Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

twist på halsen.


Anbefalte innlegg

Mens vi er inne på det: Jeg har hørt flere påstå at man ikke bør bruke strenger med sterkere spenn på ei side av halsen (f.eks light top, heavy bottom-sett) fordi da kan halsen vri seg. Rent intuitivt virker det jo å ha noe for seg, men jeg vil nå anta at i virkeligheten er en gitarhals for rett og at trekkreftene fra strengene blir for spredt over bro og oversadel til at det kan ha noe å si. Eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi er inne på det: Jeg har hørt flere påstå at man ikke bør bruke strenger med sterkere spenn på ei side av halsen (f.eks light top, heavy bottom-sett) fordi da kan halsen vri seg. Rent intuitivt virker det jo å ha noe for seg, men jeg vil nå anta at i virkeligheten er en gitarhals for rett og at trekkreftene fra strengene blir for spredt over bro og oversadel til at det kan ha noe å si. Eller..?

At slike forskjeller på strenger skal spille noen rolle holder jeg som svært lite sannsynlig. Det høres ut som et råd som kan komme fra dem som også påstår at det er skadelig å slakke alle strengene samtidig, f.eks ved strengeskifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste grunnen til at man skal gjøre noe med en hals som er så vridd, må jo være hvis man har lyst til å se om man får det til.

Tror vel knapt nok jeg har sett noe som er like ille som denne.

Her tror jeg du må fjerne så mye at det blir en rar hals uansett hvordan man vrir og vrenger på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.