Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er prisene før høye på brukte gitarer på finn?


Jackmons

Anbefalte innlegg

hei gjerne ha en debatt om dette evne. hva folk hær inne mener. Selv mener jeg at noe av gitarene jeg har sett på finn.no er prisene før høye. Ta et eksempel. På 4sound selger di nye gibson les paul studio faded til 6599kr. Mens brukt gibson studio på finn ligg di på 6000kr +, da mange oppgradere gitarene sine. Så ønsker di den prisen. Er vel greit. Men vet om enkelte som har gitar ute på finn uten noe form før opgradering. Men det er jo mange versjoner av studio også. Men nå tenker jeg di som ligg på ca 10000kr nye. er ikke det samme gitar omtrent. å er det verdt å kjøpe en brukt Gibson les paul studio til 6000kr eller en ny til 6599kr. brukt er vel brukt uansett. Hva burde en brukt gitar ligge på? Før eksempel vanlig studio som kosta ny ca 8000-10000kr. uten oppgradering. 

Endret av Jackmons
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo 4Sound kampanje på disse Faded-variantene. Veil pris er nærmere 10k. 

Studio med skikkelig lakk ligger på 11k nytt (også kampanje tydeligvis) og de dukker med jevne mellomrom opp på bruktmarkedet til 5-6k, noe som er helt innafor og vel så det. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki skjønner. Men ser mange som har hatt gitaren sin ute på finn.no lenge. opptil flere månder å får ikke solgt. Jeg har selv erfaring med dårlig salg på finn.no. uansett om jeg vet at den gitaren jeg har er verdt 4000kr. Men ingen byr eller vise intr. Samme probleme e det sikkert før mange på finn.no. så om en selv mener at den gitaren e verdt la oss si 6000tusen. betyr ikke at man får solgt det på finn.no å folk drar heller på 4sound eller bestille der nye. dette er å noe man må tenke på vist man skal selge på finn.no trur jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det heldigvis tillatt å sette prisen helt fritt for den som selger! Er den for høy blir den bare ikke solgt. Alle som handler brukt bør selvfølgelig sette seg inn i prisene på tilsvarende varer, både nye og brukte. Ingen blir tvunget til å betale mer enn man vil.

jeg vil gjerne ha mest mulig når jeg selger, og betale minst mulig når jeg kjøper. Å sette en regel for bruktpris synes jeg er helt feil!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av poenget er at ikke alle sjekker hva gitarene koster nye på nåværende tidspunkt men tar utgangspunkt i hva man selv gav når enn setter pris.

Det er vel lov å sende en melding med slike opplysninger til selger. 

 

Jeg husker når LP Faded Standard ble solgt på kampanje til 10995,-. Det er vel gjengs oppfatning at de på nåværende tidspunkt er verd rundt 10k på bruktmarkedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det er seff lov til å sette en pris på en vare. men jeg synes at det e svært høye priser enkelte har. men før alldel e jo lov håpe å få det man ønsker. og det e lov prute. men har opplevd folk blir sur å sinte pga det. men må tenke kossen markede e nu. e før mye gitarer nu. å tillegg når butikken droppe prisene på butikk. så e det jo ikke stor sjanse å få solgt. kan jo være butikkene har skylden da. at man ikke får solgt på finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt/byttet vekk ALT jeg har satt ut av gitarer i år - en god del ( bestand er likevel økt....hmm.. ) .  

Hvis en GIDDER lage BRA annonser og en priser realistisk , så blir det meste solgt . En MÅ stort sett sende hvis en ikke bor nær der mange bor .

Mange GODE bilder - rens gitaren før en tar bilder- nøyaktig specs av gitaren - nøyaktig beskrivelse av tilstand - linker til reviews og Youtube der den aktuelle modellen spilles på ( helst av en god gitarist) .

Du lager en REKLAME for gitaren - ikke tenk på det som en "annonse" du bruker 3 minutter på.

Du må FRISTE folk og skape TILLIT til produktet og deg som selger .

Husk også : det er ikke ALLE i Norges land som har en 4Sound butikk i nærheten . Mange i utkantstrøk kjøper på Finn.no .

 

Kjøper folk en støvete skitten gitar med noen diffuse bilder av - null info om den - av og til ikke navn en gang .

Legg til null tilbakemeldinger på Finn.no , og vært der kort tid der . Den blir i hvert fall tungsolgt

 

Hvis det er en ETTERTRAKTET gitar til billig  pris , så vil de stort sett selges uansett hvor dårlig annonsen er .

