Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal ha ny gitar, tips?


Sorg

Anbefalte innlegg

Du kan jo lime pedalene fast rett på brettet. Hvorfor bruke borrelås? Og gitarkabelen bør jo ikke dette ut. Hvorfor ikke lime pluggene fast i socketen? Man trenger da ikke løsne noe i tide og utide? :-)

Ante ikke at du skrudde fast pedalene i brettet og skrudde fast gitarkabelen i gitaren.

Helt sikker på at skruer funker til alt?

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være forsiktig med limen Skela. Den skal ikke opp i nesen.

Ja tenkte å gjøre et poeng ut av limsniffing også. Men klarer ikke spille anti-Gibson rollen helt ut heller, jeg digger jo flere av modellene og vil jo egentlig bygge opp en ES-samling (for penger jeg ikke har...). Jeg nektet jo lenge å spille på telecaster da jeg så designet som 'simpelt' men etter en peridode med mildt sagt svært begrenset budsjett så jeg lyset ved partscasteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peavey Wolfgang, og det sier jeg ikke bare fordi jeg vurderer å selge en selv! :P

Seriøst, denne gitaren kan virkelig brukes til alt.

Peavey HP Special favner vel enda bredere enn Wolfgang. De lages ikke lengre og bruktprisene har gått kraftig opp (mer enn dollarkursen skulle tilsi).

En allsidig PRS som ikke er nevnt i tråden enda er Brent Mason modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den omtalte gitar (ligger på Finn til 13.000kr) som utløste debatten er en slik:

Den låter greit til de fleste stilarter. Høland sveiper innom rock, pop, country og jazz uten problemer.

Bolt-on er absoultt en fordel med tanke på justering og vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags vedlikehold snakker man om vedr.' bolt-ons'?
Skruer som må 'oljes'?
Dere som tydeligvis KAN dette med sammenskrudd. Hva slags justering er det dere snakker om ?
Må halsen shimmes ved hvert strengeskift eller holder det med en gang i kvartalet?

Endret av Hyrcanian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks kan gitarer ramle i gulvet. De kan tråkkes på, kjøres over med bil. Fuktighet, kulde.

Henrix knuste sin gitar og tente på hver kveld under sceneshowet. Etterpå samlet teknikeren sammen delene og skrudde den sammen til neste kvelds show. Det kan man ikke med en Les Paul! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.