Web Analytics
Jump to content

NGD: Gibson Firebird

Hanspanzer
 Share

Recommended Posts

Kjøpte denne av Vintagegitar for en 5-6 års tid tilbake, solgte den rett etterpå og fikk den igjen i går. Standard Firebird fra 2001 oppgradert med TonePros, RS og Lollars. Det som skiller den ut er fargen. VG trodde denne var en variant av Pelham Blue, noe jeg synes den er for mørk til, Google kunne fortelle meg at Gibson har leflet med en farge som heter Candy Apple Blue på enkelte instrumenter, da oftest i CS-sortimentet sitt. Denne ser omtrent slik ut. Uansett farge; den ser fet ut. 

(Legger ved et lite bilde til sist sammen med Kauer Banshee, årsaken til at jeg solgte Gibsonen i sin tid. 

DSC_0315.JPG

DSC_0317.JPG

DSC_0322.JPG

DSC_0318.JPG

DSC_0324.JPG

• Like 7

Den 5/10/2016 at 18.17, Audun skrev:

Fet fuggel med fet farge! Lollarsene gjør seg bedre enn de originale pickupene vil jeg tro.

Thx. Du får gi beskjed når Nipponbirden er klar til å fly hjem til Jæren.  ;) 

8 minutter siden, germaniumkid skrev:

Thx. Du får gi beskjed når Nipponbirden er klar til å fly hjem til Jæren.  ;) 

Nipponbirden har nettopp fått reparert nøtta + fått 11-52 strenger, så den er fet den også nå. Blir nok her. ^_^

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Takk for tipset! Har hatt faktisk hatt en sånn en i stolposisjon på en annen Stratocaster, sammen med to SD Alnico II. Den ble nok litt mørk og dyster i klangen for mitt bruk. Ingen tvil om at den sparker fra, men etter min mening på bekostning av reinlyd. Som er det viktigste for meg.  Men FS-1 gjør nå god nytte som stolpickup på en Yamaha-bass jeg har (med Precision-pickup i midtposisjon), det passer den helt ypperlig til, faktisk.
    • Vanskelig å få både i pose og sekk (clean/dirty/distortion) når det gjelder strat bridgepickup.Dette er det nærmeste jeg har kommet hittil:Dimarzio FS-1 (DP110) Den har vært på markedet siden 1974 og koster heller ikke allverden (kr 635 hos Evenstad).Sparker bra denne!    
    • @kristoffereidevikler også pickups. Gjorde i hvert fall. Har fremdeles den omviklede ‘51 p-bass-pickupen i min MIJ ‘51 (begge reissues, altså). 
    • @SteikBacon Står bak Edmire Pickups.
    • er det ikke en her inne som vikler pickuper, da? bør jo kunne få til noe som passer, vil jeg tro. eugen gitar her i bergen ble levert med disse, tror jeg (7,2k): https://www.riograndepickups.com/vintage-tall-boy min strat har van zandt pickups. mange som har kommentert at de liker lyden i den. mener bridgpickupen der ble målt til 7,8k.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.