Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Måtte endre prosjekt til TeleStrat. Nå bygges og lakkeres det.


Anbefalte innlegg

Jeg må spørre om noe. Kan dårlig treverk påvirke lyden i så høy grad at det ikke er verdt å koste på denne gitaren? Jeg er veldig glad i den på grunn av meget vellykket lakkering og design samt bra fargesammensetning og den har en god hals, men kroppen derimot... Den er ikke særlig bra. Den rosa gitaren har mye bedre treverk selv om det er kryssfiner. Kan dette bli en god gitar med mye jobb og bra deler?

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Det var godt å høre. Jeg trodde det bare var å prøve å få igjen litt tapte penger. Denne blir ikke prioritert enda men det skal bli en skikkelig når det er som du sier. Det er den Rosa som står først i køen.

Siden vi er inne på kropper og lyd likevel så kan jeg spørre om man vil høre bedre akkustikk i den rosa kroppen fordi den er hollowbody eller om jeg bare har senket vekten. (Bare 2kg) En ting er jo kvalitet på treverk og noe annet er hulrom.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trapper ned på antall prosjekter nå og har Telestraten for salg. Jeg vil konsentere meg og noen få og gode proskjeter. Så tenkte jeg å heller bruke lang tid og kjøre denne stilen senere. Se her for denne stilen blir fremtiden - US-Alder og tilsvarende deler resten av gitarene verdig en så dyr kropp. Bare tatt som et eksempel framtidig stil. Det tar mye lenger tid å spare men når den er ferdig...

En ting jeg kan nevne - bare ferdig lakkerte kropper fra butikk.

Nå kan forsåvidt denne tråden bare dø ut.

 

 

 

Noname.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg klarte ikke legge dette prosjektet til side. Jeg har bygget om til hardtail. Her er den nesten ferdig. Stemmeskruer og sort knappesett blir antagelig bestillt i morgen. Så er den ferdig. Neste innlegg fra meg vil vise ferdig resultat. 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså en ting i dag. Den gitarkroppen som er på denne passer best på søppelhaugen og dit skal den i morgen. Den grønne kroppen er den jeg ble lurt og svindlet på. Jeg innså at den aldri ville bli bra, og i alle fall ikke verdig de pickupene som satt i. (Custom shop) Og heller ikke verdig den halsen. Men den blå kroppen som skulle opprinnelig bli vikingcaster har overtatt samtlige deler bortsett fra stolen og mangler bare stol nå, dvs noen deler kommer i posten. Men da ble det et prosjekt mindre. Jeg kaster kroppen fordi jeg ikke vil svindle noen og er jeg ærlig i en annonse så blir den garantert ikke solgt. Så fra nå av - gå til vikingcastertråden. Over og ut for dtte proskjetet og sukses med den blå.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for sent fordi at jeg har så lett for å skifte mening så jeg laget et stygt hakk med en sag rett etter at jeg tok den av for å skade den litt slik at jeg ikke skulle ta den fram på nytt. Da ville kona blitt sprø hvis jeg skiftet mening en gang til og derfor valgte jeg å skade den med overlegg. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet det. Det er et problem som jeg sliter med det å ombestemme meg masse. Noen ganger må jeg ta foroldsregler med en gang. Det er egentlig ikke noe å le av siden det kommer av sykdom, men det kan jo ikke du vite så... Jeg vet at det ikke er normalt. :(

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.