Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Renoveringsprosjekt av klassisk gitar.


Anbefalte innlegg

Jeg sikter ikke til meg selv men kunstere på å svi. Men metoden og arbeidet med å å brenne inn eller bare sette på klistremerke er to forskjellige ting. Dette er ikke skikkelig håndverk men det er gøy og blir pent. Rosetten går som en lek å svi inn også.

Det som jeg gjør er å legge mye arbeid i det for best resultat. Det er mer beundringsverdig å legge så mye arbeid i dekor i stedet for å klistre på noe som andre har laget. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?????

hva er galt med denne rosetten? Jeg brukte en mal for å få den helt rund. 

image.jpeg

Hva er galt med denne dekoren? Er det galt bare fordi det ikke er vanlig å gjøre det?

 Rosetter som er så små at de passer til lydhullet finnes ikke ferdigkjøpt og da fikk jeg denne ideen...

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ujevnt? Jeg er meget fornøyd. Når jeg tenker etter så syntes jeg at en datategnet rosettklistremerke som man ikke engang lager selv er mye mer jalla, like mye som fake F-hull. 

Min mening er: dropp rosett eller lag den selv. Men vi er forskjellige. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Rottenikken skrev:

Hva er ujevnt? Jeg er meget forbnøyd

 

24 minutter siden, nikotro skrev:

For meg ser det ut til at rosetten ikke er helt rund.

Det er lett å ordne. Jeg har fikset ujevnheter før jeg. 

Jeg så at den ikke var helt rund men først går jeg grovt over gitaren og så fikser jeg småting. Nå har jeg fikset. Det at der er litt småting kommer av at jeg går over gitaren to ganger med penn. En for å tegne grovt og en for å fikse. Nå har jeg målt rosetten mot malen og nå er den 100% rund. Fornøyd nå? 

Jeg har ikke begitt meg ut på noe som jeg ikke kan. Dette har jeg gjort mye før og jeg kan det. 

 

 

image.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jeg sagt at jeg er proff? Jeg skrev at jeg har gjort det mye før og kan det godt - ikke at jeg var proff. Så lenge resultatet blir det samme så er fremgangsmåte irrelevant. 

Jeg er viderekommen, hverken mer eller mindre. Feilene jeg gjør er såpass små at det blir greit uansett for en som ikke har noe opplæring. 

 

 

image.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gitaren var et VRAK som jeg har gjort pent og jeg fikk den gratis. Da syntes jeg at jeg kan utfolde meg mer enn ellers. Er du ikke enig? Jeg har fikset den opp for 3$ og den var gratis. På en som koster mye penger ville jeg ikke gjort dette. Jeg er førnøyd basert på hva jeg kan tillate meg å tape på denne gitaren som ikke akkurat er gitaren fra øverste hylle siden den skulle kastes og måtte repareres masse, men ble reddet av min mor på søppelhaugen. 

Se hva det står under profilnavnet mitt: "selvbygger". Jeg liker å utfolde meg og nå kunne jeg det mye mer enn vanlig. Er ikke det er greit resonnement? 

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Slashaxl skrev:

Morsomt prosjekt, som ikke ser så altfor galt ut,...  Så lenge du ikke gjør det der på en 59 Les Paul så :P

Det er poenget. Masse moro som jeg ellers ikke kan med dyre ting. Siden jeg ikke hadde noe å tape økonomisk bortsett fra de 3$ som jeg betalte for inlays...

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.