Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte av gitarer - hvordan gjøre dette best mulig uten å bli lurt/svindlet ?


Sugardaddy65

Anbefalte innlegg

Ansikt til ansikt, med muligheter til inspeksjon av gitarene.

Har gjennomført internasjonale bytter, og det gikk ikke som smurt. Måtte kontakte en advokat for å få den siste gitaren i byttehandelen (byttet én gitar mot tre gitarer). Absolutt greit å være føre var, samtidig skal man jo stole på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nå se - det VIRKER som fyren er til å stole på  . Er eldre etnisk  nordmann fra bygda .

Fikk bilder via morens Facebook .

Han er IKKE en typisk internett nerd og har ikke Facebook .

Begge våre gitarer er strøkne og nyere . Så stand burde ikke være problem .

 

Ble litt surr i dag da postkontoret hans IKKE har registrert den innlevert , mens MIN kunne en tracke med en gang .

Men jeg sendte fra hovedpostkontoret og han fra PIB .

Men har bilder av pakking og pakkseddelen hans .

Jeg kan vel i verste fall stoppe min pakke , HVIS jeg ikke får tracket hans i løpet av morgendagen .

Får bare krysse fingrene her .

Tror jeg unngår dette mest mulig  i fremtiden , hvis ikke det er noen på forumet her eller lign . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har kjøpt, solgt og bytta masse, både privat og med post uten oppkrav. Har aldri hatt problemer. Har kanskje vært heldig, men prøver så godt jeg kan å lese folk gjennom mail/tlf på forhånd. Så ville ikke la meg skremme. Et møte er selvsagt det beste, men det lar seg ikke alltid gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker normalt sett fint å se an vedkommende litt. Har solgt og byttet store mengder utstyr, uten snev av problemer. Hvis jeg får henvendelser via f eks finn, som ikke føles helt bra, dropper jeg det.

Når det er sagt, synes jeg ikke noe om dette fokuset ditt på hvor folk kommer fra. De fleste nordmenn er "etnisk" norske. Det betyr ikke at de ikke har tenkt å svindle deg (eller omvendt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3/18/2016 at 23.55, denyeverything skrev:

Når det er sagt, synes jeg ikke noe om dette fokuset ditt på hvor folk kommer fra. De fleste nordmenn er "etnisk" norske. Det betyr ikke at de ikke har tenkt å svindle deg (eller omvendt). 

Jeg synes det i utgangspunktet er uproblematisk å vektlegge dette, dersom statistikk tilsier at personer med bestemt bakgrunn, herunder også etnisitet, er mer tilbøyelige til å begå kriminelle handlinger (noe et svindelforsøk også er).

Alt annet, når man prøver å "lese personen" gjennom tidligere korrespondanse, som er nevnt flere ganger i tråden her, er jo nettopp dette: Statistikk og sannsynligheter. Dersom noen har en lengre historie med svindelforsøk, er det på samme måte ingen garanti for at de vil gjøre det samme med deg, men gode grunner taler for å unngå byttehandler med dem. På samme måte kan jeg vanskelig se hvordan etnisitet skulle være forbudt å trekke inn i en slik avveining – som det i essensen er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Astrum skrev:

..... personer med bestemt bakgrunn, herunder også etnisitet, er mer tilbøyelige til å begå kriminelle handlinger (noe et svindelforsøk også er).

.

Politisk stigmatisering foretatt av anonyme deltagere på et gitarforum, burde trigge moderatorene.
La oss se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Hyrcanian skrev:

Politisk stigmatisering foretatt av anonyme deltagere på et gitarforum, burde trigge moderatorene.
La oss se.

Det hadde vært fint med reelle argumenter fra din side, i stedet for kun å vise til at moderatorene burde reagere – under henvisning til at du har gitt posten min, som av natur er så deskriptiv som den kan være (med statistisk kildehenvisning), kallenavnet "politisk stigmatisering".

For øvrig ønsker jeg å påpeke at min post er relevant for trådstarters emne (selv om vedkommende allerede har fullført handelen), all den tid den debatterer hvilke faktorer som er relevante i forbindelse med risikovurderingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.