Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags body er dette?


Anbefalte innlegg

Hva slags body er dette? Jeg må vite hva slags hals jeg evt skulle trenge og hvor mange tommer. Bodien koster bare 20€ og er fristende som framtidig prosjekt så med litt hjelp...

For da blir det CUSTOM...

 

$_84.JPG

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Jeg har kikket lenge på den bodien men nå nettopp så jeg noe nytt.

Jeg har nettopp funnet ut nå nettopp noen helt ok basswoood bodier fra en seriøs forhandler i nederland ikke har forborret hull til skruer fra halsplate i halslomme noe som gir meg mulighet til å lage en 70's modell med 3-hulls Fender halsplate og CBS med vintage stol og tre single coils. Går for den. Jeg må bare spare to mnd først så begynner jeg på prosjektet. Det blir fiestarød strat i gjennoført 70's stil. Og den skal ha bare gode deler. Basswood brukes også i gode gitarer, så...

Dere har en prosjekttråd å se fram til i to mnd.

Se bildet - ingen skruehull. Det skulle flere butikker gjort.

 

Noname.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Rottenikken skrev:

Skjønner. Jeg har kikket lenge på den bodien men nå nettopp så jeg noe nytt.

Jeg har nettopp funnet ut nå nettopp noen helt ok basswoood bodier fra en seriøs forhandler i nederland ikke har forborret hull til skruer fra halsplate i halslomme noe som gir meg mulighet til å lage en 70's modell med 3-hulls Fender halsplate og CBS med vintage stol og tre single coils. Går for den. Jeg må bare spare to mnd først så begynner jeg på prosjektet. Det blir fiestarød strat i gjennoført 70's stil. Og den skal ha bare gode deler. Basswood brukes også i gode gitarer, så...

Dere har en prosjekttråd å se fram til i to mnd.

Se bildet - ingen skruehull. Det skulle flere butikker gjort.

 

Noname.jpg

Hull er lett å plugge, og med halsplate er det ingen som ser de hullene. Så jeg skjønner ikke problemet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforstår. Men 3 hulls halsplate så ville med 4 hullsborring være et hull på hver side av den som man ville se. Men dette problemet er ikke her. Er det borret bate tre hull så vil en plate dekke over men er det borret fire hull og man skal ha Fender 70's plate på så vil det være et hull på hver side som man så.

Uansett så får ikke jeg det problemet når jeg må borre hullene selv. Det blir gøy å begynne men en skikkelig gitar, som det vel og merke skal mye Fenderdeler på, også da pickups medregnet. Men det vil ta tid å spare. Kluson vintage stol med stål blokk og Fender American sadler er jo fort 80€ men en komplett American tremolo er 180€så... Bare et eksempel

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den skal bli en 70's replica. Den skal få så mange 70's spec som mulig. 70's F-stemmeskruer, vintage stol med Fender USA saldler etc... - for ikke glemme 1970-76 Fender logo.

Grunnen til at det blir Fender logo er at det skal være en Replica og en replica ser ut som originalen.

Denne halsen er kompatibel med 3 hullsplate. Dyr men sikker god.

b_1068.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være litt pirkete så er den avbildede '72-straten (hentet fra eBay) DAKOTA red, ikke FIESTA red..., og oppgis dessuten å være en refin. 

Kjør det løpet du vil, men gjerne uten å henge deg altfor mye opp i alskens smådetaljer. Eventuell gjør litt mer research om hva som er historisk korrekt eller ikke før du begynner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at sunburst er forborret 4 hull og sort har de ikke, heller ikke hvit har de. Jeg kunne laget 68-69 modell men da er det et annet problem. Licensiert hals med helt riktig fasong CBS headstock med 8,8mm klusonhull i vintagegul farge finner jeg ikke. I alle fall ikke under 1500€. Squire affinityhals er en mulighet for 68.69 men da er logoen feil. Hadde ikke sunbusrts farge vært forborret i halslomme så kunne jeg laget 70's modell i typisk farge. Går det an å få av Squirelogoen på en vintagegul afinityhals uten å fjerne gulfargen? For da kan jeg lage 68-69modell i sunburst.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.