Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Måtte endre prosjekt til TeleStrat. Nå bygges og lakkeres det.


Anbefalte innlegg

Jeg trodde han skjønte at det var humoristisk ment. Det er min form for humor. 

Selvfølgelig feiler jeg også. Det er det som gir erfaring. 

Ingen er fullkommen. Alle gjør feil av og til selv om det for noen er ytterst sjeldent. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem i dag i dag og der lå det konvolutt med deler: 

Plekterbrett er aged white og det var lille det som måtte til. Det hadde ikke blitt pent med helt hvitt. Det skal bli sorte pickups og chrome Teleknotter på volume/tone og Teleknott på vender. (Sort eller aged white)  Dette er jo en mixgitar.

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutta du til plekterbrettet ved halsen da, for å få det til å passe med halsen? Ettersom halsen har "rett" hel får du jo ikke plekterbrettet langt nok frem. Ser av bildet ditt at det er plassert for langt tilbake/ned, slik at buene i plekterbrettet ikke følger kroppen, og du har for liten avstand til broa. Du vil også muligens få plassproblemer til bridgepickupen.

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Synsbedrag - igjen. Skal jeg ta frem skyvelæret denne gangen også? Plekterbrettet er selvfølgelig tilpasset teleneck, å ikke tenke på det er under mitt nivå nå etter så lang tid med erfaring. Plekterbrettet satt som et skudd nøyaktig i de samme originale hullene som var fra før. Denne får billige alnicopickups fra Boston og Fender pots og vender Stemmeskruer til fender koster bare 49 euro nye så det koster jeg på. Stol blir noe billig som jeg setter stål vintage sadler på. Dette blir en relativt billig gitar med grei lyd. (kroppen er ikke verdt å koste på for mye. Dårlig arbeid på den fra kjøper i gran)

Jeg har jo paralelle prosjekter noe som gir variasjon og jeg skal ikke gi opp og kan fortelle at jeg har kjøpt en hals i kanadisk lønn i USA kvalitet  med rosewood fretboard og preCBS hode til den blå gitaren. Gulaktig lønn.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal bli fart i prosjektene mine bare jeg får soldt 3Dprinteren min. Da skal jeg kjøpe lys Telehals i ekte kanadisk lønn. De koster ca 80euro og kvaliteten er så god at han til og med har solgt hals til en kjent artist i Nederland. Han er kjent og har masse fornøyde kunder. Halser er i Fender USA kvalitet. Og når til og med en kjent artist handler hals hos ham... Det sier litt om kvaliteten. Jeg bestillte en slik hals til den blå gitaren og betalte bare 85 euro helt ny. (bare strat med preCBS og rosewood i ekte kanadisk lønn) Kropper derimot er dyre hvis man skal ha de i "edle materialer" men med base wood, feks bare 90euro ferdig importert men basewood kvalitet. Samme kroppen i swamp ash koster over 270euro. Men halser er nesten "gratis" selv i ekte kanadisk lønn.

Halsene er så billige og likevel gode fordi produsenten som designer bruker billig arbeidskraft akkurat som Volvo gjør. Bare at Volvo er dyr. (produseres i kina, men ikke kinakopi)

Jeg skal bestille til Telecasteren også.

Beklager men jeg skrev visst i feil tråd.

Men det blir deler til den grønne også når jeg får solgt 3Dprinteren min. (vil dere kjøpe den for å hjelpe meg, hehehe)

 

Men kan jeg spørre om noe som er utenom temaet? Jeg sparer til en Telebody som jeg har siklet på ca 1 år. Men jeg vil ha strat hals. Kan jeg da bruke det plekterbrettet under? Det er et 7/8 T-style plekterbrett. Det er for Strat hals men er litt anderledes enn standard telebrett ellers. Her er bridge cut satt til vintage stol. Men det er noen mnd til jeg begynner på den. Jeg har andre prosjekter også. Dette bildet under er fra Warmoth. Jeg kunne ikke velge normalt Telebrett med Strat halslomme så dette er eneste for strat halslomme. Kan dette brukes på en standard Telebody med strat hals og moderne fender telestol? (ikke den stygge vintagestolen) Som sagt 7/8 t-style brett.

LightMask.png

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.