Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal ha ny gitar, tips?


Sorg

Anbefalte innlegg

Har en PRS Custom Artist 22 som jeg er veldig godt fornøyd med. Vurderer å kjøpe enda en PRS og da en PRS Custom 24. Fordelene med en PRS er at jeg vant til å spille på det og vet hva jeg får. Ulempen er naturligvis at det vil være forholdsvis likt det jeg har fra før.



Kriterier for ny gitar:


  • Må være bra allround, dvs kunne funke til alt i fra jazz til metall
  • Utseendemessig må den også kunne fungere å stå med på scenen for å fremføre alt i fra metall til mer rolig musikk. Dvs, er ikke interessert i metallgitar fra Jackson.
  • Må ha vibarm
  • Humbucker i bridge

Synes PRS tilfredsstiller alle disse punktene. Noe jeg savner på PRS er at jeg hadde foretrukket om gitarkroppen hadde hellet innover der man hviler høyrearmen. Slik er det vel på en del Fendergitarer.



Vurderer å sjekke Suhr eller evn PRS 513. Andre bra ting som er kommet på markedet? Ønsker å kjøpe brukt, budsjett er fleksibelt.


Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en PRS Custom Artist 22 som jeg er veldig godt fornøyd med. Vurderer å kjøpe enda en PRS og da en PRS Custom 24. Fordelene med en PRS er at jeg vant til å spille på det og vet hva jeg får. Ulempen er naturligvis at det vil være forholdsvis likt det jeg har fra før.

Kriterier for ny gitar:

  • Må være bra allround, dvs kunne funke til alt i fra jazz til metall
  • Utseendemessig må den også kunne fungere å stå med på scenen for å fremføre alt i fra metall til mer rolig musikk. Dvs, er ikke interessert i metallgitar fra Jackson.
  • Må ha vibarm

Synes PRS tilfredsstiller alle disse punktene. Noe jeg savner på PRS er at jeg hadde foretrukket om gitarkroppen hadde hellet innover der man hviler høyrearmen. Slik er det vel på en del Fendergitarer.

Vurderer å sjekke Suhr eller evn PRS 513. Andre bra ting som er kommet på markedet?

Hvis du bor i bergensområdet sånkan du få teste en 513 av meg:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en PRS Custom Artist 22 som jeg er veldig godt fornøyd med. Vurderer å kjøpe enda en PRS og da en PRS Custom 24. Fordelene med en PRS er at jeg vant til å spille på det og vet hva jeg får. Ulempen er naturligvis at det vil være forholdsvis likt det jeg har fra før.

Kriterier for ny gitar:

  • Må være bra allround, dvs kunne funke til alt i fra jazz til metall
  • Utseendemessig må den også kunne fungere å stå med på scenen for å fremføre alt i fra metall til mer rolig musikk. Dvs, er ikke interessert i metallgitar fra Jackson.
  • Må ha vibarm

Synes PRS tilfredsstiller alle disse punktene. Noe jeg savner på PRS er at jeg hadde foretrukket om gitarkroppen hadde hellet innover der man hviler høyrearmen. Slik er det vel på en del Fendergitarer.

Vurderer å sjekke Suhr eller evn PRS 513. Andre bra ting som er kommet på markedet?

Det er enormt manger gitarer som tilfredsstiller de kravene, har du noe mer spesifikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på han som anbefalte å sjekke Warmoth. Det kommer stadig slike på Finn, og de jeg har prøvd er kvalitet fra ende til annen. Ettersom dette ikke er Fender, er bruktprisen moderat. Jeg har forøvrig 2 selv, og mener dette er kvalitet helt inn til beinet. Håndtverket er det i alle fall ingen ting å si på - hardware og pickups må naturligvis vurderes for det det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=61982928&searchclickthrough=true&searchQuery=suhr

Denne er jo ganske søt..

Siden du har en CU22, så vil jo en CU24 være samme gitaren med 2 ekstra bånd..

Hva med feks en SC245? eller en 513 som du har nevnt :)

Jeg tenker 24 ja. Vil ikke ha en til med 22 bånd. Har du prøvd 513?

Den Suhr var fin, men de Pro modellene pleier å ligge langt lavere enn det på Finn. Det er vel Custom som har ligget i den prisklassen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.