Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD Gibson ES 175 NT m/P90


nikotro

Anbefalte innlegg

Da ble det kjøp av en gitar jeg har hatt lyst på en stund. Etter å ha prøvespilt den i helga ble handelen gjort i dag.

Dette er en Gibson ES 175 med 2 stk P90. En ganske sjelden variant, som etter hva jeg har lest meg til, ble produsert i perioden 1953 til 1957, da PAF kom på banen og erstattet P90. Gitaren er (trolig) fra en limited run i 2006 og er produsert på Gibsons fabrikk i Memphis. Den er strøken, helt uten riper og hakk. Halsen er et stykke mahogany med rosewood gripebrett. Båndene er fortsatt fine. Det følger med original kasse.

IMG_1001.thumb.JPG.74ed019f020d5a5d54368d362a481a31.JPG

IMG_1002.thumb.JPG.f46e1bdb721c2a6fabf898c5e4c0fa87.JPGIMG_1005.thumb.JPG.2f373725e5400c21b24b496e50f9d158.JPGIMG_1006.thumb.JPG.ad56f81877047372558a1f949f0f78b8.JPG

Den låter helt nydelig på de forsterkerene jeg har prøvd den på (Fender Princeton 68, Vibrolux 68 og Deluxe reverb 65), herunder også min egen Mesa Boogie Nomad Fifty-Five (som det er umulig å bytte - se annonse under kjøp og salg:-)). 

Det er en stund siden jeg har vært så inspirert til å spille som det jeg er nå.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har enormt mye å si for spillegleden å finne gitarer med en kroppsfasong, skalalengde og halsprofil man trives med.

Hvilke pickups sitter i denne? Er du fornøyd slik den er eller det modifiseringspotensiale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, skela skrev:

Det har enormt mye å si for spillegleden å finne gitarer med en kroppsfasong, skalalengde og halsprofil man trives med.

Hvilke pickups sitter i denne? Er du fornøyd slik den er eller det modifiseringspotensiale?

Ja, det er veldig fint å kjenne at gitaren passer.

Det sitter 2 stk P90 i den og jeg ser ikke at det er behov for å gjøre noen modifiseringer av denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, nikotro skrev:

Ja, det er veldig fint å kjenne at gitaren passer.

Det sitter 2 stk P90 i den og jeg ser ikke at det er behov for å gjøre noen modifiseringer av denne1f642.png

Skjønte jo at det er P90 :-). Noen bytter pickups fra Gibson til Duncan Antiquity eller Fralins.. men låter den bra slik det er er det neppe vits i å endre noe her :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, skela skrev:

Skjønte jo at det er P90 :-). Noen bytter pickups fra Gibson til Duncan Antiquity eller Fralins.. men låter den bra slik det er er det neppe vits i å endre noe her :-)

Alt er originalt på denne, og jeg har ingen planer om å bytte noe. Tonen sitter jo som kjent i fingrene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

20 i stil. 

P90 støyer ikke mye, med mindre man spiller med hemskt mye vreng, noe jeg kanskje ikke tror akkurat denne gitaren vil bli brukt til..., eller?!

Det har intet med vreng å gjøre men med strømforholdene på scenen. Er det nok lyskastere koblet til kan man få 60s cycle hum, derav er det marked for støykansellerende pickups (og derfor bruker Mike Stern en Hot Rails i sin tele..). http://www.fralinpickups.com/product/p90-hum-cancelling/

http://www.guitarplayer.com/blogentry/598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

20 i stil. 

P90 støyer ikke mye, med mindre man spiller med hemskt mye vreng, noe jeg kanskje ikke tror akkurat denne gitaren vil bli brukt til..., eller?!

Ja, den har stil?

Nei, det blir ikke mye vreng med denne. Tenker det kan være aktuelt med sweetspot (+) for solo/impro, men ikke mer enn det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.