Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lime plast og tre ...


Anbefalte innlegg

Mange pickuper til kassegitarer har jo en eller an type preamp med volumkontroll ... Noen mindre, noen større og så Fishman Aura Ellipse da ... 
Hvilket lim anbefaler dere til å lime 'magnetbraketten' til toppen ? 
Må jo tåle vekta fra selve Ellipse Auraen da .... 



 

Screen Shot 2017-05-17 at 22.48.45.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyuretanlim limer det aller meste hvis det er god passform på tingene. Polyuretan (og Tec7) er skikkelig klissete og da bør du kanskje maskere rundt det du skal lime. Evt. er epoxy bra hvis det er dårlig passform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, andreasf skrev:

Hva med den typen "myke skumgummiputer med jæskla klissete lim" som ofte følger med interne mikrofoner og slik? Alternativt dobbelsidig teip beregnet på plekterbrett. Det sitter som juling.

Etter noe googling fant jeg frem til fishmanstore.com som bl.a selger 'Mounting adhesive (set of 2), for Ellipse Aura products' som ser ut som en sånn "myk skumgummipute med jæaskla klissete lim" ! :-D

Rart det ikke er noe linker fra fishman.com til den storen* ... ja ja ... time will show hva som dykker opp i postkassa ! :)

*)Det er en link der ... via via ... bare jeg som ikke fant den ! :)

Tec7 høres ellers ut som et greit alternativ ! ;-)

Dette sitter jo da i min GIbson SJ-200 ... Fjernet det for en tid siden for å teste noen andre løsninger, og da var braketten limt i toppen.
Ie. det var ikke brukt Fishman sine "limputer".
Var nesten ikke noe limrester igjen på hverken plastikken eller trevirket, så jeg lurer på om det er brukt noe "magic superglue" hos Gibson ?


http://www.fishmanstore.com/subgrouping.htm?cat=31074

ACC_ELA_FMC.jpg

Endret av juzzizhow
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, juzzizhow skrev:

Litt off/on/offtopic her :
@Truckstop Chuckie : Du hadde vel problemer med en Lyric mikrofon som datt av bridgeplaten på Martinen din ? Fant du noe holdbar løsning på det ? 

 

Ikke noe mer varig enn dobbeltsidig tape av den typen en bruker for å legge teppefliser. Funker fint enn så lenge. Skal få satt inn pickupsystem i Stonebridge-parloren i sommer og kommer da til å levere inn Martin'en samtidig for å få limt fast Lyric'en ordentlig en gang for alle.

Et par punkter med kontaktlim burde funke. Tenker kanskje at det viktigste er at det ikke er full kontakt mellom gitartoppen og bracketen for å unngå for mye vibrasjoner og da ulyder som pickupsystemet fanger opp.

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.