Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er prisene før høye på brukte gitarer på finn?


Jackmons

Anbefalte innlegg

Personlig liker jeg å bli kvitt ting jeg ikke bruker, da tar jeg utgangspunkt i ny pris og setter prisen til 60% av dette. Hvis det ligger en gitar ute på finn av samme typen, setter jeg ned prisen et par hundrelapper under den så lenge det ikke er for lavt. Dette er fordi jeg ikke har tålmodighet til å vente, bedre at noen andre får nytte av det jeg ikke bruker. På denne måten har jeg blitt kvitt nesten alt jeg har solgt innen en uke, noen ganger oftere - med mindre man sitter på noe litt mer "sært" som f.eks en 7 strenger med EMG osv.

Har selv merket at det er svært store variasjoner på priser hos andre- Noen selger ting til nesten fullpris av ny, andre setter gode priser med mulighet for å legge inn et bud for å bli kvitt det som er overflødig.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, GunnarpåMo skrev:

At en butikk kan ta høyere pris for en brukt gitar enn private, er ikke noe alle forstår.

Hvilket skal bety at...?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har det vel aldri vært reist noen tvil om? Poenget er at betalingsvilligheten er høyere utenfor Finn.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å sette litt høyere pris enn jeg ville gitt selv, rett og slett fordi det er vanskelig å ha full kontroll med hva folk er villige til å gi. Hvis det i løpet av en uke ikke kommer napp i form av henvendelser, så senkes prisen til hva jeg tror/ønsker.

Hvis alle gjør det, så er det ikke så rart at prisene virker høye. Gitarer som ligger til for høy pris ligger lenge. Priser til riktig eller lav pris selges fort.

Mener man at prisen er for høy, så er det jo lov å by den prisen man mener er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å bare sette prisen jeg skal ha og la den stå til noen kjøper den. Som regel er mine utstyrssalg gjort unna på 1-2-3 da jeg har en realistisk formening om hva mine ting er verdt. Vil ikke første interessent ha det til annonsert pris så er det som regel to-tre andre som er klare til å kjøpe for annonsert pris.

Det er bedre å selge raskt til en forventet pris enn å sitte på ting ei stund, bli hengt ut for høy prissetting her på forumet, facebook og alle andre steder som "optimist" osv ved å prøve å sette prisen opp litt for å selge noe og håpe på det beste. 

 

Men ja, mange gitarer er priset latterlig høyt, og noen også latterlig lavt. Tipper snittet er ganske bra på finn.no :)

Endret av siimen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du da. ;)

Selv om jeg starter tilsynelatende litt høyt så hender det likevel at den går raskt.

Hadde en gang en vintage gitar jeg la ut for salg i over en måned til 3500 og så 3200 uten napp. Så trakk jeg den tilbake. Etter et år la jeg den ut igjen til 3500 og fikk to henvendelser kjapt. Førstemann fikk kjøpe (slik det skal være). Mens jeg ventet på å  gjennomføre handelen så fikk jeg enda en henvendelse med bud på 4000. 

Så det er ikke lett å vite hva som er rett pris mener nå jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle andre enn meg selger ting for dyrt på FINN:P

Stakset straten jeg hadde ute nå gikk fort. 7K er egentlig alt for billig for en gitar som glatt kan konkurere med Suhr, Tyler og Anderson!

Men når det ikke er noen kjent logo på headstocken må man ta en hit, slik er det bare.

Ser ofte litt mindre kjente ting blir liggende lenge på FINN. Hjelper greit at det står Fender eller Gibson på headstocken gitt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt vanskelig " å lese " markedet på Finn.no for tiden .

Jeg solgte mye mer enn forventet  i juni-juli , som pleier å være dødtid  . 

En fin stand Fender Special HSS forsvant dagen etter jeg la den ut til bra pris også . Og det var 3 kjøpere til den . Men Fender USA/Mex er noe av det mest lettsolgte , så lenge de er ok priset . Slett ikke alle Gibson er lettsolgte - kun noen utvalgte modeller .

Det virker som der endelig er godt opp for noen , at markedet på "godsaker" minker I Norge nå , og de er mer desperate.  Og  import er ute av bildet pga den lave valutakursen på NOK .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.