Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor ofte...strengebytte og justering ?


pretty_zeeko

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, skela skrev:

Snake Oil var svært gode strenger kan jeg huske... Men lat som jeg er ender jeg som regel opp med D'addario EXL og tilsvarende standardsett (009 og 010). De fleste forsøk på å bytte til hybridsett, 0095, pure nickel osv osv strander på at det eneste og som regel rimeligste bare er å "Go with The flow" og dytte på de mest solgte strengesettene som stort sett kan fåes ned mot 30-40 kr settet... 

Bare å bestille fra Strings & Beyond e,l så havner du på den prisen uansett tykkelse.

Jeg kjøper 20-30 sett i slengen. De er litt "kremt" snille med merking av sendingene sine så du havner der omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Debris skrev:

Bare å bestille fra Strings & Beyond e,l så havner du på den prisen uansett tykkelse.

Jeg kjøper 20-30 sett i slengen. De er litt "kremt" snille med merking av sendingene sine så du havner der omtrent.

Jeg burde nok gitt den planen et par forsøk til ja... I senere tid har jeg endt opp med å strenge opp noen gitarer med 9-42 og andre med 10-46 og veksle på.. Iblant burde jeg vel ha satt opp en gitar med 011 sett for mer jazzpregede toner.. Men latskapen tar som regel overhånd.. :-) Nå er det vel slutt på 10-pack EXL for 390kr på Backstage så det er vel tilbake til netthandel igjen..

 

Vansken med å justere gitarer for annet enn standardsett er jo at man en dag går tom.. Og så er det strengekjøp på Clas Ohlson i siste liten.. Bør jo sette opp en Telecaster med 095 sett og en 011 jazzgitar... Men det blir fort 10-46 på alle gitarer som tåler det og 9-42 på resten... 

 

Hm på tide å logge av og øve litt (tid på forum er omvendt korrelerende med spilletid :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Skifter strenger sånn ca. hver andre mmd. på SG'n... Varierer litt, men da har jeg spilt rundt 100 timer og gitaren er ikke så lett å stemme lenger. GHS Boomers 010...

Jeg har en Jem med flytende tremolo som jeg også bruker en hel del, men jeg hater strengskiftene på denne. Her spilles det gjerne 200+ timer før nye strenger kommer på... GHS Boomers 09...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.