Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny amp! Kemper Profiling Amp


morten

Anbefalte innlegg

jaja da har jeg kjøpt meg Kemper amp. etter lit testing på 3-45 og overtalelse av gutta der ble det KPA.

Trodde aldrig jeg skulle komme til å handle noe digitalt eller amp uten rør. Gleder meg veldig til å teste den ut, og få matcha den med Behringer brettet som jeg har. må vel bytte ut chip`en for å få parret det med KPA`n

Er det noen andre her som har KPA og vil dele lit tips og triks. Er blitt så sær at jeg bruker Mac, men det går vel bra med lit tilpassninger enn så lenge i følge gutta på 3-45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har KPA, hatt det siden i fjor sommer. KJøpte med en gang rackversjon var tilgjengelig.

Synes den har fungert veldig bra. Lydkvalitet er mange hakk opp fra f.eks POD HD500, låter veldig bra. SPillefeeling på den er veldig god.

Har ikke vært software editor til den før nå men den er veldig enkel å skru på uansett.

Sammenlignet med Axe så har den en del færre muligheter for routing, bruke av en haug med effekter samtidg etc. Effektdelen på Axe er foreløpig bedre, kvalitet der er mer TC Eletronics.

Men jeg synes effektene som er i KPA fungerer bra. Max antall effekter/stomps pr preset er vel 4 mono og 4 stereo. Det holder lenge for meg, less is more :)

Er jo egentlig en "datamaskin" så det kommer oppgraderinger stadig vekk på den.

Det du vil finne mindre av på Kemper FOrum enn på noen andre slike er presets som etterligner kjente artister. Men du finner dertil veldig mange bra grunnlyder. Det er egentlig like greit. Lyder låter ikke likt hos alle. Avhenger av gitar, pick ups, om du kjører slave eller ikke, rett i monitor, via mixer, digital rett i pc etc. Jeg foretrekker skru alle mine lyder mot PA jeg skal spille på primært. Men mange i verden som har den og mange er gode på å legge ut bra ting man kan laste ned. En del av de beste ampprofilene må man kjøpe men er ikke dyrt. En amp med 10-15 profiler koster som regel ca kr 30. Får og kjøpt pakker. Litt avhengig hva lyd du er ute etter men det finnes mange bra som følger med standard.

Har også Behringer FCB1010. Bestilte Uno4Kemper chip til den. KJapt gjort å bytte den og da er det kun småting man må justere for at det er plug'n play. Bl.a kalibrere pedalene.

Det går å programmere brettet til KPA med orginalchip også. Krever dog litt mer jobb pluss at man må sette seg inn i midi hvis man ikke kan det fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk testa ut lit grovt i gårkveld, og synes dette låter utrolig bra og kult! selv på en middelmådig monitor/høytaler. Det blir spennende å laste ned rigger fra nettet av amper jeg kjenner fra før. Jeg er vant til å spille på røramp så en liten tilvenning blir det nok, selv om følelsen er veldig nært opptill! dynamisk og med sikkelig trøkk på highgain. ovortoner føles også autentisk. Live fungerer nok dette utrolig bra. det blir greit å eliminere støy romling i bassen/mic microfonplassering osv.

Ble overasket over at det var flere fabrikkpresets som også låter greit altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første man må gjøre er å laste ned den sagnomsuste Morgan AC20 profilen!

Egentlig verdt prisen alene hehe

(Endelig er det AC20 i Axe'n også og modellen låter ganske så likt som Kemper profilen)

Mats Nermark har jeg fått noen kule profiler av, tror de ligger ute og(ihvertfall noen av de)

Og det finnes en veldig bra Folkesson Marshall som jeg tror jeg fant på Kemperforumet.

Mye crap i fabrikkprogrammene så det er vel verdt og investere i litt TAF profiler, godt utvalg der.

Vurderer frem og tilbake om jeg skal beholde min eller ikke, tenker på å kjøpe en bra effektprosessor og sette i sløyfa på Kemper'n.

Tror jeg kan bli litt mer fortrolig med den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debris, det var Morgan AC20 jeg testa den ut med i butikken! virker som den er en favoritt hos mange, og som et fint utgangspungt i å bygge videre på. Har prøvd å skru lit dypere på Delyen, men fortsatt r det nok TC delyen som er min favoritt., jeg kan jo eventuelt kjøre den i effektsløyfa fordi den står jo i racket uansett. Ser ut som det er håp om å få slippe å bære rundt på en tung amp fremmover. Det var feit vreng på soul dano (Soldano) og Boogie.. fikk sikkelig Mesa bunn, på en middelmådig Behringer monitor.

