Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! 2012 Gibson Les Paul Standard.


CaptainSexy

Anbefalte innlegg

Grattis med LP! Ang. rosewood laminat i 2012, så kom vel det som følge av konfiskering av treverk, og anklager om import av treverk som ikke var lovlig eller noe sånt. Gibson eksperimenterte vel sågar med "baked maple" i gripebrett. Jeg lurer da på hvorfor kunne de plutselig bare gå tilbake til ett stykke rosewood? Import av treverk fra annet område? Andre gitarprodusenter var jo ikke berørt overhodet. Skjønner ikke helt den greia der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken var jo at de hadde importert illegalt høstet treverk (muligens uten å være klar over det), men det jeg ikke skjønner, er hvorfor laminert rosentre ble annerledes? Var det treverk fra et annet sted? Hvis det var, hvorfor kunne de ikke bruke det til one-piece gripebrett? Husker å ha lest ett eller annet om det en gang, men ble egentlig ikke klokere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke noe om 5mm halv-fabrikata brett og eksportregler........brettene måtte påbegynnes og kunne ikke være tykkere en 5mm?

Tror det stemmer, men igjen: Var det da treverk fra et annet land/leverandør? Hvis ikke, hvorfor skulle det gjøre noen forskjell? Hvis ja, hvorfor kunne de ikke da importere store nok stykker til å lage gripebrett i ett stykke? Folk har det med å lage merkelige regler av og til. Eller kanskje heller: Folk har det med å finne smutthull for å omgå lover og regler... Vet ikke hva som er verst. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Not likely. :) Foruten laminat-gripebrett var det vel ikke noe annet spesielt med 2012-modellene.

Prismessig så virker det som at de går for det samme som en del 2000-pre-2012-modeller går for.

Mulig du har rett og mange på feks LPforum er nok også der, men tanken var slik:

Two piese fingerboard er kun blitt produsert i 2012, og kommer sikkert ikke til å brukes mer. Den er i min øyne spesiel pga dette. Ikke i dag, men kansje en gang vil det bli en modell som samlere vil ha i modell-rekken. De senere modeller (2013 og 2014) som har "one piese", hot hide glue og noe annet småfix er i mine øyne ikke veldig spesielle (selv om det selfølgelig kan være fansastisk gode instrumenter). Litt likere orginalen er de jo, men det er fremdeles et godt stykke igjen til den. At verdien blir høy er en annen ting. Ikke lett å si, må i så fall frem med glasskula for å kunne si noe sikkert om det ^_^

Var ikke meningen å spore av NGD-tråden, beklager det :rolleyes:

Edit: må legge til at det jo er cs-modellene jeg hadde i tankene

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.