Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er dette en legit Gibson Standard Les Paul 2006


alex2811

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er en fyr på finn som ville bytte sin Gibson Les Paul Standard 2006 med gull utstyr for telecasteren min.

Dette var altså bildene han sendte meg, er det noen her som kan fortelle meg om det er noe funky med denne gitaren?
Og er det noen sikker måte å få byttet gitarene på via posten?

68_2101540181.jpg

68_2056849273.jpg

68_2045494482.jpg

68_1618551182.jpg

68_1234607711.jpg

68_611232543.jpg

68_362306454.jpg

68_286855922.jpg

68_241334901.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refrettet? (mtp at det ikke er fret edge binding på den)

Så ut som de var veldig mye guffe på gripebrettet på det ene bildet der. Kanskje bildet er tatt rett etter oljing, før den er tørket av?

Ellers synes jeg den ser digg ut. Original koffert ser det ut til.

Så lenge den er refrettet ser den ekte ut i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG her - bånd er byttet . Det er helt tydelig .

Som andre sier så  bør egentlig bånd sjekkes . Har selv fått en dyrere USA gitar som "en i Oslo" hadde byttet på . Og det var elendig dårlig arbeid  . Ingen planing av bånd så de varierte mye på høyden , og fretedges var forferdelige . Fikk den til redusert pris gunnet dette . Fretedges ser ok ut her i hvert fall .

Prøv å finn ut hvem som har gjort arbeidet på den .

LP Standard pleier å ha krom cover og truss rod cover med "Standard" på .

Er pickups byttet på den ?

Ellers uten å vurdere for mye ser den ekte ut .

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser ekte ut, men stusser litt over refret på en gitar som kun er 10 år gammel (selv om noen utfører dette med en gang på nye gitarer for å få andre og/eller mer bånd, f.eks Les Paul himself, Steve Stevens m.fl). En liten warning om denne refretten er utført profesjonelt nok. Ellers er vel disse potensielt veldig tunge (før uthuling av Standard?), og halsprofilen veldig varierende (mer standardisert i dag). Ville personlig prøvd en 2006 Standard. Kan være drømmegitaren, men kan også være døh...

Edit: Tror ikke det skal nødvendigvis stå 'Standard' på trc.

Edit 2: Når det gjelder Les Paul Standard er mange veldig sære og konservative når det gjelder fret-end-bindings, det kan gjøre et videresalg vanskeligere.

Endret av blaamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg sett til salgs ett par ganger på finn.no.  Jeg mener at forrige eier '' pimpet '' den med guld hardware og nye pickups( eller fjernet covrene )

Hva slags tele er det du har? Kjekt å nevne slik at det blir et jevnt bytte, leit hvis du bytter bort en custom shop tele :P

Jeg ville nok ha skrevet en kontrakt som dere begge signerer også avtaler dere en dag dere levere inn gitarene på posten slik at dere mottar gitarene relativt likt. Det var slikt jeg gjorde engang og det gikk smertefritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være svindel selv om han har lånt bildene fra en gammel annonse, det har jeg gjort selv flere ganger hvis jeg ikke har hatt mulighet/gidda å knipse selv :)

 Ellers enig med de andre som har kommentert her, utenom diverse deler og bånd ser den original og ekte ut. Kan også være en idé å be han om å hive den på kjøkken- eller badevekta :) 

Har gjort mange mange "upersonlige" byttehandler (via Posten) uten å skrive kontrakt og det har gått smertefritt. Men er du skeptisk så er det aldri dumt med en kontrakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.