Noen som har tips til en bra sene monitor? har tenkt på Yamaha 8 eller 10.. utfordring å finne en som er relativt lett har god lyd og passe størrelse. Har lit lyst til å kjøpe to 10`ere så kan jeg bruke dem som øvingshøytalere i steden for Behringerene til kompisen min. men får se.. Jeg er ihvertfal glad nå at jeg ikke beholt Mesa Mini`en har jo plenti med Mesa vreng på Kemperen, samt de fleste andre highgain amper som er verdt å nevne.. Virker som clean rigger er mer utfordring. men har allerede skrudd til et par AC clean lyder som er nært til det jeg er ute etter..Vet ikke helt om Behringeren jeg bruker blir helt rett refferanse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe var bare den jeg hadde for hånden. Men en pekepinn på hvordan det kommer til å låte er det jo! når det låter såppas bra i en middelmådig høytaler er jo det i seg selv et ganske godt tegn! Men det låt jo en god del bedre på Yamahaen jeg prøvde i butikken som sikkert er 3 ganger dyrere enn Behringeren. Blir spennende å høre på en sikkelig monitor og ikke minst gjennom PA!! får stikke innom 3-45 å kjøpe meg noe sikkelig en dag! må jo uansett finjustere opsettet på nivåer klanger osv. på PA`n når jeg skal ta den med ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan AC20 er et must ja.

Et par andre som jeg liker godt som kan lastes ned fra siten.

"Sheguitarplayer" har noen bra EVH profiler .

"Mr.T" har et par profiler som er bra. Crunch og Solo profilen

Eriks Legacy er et par bra profiler.

En JCM800 Modded, husker ikke helt hvor den kom fra. Mulig det var Free stuff hos Amp Factory.

For en fin cleanlyd er en av mine favoritter en som fulgte med standard. Mener den heter TAF -Dream Delay. Overlesset med effekter slik den ligger men selve ampprofilen er veldig fin å lage egne lyder på.

Trenger du litt weird effekter så søk på "PaulTS".

Så har jeg kjøpt noen profiler fra Amp Factory.

Evil Robot PhilX - Fin low gain amp. Kansje noe for deg som driver litt mot Countrystyle. Kan brukes til mye.

Carvin Legacy - Veldig god til lead da grunnlyden i den gjør at lyd kommer lett gjennom mix.(live)

Trainwreck - Litt old sound med mye fylde.

LIndy Frallin VVT - Litt ala Morgan AC20/VOX men litt rundere i bunn. Kan brukes til mye clean/crunch.

ToneKing Galaxy - Veldig bra Clean Amp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan likesågodt kjøpe deg et par Atomic CLR monitorer med en gang.

De er fantastiske og knuser til og med en haug veeeldig dyre monitorer!

Jeg tror jeg har testet det meste snart i en eller annen sammenheng.

Disse spiller helt flatt, what you put in, you get out.

Mange monitorer er voica mer for vokalbruk med bump i mellomtoneområdet, låter ikke bra med modeleringsting.

Sjekk Pete Thorns YT video på de for å få et lite innblikk.

http://m.youtube.com/watch?v=QcJpPd2Hd4E

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at en Behringer er ganske lang unna å være noen 'referansemonitor' på slike moduleringsamper.

Jeg kjøpte et par av Behringers største monitorer (F1320D) til bruk med et brett fra Digitech for 3 år siden, og bruker fremdeles monitorene mye sammen med KPA'en som ble innkjøpt ifjor. Jeg har prøvd Atomic CLR, men synes den er både oppskrytt og overpriset. Blir det noe nytt på meg blir det et par 12" eller 15" fulltone-kasser som også kan brukes som mini-PA (med et par subber). F.eks Yamaha DSR, Jbl PRX, QSC K-series eller Alto Black. Yamaha DXR-10 som er litt rimeligere har jeg prøvd med min KPA, og syntes den var bra. DXR-10 har også fått mye skryt av andre brukere på Kemper-forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor Atomic har sluttet med de kabinettene som faktisk så kule ut:

10.jpg?a=1104449361275

Fordi de er skralle greier i forhold til CLR (som er designet av en guru som heter Jay Mitchell.)

Er bare logoen de har til felles.

Cab versjonen ser ikke så veldig anderledes ut men den er mer praktisk som wedge, som også kan settes opp som cab'et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.