Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dyr Epiphone vs billig Gibson


wiggum

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, www.dynamite.name skrev:

Hvis man skal kjøpe en Epiphone, hvordan vet man hvor de er laget?

 

Her blir det tatt opp hva som skiller Tsjekkiske fra Kora/Kina i hvert fall. 

Hvordan man skiller Kina fra Kora for utenom serienummeret er jeg ikke så stødig på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.3.2016 at 13.04, Carpal67 skrev:

De fleste Epiphone eiere vet jo at deres gitar er minst like god som den Gibson'en de ikke eier:P

Ser den, men i mitt tilfellet så er ikke Epien en gitar jeg bruker mye eller som jeg er veldig opptatt av. Til dagen befinner den seg 50 mil unna der jeg er :-) Faktum er likevel at den føles bedre enn de Gibson SG Special gitarer jeg har testet ut og det begynner å bli en del. 

Nå var slutten av nittitallet en god periode for Epiphone. Gitarene ble laget på Samick sin fabrikk i Korea og det var nok litt mer kvalitet enn det er for dagens Kina-versjoner. 

Koreaversjonene har en litt anerledes Epiphonelogoen enn dagens Kina-gitarer og tillegg har de fleste "Gibson" på trussrod-coveret. 

Endret av E5150
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer !

Jeg har flere 2007 SG Faded og alle er meget bra . Den ene  av de liker jeg litt mer , så den beholder jeg nok uansett og pimper den opp litt .

Dette er de gamle fra 2007 som har gammel god Gibson elektonikk  . Ikke disse printkorta .

Orig pickups er litt tamme på output for meg , men låter helt ok  . Uansett de kan oppgraderes senere .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par Korea SG Epi . Begge er bra ( unntatt pickups) , men dette er typisk 7-8k+  prisa Epi s special editions , som de muligens har lagt mer arbeid og kvalitet kontroll i  enn på  "vanlige" modeller .

Japan Epi er veldig bra , og koster vel vanligvis nær opptil det Gibson USA SG gjør.

Er i hvert fall ikke billig å kjøpe de fra Japan/usa .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke disse gitarene bare Heavy gitarer? I alle fall Les Paul. (tror jeg)

Hva med en USA Stratocaster med Floyd rose og to Gibson humbukere? Gjør ikke det samme jobben i heavy? 

Det hadde vært gøy å se KISS stå med en Stratocaster som det.

(Som dere sikkert har skjønt har jeg begrenset med kunnskap om gitarmodeller og hvordan de låter)

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mere vanlig med humbukere til heavy musikk ja. Men en Strat m. humb. ville helt sikkert funket bra. Mange setter humb. i stol på Stratten og gitarer produseres også slik orginalt: http://www.espguitars.com/products/16250-sn-1000-fr-fm-rosewood-cprsb?category_id=1967930-sn-series-guitars og mange har også brukt gitarer med bare singelcoils. F.eks. Richie Blackmore, Yngwie Malmsteen. Men mulig mye av rytmegitarene til Malmsteen er innspillt med humbucker.

Stratocaster med Floyd rose og to Gibson humbukere, som du skriver, er en typisk superstrat: https://en.wikipedia.org/wiki/Ibanez_RG

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Hei, Jeg trenger en ny sadel (for E-strengen) på broen på min Fender American Performer Precision Bass. Se vedlagte bilder. Så vidt jeg kan se er den lik den på American Delux bassene. Jeg håper å få tak i en uten å måtte kjøpe en komplett ny bro. Kanskje noen her har en liggende etter å ha byttet ut broen på egen bass?  
    • Takker. Sender mail til Line 6 Support som bare kommer med svada..
    • Senderen funker ikke med g30. Senderen funker med g70 og g75…
    • Ja, stemmer det. Line 6 boksen har kanskje ikke saueplage.(EDIT: hahaha. Squelsh) Blander utstyr. Kikket over manualen på den nå. Ser ut til at det rådes til å ha den unna diverse utstyr og andre «høye» pedaler etc. for min del er denne nå egentlig ubrukelig.    så jeg må også på leting etter noe nytt. Jeg vet jeg vil ha en digital sender og mottaker, men jeg vil ikke ha noe 2.4 ghz utstyr. Alt for mange usikkerhetsmomenter når det kommer til wifi teknologi. Kjipt å få dropouts fordi publikum har smarttelefoner egentlig.   kanskje noen andre har noen gode råd for hva som funker bra?   kan anbefale å se denne videoen. Forklarer mye     
    • Takker! Ja tragisk nok så bruker de andre i bandet G30 (som jeg selv hadde før) og det funker uten problemer. Du skrev "squelsh funksjonen", mente du scan for best channel? Den bruker jeg alltid.  Ja den er vel dårligere pga den ikke har antenne, mens det har jo G30. Men vet du om senderen funker med G30? Og vet du om andre bra trådløse systemer?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.