Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nå blir det skikkelig lyd. Bare ca 30 dager igjen...


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Breadcasteren som jeg bygde skal få en Seamour Duncan humbucker senere. Jeg tenkte på Ducan custom. Men grunnlaget for god lyd er jo en god forstejker og klikk på linken over og se. Dette er vel bra? Fender 12" med 65watt!!! Det blir noe annet enn den pappaen på10watt som jeg har nå.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsterkeren jeg linket til koster jo MYE mer enn en Fender Mustang 2 så da tenkte jeg at den er bedre. Derfor valgte jeg denne og det er 3mnd garanti. og det er butikk så jeg ikke blir lurt. Jeg så BARE på Fender forsterkere siden jeg ble anbefalt fender. Dessuten overstyrer min 10watts forsterker ved full diskant og volum på gitaren min og derfor ville jeg ha minst 45 watt men denne er 65watt. Fender mustang 2 er jo bare 30 watt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville gått for Mustangen framfor Frontmanen, selv om den koster mer. Høyere pris er ikke nødvendigvis ensbetydende med bedre.

For eks. http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1008533212-fender-mustang-i-gitaar-versterker.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Endret av MartheyG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett videoer av folk som har fått kremlyd ut av en Frontman, og jeg har spilt en del på Frontman FR212 selv også, med pedaler i front.

Det vil helt sikkert fungere bra, selv om Mustang gir mulighet for større variasjon i lyd da, ettersom den har simuleringsmuligheter,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er at du handler deg en Mustang og sparer resten av kjøpesummen til noe annet. Grei forsterker, og mye mer allsidig enn den dyrere forsterkeren du sikler på.

Det er for sent nå. Jeg deponerte 50 euro på den i går. Men en ting er sikkert. Jeg får uansett kremlyd i forhold til den pappforsterkeren jeg har nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir i alle fall en helt annen verden enn denne. Nå kan jeg sette Seamour Duncan i Breadcasteren. Det blir spennende å høre på min kones Partsocaster med fender sss Mexico pickups. Jeg betalte 39 euro for de pickupene brukt.

post-13591-0-49767100-1453066131_thumb.j

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FM212 takler faktisk pedaler og kan ha en grei vreng...

Men dæven så vanskelig det er å skru på denne uten at det blir for høyt. Mest følsomme pottene ever.

følsomme potmerere kan jeg vel kompansere med veldig lavt volum på gitaren. Vreng er jeg overhode ikke ute etter. Vel kanskje litt i 12 takters blues med to gitarer men det må være alt jeg vil bruke forvrengning til. Jeg spiller mye viser, lillebjørn, sunde men også rolig pop som Smokey, clapon etc.Da trenger jeg ikke vreng. Og jeg spiller aldri solo.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også. Håper du koser deg med valget!

Med denne forsterkeren (i motsetning til pappforsterkeren min) så kan det kanskje ha noe for seg å sette i en skikkelig Seamour Duncan humbucker i Breadcasteren, eller? Angående den Breadcasteren min så er det nå veldig mange som har hørt meg spille på den men ingen hører noe antydning til at den er sur eller feil lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.