Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har jeg kjøpt Katta i sekken?


Rottenikken

Anbefalte innlegg

I jula bestilte jeg en hals og kropp fra Kina. Er det katta i sekken, når det ikke er kinakopi? PS: Det står ikke Fender på halsen. Resten av delene er amerikanske gode deler. Er dette dømt til å bli en dårlig gitar fordi jeg kjøpte på aliexpress?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har vel gjentatt seg i andre tråder du har hatt.

en gitar blir ikke knall selv om du slenger på noen gode deler på en mindre moderat kropp og hals.

kina-varer er gjerne massiv gambling. uansett.

hva med å spare en stund, og ikke kjøpe disse "prosjektene" og istedet kjøpe deg en god, standard stratocaster?

eller er det bare at vil slenge deler sammen billigst mulig og selge dette som en "custom"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I jula bestilte jeg en hals og kropp fra Kina. Er det katta i sekken, når det ikke er kinakopi? PS: Det står ikke Fender på halsen. Resten av delene er amerikanske gode deler. Er dette dømt til å bli en dårlig gitar fordi jeg kjøpte på aliexpress?

Aliexpress, selger ikke de kun kina-kopier da? Hvordan vet du at det er amerikanske gode deler? Har du fått sakene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliexpress er jo ikke akkurat det beste stedet for gitarer. Hvor mye betalte du for kropp og hals?

Aliexpress, selger ikke de kun kina-kopier da? Hvordan vet du at det er amerikanske gode deler? Har du fått sakene?

Aliexpress, selger ikke de kun kina-kopier da? Hvordan vet du at det er amerikanske gode deler? Har du fått sakene?

Åhh, du misforstod. De gode amerikanske delene er kjøpt i USA i amerikanske onlineshops. Men kropp og hals betalte jeg ca 160 dollar for til sammen med fri frakt.

Aliexpress bare kinakoper? Det er ingen logoer på det jeg kjøpte.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I jula bestilte jeg en hals og kropp fra Kina. Er det katta i sekken, når det ikke er kinakopi? PS: Det står ikke Fender på halsen. Resten av delene er amerikanske gode deler. Er dette dømt til å bli en dårlig gitar fordi jeg kjøpte på aliexpress?

Kan garantere deg at resten av delene ikke er amerikanske gode deler så lenge det du har kjøpt er kjøpt på ali express

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kropp og hals er kinesisk, jeg vet det. Men spørsmålet er om det kan være god kvalitet. Det eneste som er amerikanske gode deler er det jeg har bestilt fra USA. Spørsmålet blir bare om kropp og hals, som er uten logo, blir gode kinesiske deler

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper dessverre ikke å kjøpe bra kvalitets deler hvis du har en død planke.

Det vet jeg også. Jeg har kjøpt ferdig koblet HSH Dragonfire screamers på brett og betalte ca 50 dollar, tror jeg. Det er sjelden jeg går innom merkevarer før gitaren er bygget og jeg begynner på oppgraderinger. Så er det da, som i mitt forrige svar, da om jeg får det du kaller en Død planke. Eller om det finnes noe godt i Kina. Jeg tenkte på den billigste kroppen fra GFS og da skal det ikke mye til å lage bedre så da kjøpte jeg fra Kina.

Den billigste kroppen jeg fikk fra GFS var mye dårligere enn kroppen fra feks en gitar til 1000kr. Den var i spon. Den skulle ikke vært lovlig å selge. Derimot var den andre kroppen min fra GFS andre ytterlighet i kvalitet positivt.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært på Ali express før, men måtte ta en titt. Selv om gitarene sikkert bare er dritt er prisene imponerende lave. Her ligger det mange brudd på ikke eksisterende arbeidsmiljølover (Vet det er en selvmotsigelse). Dette er sikkert også ulovlig piratkopiering og min mening er at dette ikke bør kjøpes. Man støtter opp under så mange ting jeg mener er galt ved å kjøpe fra slike nettsteder at dette er ugreit. Et annet element er jo de som videreselger disse gitarene og gir inntrykk av at det er ekte vare.

Måtte bare lufte litt.

Endret av Espenw
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret mitt er nok nei, dette vil nok ikke være ett produkt av høy kvalitet. Kina er ikke akkuratt kjent for kvalitet fra øverste hylle.

Er bedre å legge litt mere penger i det enn å spare noen kroner, og hvis du skal selge den videre så tror jeg nok få som vil vise interesse.

Kina gitarer er nok ikke det som selger mest her til lands dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg vet det men jeg ble så totalt rundlurt av GFS. Kroppen var i spon. To ting var fint med den. Det ene var kul farge og det andre var at det var plass til HSH for det skal jeg ha.

En kropp i spon skal det vel ikke mye til å lage bedre av. Og GFS kropp var da selvfølgelig "vektløs". Jeg forventer mer enn spon i alle fall fra Kina for det er extremtilfelle, og da slår Kina GFS.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.