Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Breadcaster 2 - prosjekt


Anbefalte innlegg

5 timer siden, Rottenikken skrev:

Det går på å snekre kropp i hagen med saging og fresing, pussing, lakkering og rot. Ferdigkjøpt body er ok for henne. Det er det rotet det blir og rydde opp etter det og hun blir stresset av snekringen. Hvis jeg kjøper ferdige kropper så er det i orden for henne at jeg bygger gitarer.

Aner jeg at det er du som har all morroa og hun må rydde opp i rotet? Eller valgte jeg bare å tolke det litt feil.............

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg rydder opp jeg. Men hun takler ikke at jeg snekrer ute for det blir hun stresset av. (og i hvertfall ikke inne) Men å frese ut plass til humbucker når der et single coil etc, blir noe annet. Da freser jeg og hun holder støvsugeren.

Planen nå:

 Så nå må jeg få hjelp til å sette opp gitaren min. (Tenker først på den hvite med sort plekterbrett)  Jeg trenger nøtt i halsen (bein) og justering av sadler og trussrod. Det koster litt.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎06‎.‎04‎.‎2017 at 13.01, Affen skrev:

Sett ned foten og stå på krava mann!

Den holdningen sytes jeg er dønn selvisk. Man må se alt fra begge sine sider. Jeg forstår hvorfor det er så mange skilsmisser.

Jeg elsker kona mer enn gitarene - sorry. Har du hørt sangen fra Smokie - "Never trun your back to your friends". Det kan også anvedes på kona.

Men å bygge gitarer med ferdige deler - det kan jeg gjøre for det går greit for henne. Jeg har lyst på en Candy apple red strat med 45mm tykkelse på bodien så keg kan bruke Kluson tremolo. Kanskje med HH-pickups

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å være egoistisk og å ønske å ta del i bestemmelsene. Skilsmisser går begge veier vet du. Begge må være lykkelige for at et forhold skal fungere.

Nå skal det selvfølgelig sies at enkelte  er sauer og liker å bli gjetet, men jeg kunne ikke hatt et forhold hvor kona fortalte meg hva jeg skulle gjøre eller ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Baxter skrev:

Det er forskjell på å være egoistisk og å ønske å ta del i bestemmelsene. Skilsmisser går begge veier vet du. Begge må være lykkelige for at et forhold skal fungere.

Nå skal det selvfølgelig sies at enkelte  er sauer og liker å bli gjetet, men jeg kunne ikke hatt et forhold hvor kona fortalte meg hva jeg skulle gjøre eller ikke.

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om å respektere hverandres interesser og verdier. Den dagen den ene må forby den andre å gjøre noe han/hun har lyst til å gjøre, er det fare på ferde. Kompromiss må til, likevel, noen ganger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Audun skrev:

Det handler om å respektere hverandres interesser og verdier. Den dagen den ene må forby den andre å gjøre noe han/hun har lyst til å gjøre, er det fare på ferde. Kompromiss må til, likevel, noen ganger.

Det er sånn jeg også ser det - bygge av ferdige deler uten snekrig og lakkering er er helt ok kompromiss, så jeg klager ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona mi og jeg har vært sammen i 19år, og hun kjøper nye verktøy til meg hvis hun vet jeg har lyst på noe, men ikke føler jeg har råd.  Nå siste uke kjøpte hun en Micro Dark og en ny eksentersliper til meg, fordi hun synes jeg burde ha noe nytt.

Nå skal det sies at jeg gjør det samme for henne når jeg vet hun har lyst på noe. Jeg tror hemmeligheten bak vårt relativt lange forhold er fullstendig respekt for hverandres interesser og frihet.

Dette har ikke noe med mannssjåvinisme å gjøre, vi er begge på samme side i boka. Det har heller ikke noe å gjøre med å sette ned foten, for det trengs ikke. Det har ene og alene med gjensidig respekt å gjøre. Hvorfor vil jeg ha en ulykkelig kone, eller hvorfor skulle hun ønske en ulykkelig mann.

Jeg ville ikke ha byttet kona mi for alt i verden, hun gjør meg lykkelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.