Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

peavey supreme xl


santo

Anbefalte innlegg

Hei jeg har fått meg ny amp en peavey supreme xl, men nå som jeg skal bruke den vil den ikke funke sikringen bare ryker, er det sånn at ampen i tåler mer enn 120 volt så jeg må ha en omformer som gjør om strømmen i kontakten så ampen får 120, er det noen som har hatt den før som vet noe om det? Og finner ikke 4a 250v sikringer bare 3a og 5a er det dårlig å gå opp et hakk eller er det noe sted som har 4a sikringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den bare tåler 120V, så må du ha en omformer ja. Forhåpentligvis har sikringen reddet deg da vi bruker 230V i Norge.

Du får skaffe en omformer fra 230V til 110V, såkalt step down.

Der du får tak i omformeren skal de nok ha 4A sikringer også.

Fungerer ikke det, så er det mulig at du har brent noe mer i forsterkeren, og da må det en som har kompetanse til å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for raskt svar, det står 120vac, 60 hz, 300 watts bak der man putter inn stømkabelen, betyr det at jeg må ha en omformer som omformer til 120v/110v som har maks watt utak på 300 watt?

post-14527-0-63476700-1421680098_thumb.j

Endret av santo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er kjøpt fra usa så den er ikke beregnet for norge som andre amp hoder er med bryter mellom 110 og 230 som noen amper har.

skal jo ikke være dårligere enn en amp som tar strømnettet her i norge, det er jo bare for at ampen skal funke, det er et helt vanlig 100 watt hode da.

ja håper den er hel og fin jeg å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp ble skrive feil i det innlegget den har ikke en bryter den står bare på det som står bakpå, andre amper har bryter man kan velge mellom volta men ikke denne, så jeg må ha en omformer men hvor stor skal omformeren være på tenker jeg akkurat 300 watt som står bakpå eller litt høyere for at den har noe å gå på, er kanskje litt dumt å spørre om det her men kanskje dere vet det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.