Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SG spørsmål til Gibson folket


djupnes

Anbefalte innlegg

Den er en gem ja, har siklet på den, så går det til en god sak (flere åsåme gitarkjøp, dama må overbevises om) Men jeg MÅ ha vibbarm, jeg skal få vibrolaen til å funke, har alltid med litt arbeid, pussing, nut/bridge grease evt grafitt fått de mest udugelige og rare trem designene til å fungere godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at en brukt Gibson sg standard er sannsynligvis der du får mest "bang for the buck".

Men har du penger til CS så kjør på. Knallgitarer!

Alle gibson fra sg standard serien og opp er god knall. Jeg har aldri opplevd problem med setup på standard, i motsetning til special og faded seriene. I tillegg har standard halsbinding så du slipper trimme båndskjegg på vinteren, og de kom med original gibson kasse, i motsetning til de rimeligere modellene. Gitt den lille prisforskjellen du må gi ekstra for std, gir den mest pang for penga, og en gitar du kan stole på.

Jeg solgte min 2011 mod standard i 2013 for 6500,- mint tilstand. Du kan sikkert få en greit brukt ned til 5500,- Helt kanon gitar; bortsett fra at jeg falt tilbake til danelectroen hele tiden ;)

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gibson fra sg standard serien og opp er god knall. Jeg har aldri opplevd problem med setup på standard, i motsetning til special og faded seriene. I tillegg har standard halsbinding så du slipper trimme båndskjegg på vinteren, og de kom med original gibson kasse, i motsetning til de rimeligere modellene. Gitt den lille prisforskjellen du må gi ekstra for std, gir den mest pang for penga, og en gitar du kan stole på.

Jeg solgte min 2011 mod standard i 2013 for 6500,- mint tilstand. Du kan sikkert få en greit brukt ned til 5500,- Helt kanon gitar; bortsett fra at jeg falt tilbake til danelectroen hele tiden ;)

Husk at dagens Standard har halsbinding, men de hjelper lite på båndskjegg, som følge av langvarig eksponering av lav luftfuktighet, da båndene ligger over bindingene ("Undercut, Fret Over Binding"). Hvis en går for en Standard (eldre enn 2014) med fret-end-bindings så må en også være klar over risikoen ved at det kan oppstå en glipe mellom der båndet slutter og bindingen (et velkjent problem som er omtalt f.eks her: http://www.seymourduncan.com/forum/showthread.php?247974-How-to-deal-with-a-small-gap-between-the-fret-end-and-the-nibs-on-the-binding).

Har prøvd flere Special og Faded som har god setup så det gjelder som alltid å prøve gitarene. En fordel med Faded el. er også at du slipper de 'klissete' gummiaktige halsene til standard som mange i ettertid prøver å matte ned (dessverre mer eller mindre vellykket).

Enig at prisforskjellen er liten og dermed er en Standard på mange måter et bedre kjøp.

Endret av blaamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Truckstop. At Gibson har begynt å kopiere de lavere seriene til de japanske kopiene når det kommer til binding hører ikke hjemme noe sted. I tillegg har de verdens verste bortforklaring på det... Dette gjelder KUN lavere produksjonskostnad, og å prøve å forklare det med noe annet er hyklersk.

Jeg kommer aldri til å kjøpe en Gibson uten FEB. (Fret Edge Binding). (Om det da ikke er en av de billige modellene uten binding i det hele tatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.