 

Butikker selger på AVBETALING - DET er nok den største grunnen til salg- i tillegg til at folk prøver og SER gitarene i  "fint lys " .

Hadde Finn.no ordnet en form for avbetaling  der selger  ikke trengte ta ansvaret , så kunne en nok solgt MYE mer dyre gitarer der .

 

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sugardaddy65 skrev:

Jeg har solgt/byttet vekk ALT jeg har satt ut av gitarer i år - en god del ( bestand er likevel økt....hmm.. ) .  

Hvis en GIDDER lage BRA annonser og en priser realistisk , så blir det meste solgt . En MÅ stort sett sende hvis en ikke bor nær der mange bor .

Mange GODE bilder - rens gitaren før en tar bilder- nøyaktig specs av gitaren - nøyaktig beskrivelse av tilstand - linker til reviews og Youtube der den aktuelle modellen spilles på ( helst av en god gitarist) .

Du lager en REKLAME for gitaren - ikke tenk på det som en "annonse" du bruker 3 minutter på.

Du må FRISTE folk og skape TILLIT til produktet og deg som selger .

Husk også : det er ikke ALLE i Norges land som har en 4Sound butikk i nærheten . Mange i utkantstrøk kjøper på Finn.no .

 

Kjøper folk en støvete skitten gitar med noen diffuse bilder av - null info om den - av og til ikke navn en gang .

Legg til null tilbakemeldinger på Finn.no , og vært der kort tid der . Den blir i hvert fall tungsolgt

 

Hvis det er en ETTERTRAKTET gitar til billig  pris , så vil de stort sett selges uansett hvor dårlig annonsen er .

 

Butikker selger på AVBETALING - DET er nok den største grunnen til salg- i tillegg til at folk prøver og SER gitarene i  "fint lys " .

Hadde Finn.no ordnet en form for avbetaling  der selger  ikke trengte ta ansvaret , så kunne en nok solgt MYE mer dyre gitarer der .

 

Der har du et veldig godt poeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg trur mange legger ut gitar på finn.no å setter høy pris. er pga at di egentlig ikke vil selge. Trur mange har sån følelse at di egentlig har før mange gitarer. men vill egentlig ikke selge. men legg den ut på finn å sett den såpass høyt at di ikke får solgt. før hvem vil egentlig selge sin gitar. Å hvem vet om noen faktisk byr. men betyr ikke man selger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at mange mener at akkurat den gitaren de har sjøl og skal selge er verdt litt mer enn andre gitarer.

Først så har de jo overbevist seg selv om hvilken spesielt god gitar de fikk fatt i, for å gjøre sitt eget innkjøp til noe helt spesielt.

Skulle heller ikke forundre meg om gitarer er "oppgradert" også, slik at den egentlig er like god som en gitar som koster dobbelt så mye.

At den ikke selger kommer bare av at andre ikke forstår hvilken fantastisk gitar det egentlig er. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette GunnarpåMo sier stemmer rimelig bra .

I tillegg er det nok mange som rett og slett ikke kjenner prisene på markedet .

De ser gjerne en annen som har priset den samme veldig høyt , så de prøver seg .

Tror ikke det er så mye at de ikke VIL selge - er mer at de ikke vil selge "billig" .

Det er jo "desperate" selgere  , og andre som ikke "trenger" å selge , så de setter en litt mer urealistisk pris .

 

Men en vet aldri - du trenger kun en kjøper for å bli kvitt den . Så er den ene personen ute etter nettopp DIN gitar , så vil vedkommende muligens gi litt mer .

Jeg har selv flere ganger gitt litt mer pga at de meget sjelden dukker opp for salg  i Norge . F. eks en strøken lefty LP Standard med flame plus top og en meget pen tidlig 70 s SG Standard lefty uten faded rødfarge . Og import er dyrt nå - selv sett i forhold til høyt prisa gitarer på Finn.

Sorry for roping som har forstyrret nattesøvnen deres . Moderator får gjerne slette hvis det ble for heftig .

 

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest fascinerende er gitarer som ligger en stund på Finn uten å bli solgt. Så dukker de opp som brukte i en sjappe i hovedstaden, til samme eller høyere pris, og forsvinner tvert. Beviser vel bare at gitarer bør prøves, og at en del gitarkjøpere ikke vanker på Finn som hobby.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.