Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal ha ny gitar, tips?


Sorg

Anbefalte innlegg

Kossoff: ja Collings lager noe av det bedre/beste på markedet i den kategori. Men de finnes også noen perler blant Heritage gitarene (spes 335 utgaven). Og en og annen Gibson er også brukbar (f.eks CS336). Det henger (evt hang..) en blonde Gibson 335 i Kongens gate som var overraskende god. Men så lang vil jeg mene at den ene Huberen på Godlyd tok kaka... (den var vel priset rundt 35.0000 dengang...)

4 desimaler gir ordet nøyaktig et ansikt.

:)

Men er ikke Huber litt sånn flottefin 'salonggitar' type svindyre PRSi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hang dengang en Dolphin og en Krauster på Godlyd. Doplhin kostet mest og var definitivt best med tanke på tone/respons/spillefølelse..

Det henger vel også en Krauster på Vintagegitar med noe merkelig lakk (sportsbil, 8-tall logo..).

Collings er også laget med tanke på å glede øyet ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Skjønt jeg egentlig ikke kan se en eneste ulempe. Området 'brigth vs warm tone' er subjektivt. Utover den lille lydforskjell (som kan være fordelaktig for en allround-gitar) finnes det vel ingen fordeler ved å lime fast en gitarhals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes det vel ingen fordeler ved å lime fast en gitarhals.

-

Vel. nå er det vel en generell enighet i verden om at de beste resonderende/akustisk tone instrumenter er strykeinstrumenter.

Type cello, bratsj og fiolin (les :Stradivari, Guarneri.......)

Hvor mange av disse har påskrudd hals ?

Men du har muligens rett. Når man tråkker på en eller annen stusslig fuzzboks spiller det ingen rolle.

Men husk, man skrudde på halser ene og alene for å senke produksjonskostnader, ikke pga. tone.

https://en.wikipedia.org/wiki/Messiah_Stradivarius

Endret av Hyrcanian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Bourgeois med skrudd hals og den låter helt fin... Taylor skrur også på sine halser.

Ellers er bolt-on å regne som 'working-mans guitar' da man lettere kan justere halsen, skifte den ut, skimme etc.

Har man god råd, masse plass, egen gitartekniker, sponsoravtale eller liknende er det bare å kjøre på med en rekke LPs...

Hyrcaninan: jeg har sett bilder av gitarsamlingen din. Du trenger ikke spille på en bolt-on...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å kjøre på med en rekke LPs...

Hyrcaninan: jeg har sett bilder av gitarsamlingen din. Du trenger ikke spille på en bolt-on...

Eh,...Hyrcanian............(du må ikke oppmuntre kona mi).

Dessuten har du IKKE sett gitarsamlingen min.

Men jeg har noen bolt-on like fordømt.

Ingen trenger vel strengt talt noen ting når det gjelder luksus/hobby greier som gitarer.

Flinke recording artists blir ingen av oss, selv om noen blir recording artists.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, DELER av samlingen (vestfløyen?) har vel blitt vist frem på forumet..(?)

Ja bolt-on er ikke noe å spare på. Send de gjerne hit så kan jeg destruere de trygt... :-)

Ellers samler vel noen av oss på pedaler og andre gadgets fremfor å fylle kjelleren med vibtage Gibson (selv om vi gjerne ønsker).

Ofte er det vel selvvalgt, man fortrekker det 'enkle' liv.. Og mangler motivasjon for å bygge opp (gitar) imperiet.. Men i praksis så er det jo dette de fleste yrkesgitarister gjør så fort økonomien blomstrer (de kaster partscasteren og hamstrer inn Fender og Gibson fra glansdagene..).

Flink recording artist? Føler stadig at talentet er der.. litt finsliping kun... Så er solodebut instrumentalplate klart ca til 55-årsdagen... :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.