Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags body er dette?


Anbefalte innlegg

Ikke heng deg opp i tiåret. Stor headstock er greit, men la det stoppe der. Skal du ha det noenlunde korrekt så må du bestemme deg for truss rod-tilgang ved hælen (60-tallet) eller 'bullet' ved headstock (70-tallet). Ingen av delene får du med Squier, men begge deler er mulig med Allparts (mener jeg, har ikke sjekket om de har bullet-varianten, men tipper de eksisterer).

Jeg gjentar gjerne meg selv: 

6 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Kjør det løpet du vil, men gjerne uten å henge deg altfor mye opp i alskens smådetaljer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trussrod tilgang ved headstock på denne. Jeg tenkte denne. 189€ så det vil ta tid men... Stoppe med stor headstock - nei. Fender 70 tunere og vintagestol også. Det er de tre viktigste detaljene, og selvfølgelig tre single coil. Vet ikke hvike men det blir nok custom shop. Men jeg har ikke satt noe tidsfrist så...

b_1068.jpg&key=63837ca0c95fd21830a8378a3

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rottenikken skrev:

Trussrod tilgang ved headstock på denne. Jeg tenkte denne. 189€ så det vil ta tid men... Stoppe med stor headstock - nei. Fender 70 tunere og vintagestol også. Det er de tre viktigste detaljene, og selvfølgelig tre single coil. Vet ikke hvike men det blir nok custom shop. Men jeg har ikke satt noe tidsfrist så...

b_1068.jpg&key=63837ca0c95fd21830a8378a3

Sikker? Med mindre du har ett bedre bilde å vil jeg påstå at det bare er 'skunkestripa' vi ser der og at den har truss rod-tilgangen ved hælen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det står skiftelig at trussrod er ved headstock der jeg hentet bildet. Du kan se selv:

http://guitarsupplies.nl/index.php?item=fender_-licensed-strat_-neck-maple-big-headstock&action=article&group_id=10000048&aid=1068&lang=nl

3 hulls halsplate og trussrod i hælen - nei så dum er jeg ikke. Jeg tenkte på det når jeg så på halser.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gitaren skal faktisk bli litt "custom", ja, i den forstand at jeg setter meg godt inn i deler hvilke deler det brukes og at så mye som mulig er Fender, alt fra Jack input til plekterbrett og pickups skal være Fender. (Stol blir Kluson med stålblokk) Så kommer næyaktigheten i tillegg. Bodien er sikkert helt ok, det er mange gode basswoodkropper og halsen tviler jeg ikke på. Alt skal bli Fender unntatt hals, stol og kropp - til og med plekterbrettskruer. Mulig den blir ferdig i slutten av neste år hvis jeg er heldig.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Rottenikken skrev:

 Mulig den blir ferdig i slutten av neste år hvis jeg er heldig.

Unnskyld, men hvorfor starter du da en bygge/prosjekt-tråd NÅ? Hvorfor ikke vente til du har alt du trenger, slik at vi kan følge med når du skal sette den sammen?

Nostradamusmodus: Spår at denne tråden fisler ut, ikke ulikt en del andre bygge/prosjekt-tråder.

No offense.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil gå gradvis.  Jeg begynner om to mnd. Og det kan prates mye i tråden om prosjektet og litt om årsmodeller med mange kommentarer og råd/ideer. Den første breadcasteren fikk over 20000 visninger.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en fiestarød Squire stratocaster som jeg oppgraderte Fender USA pickups og Mexico sadler en gang. Vurderer å bygge den i stedet,  nesten helt maken, bare mye bedre.  Den hadde Fender MIM sadler, fiestarød body og lønn moderne hals. Jeg har en med CBS og den passer ikke i Fenderkofferten min, så jeg bygger den gitaren jeg så sterkt savner som ikke hadde CBS for da kommer kofferten til nytte. Jeg har angret i flere år på at jeg solgte den gitaren som jeg hadde. Jeg vil fortsatt ha fiesta rød men moderne hals. (Den får personlig logo - ikke Fender) Jeg skal bygge en replica av min gamle Squire gitar som jeg fortsatt savner den dag i dag. Men det skal ikke Squiredeler på. Der blir der Fender USA. DVS bare et unntak fra den jeg hadde - jeg skal ha 70's stemmeskruer. 

Denne halsen blir bra. Jeg er redd CBS ikke får plassi kofferten:

https://www.tonefactory.nl/hals-strat-7-25-21-frets-finished

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rottenikken skrev:

 Alt skal bli Fender unntatt hals, stol og kropp - til og med plekterbrettskruer. 

Hvis Fender er så viktig, spiller det liten rolle at plekterbrettskruene er fra Fender hvis overnevnte deler ikke er det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rottenikken skrev:

Jeg hadde en fiestarød Squire stratocaster som jeg oppgraderte Fender USA pickups og Mexico sadler en gang. Vurderer å bygge den i stedet,  nesten helt maken, bare mye bedre.  Den hadde Fender MIM sadler, fiestarød body og lønn moderne hals. Jeg har en med CBS og den passer ikke i Fenderkofferten min, så jeg bygger den gitaren jeg så sterkt savner som ikke hadde CBS for da kommer kofferten til nytte. Jeg har angret i flere år på at jeg solgte den gitaren som jeg hadde. Jeg vil fortsatt ha fiesta rød men moderne hals. (Den får personlig logo - ikke Fender) Jeg skal bygge en replica av min gamle Squire gitar som jeg fortsatt savner den dag i dag. Men det skal ikke Squiredeler på. Der blir der Fender USA. DVS bare et unntak fra den jeg hadde - jeg skal ha 70's stemmeskruer. 

Denne halsen blir bra. Jeg er redd CBS ikke får plassi kofferten:

https://www.tonefactory.nl/hals-strat-7-25-21-frets-finished

 

Så da har du allerede funnet et nytt prosjekt i det prosjektet du startet med i denne tråden. Blir vel en ny tråd da sikkert... 

*Squier

Endret av Gubbe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.