Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste vintage style Strat-tremolo


OsamaFetLaden

Anbefalte innlegg

Ikke alle boutique-folk vil ha Callaham, da de bruker mye hardere stål enn originale gamle Fendere, som fortsatt er gullstandaren for mange. :) Hardere stål=mer diskant og i noen gitarer kan det bli for mye.

Et alternativ er denne: http://www.wudtone.com/shop/?wpsc-product=wudtone-cp-holy-grail-complete-assembly-duplicate

Den har en fiffig løsning på 6-punksproblematikken så du får bedre "return to zero" enn en vanlig 6-punkts.

Skal kjøpe en sånn selv snart.

En annen boutique-trem er Mannmade: http://www.mannmadeusa.com/ Er de som lager original PRS-trems.

Kommer an på hvilken type lyd du er ute etter. For trad strat-tone er det viktig at du har sadler som er type "bent steel" og ikke solide stålblokker som bl.a Bladerunner og Mannmade, men mange foretrekker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Callaham Vintage S i to gitarer, én nyere partscaster og én Strat fra 64. Begge med den litt kortere "64" vibarmen.

Jeg er veldig fornøyd, spesielt med at armen sitter så tight og fint i blokka i forhold til den vinglete/feilkonstruerte Fender-løsningen.

På 64-Straten har jeg bare byttet selve blokka fra original til Callaham. Tonen har ikke blitt brightere på den ihvertfall.

Endret av 747
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det vel ikke, men jeg vil absolutt ha en bedre design enn Fenders vedr. stemmingsstabilitet---det var derfor jeg oppgradere til Bladerunner for et par år siden---så Wudtone ser ut som stedet å starte. Ser at mange kombinerer Wudtone-patentet med Callaham-deler.

Takk for alle innspill; hører gjerne flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.