Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny amp! Kemper Profiling Amp


morten

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et par av Behringers største monitorer (F1320D) til bruk med et brett fra Digitech for 3 år siden, og bruker fremdeles monitorene mye sammen med KPA'en som ble innkjøpt ifjor. Jeg har prøvd Atomic CLR, men synes den er både oppskrytt og overpriset. Blir det noe nytt på meg blir det et par 12" eller 15" fulltone-kasser som også kan brukes som mini-PA (med et par subber). F.eks Yamaha DSR, Jbl PRX, QSC K-series eller Alto Black. Yamaha DXR-10 som er litt rimeligere har jeg prøvd med min KPA, og syntes den var bra. DXR-10 har også fått mye skryt av andre brukere på Kemper-forumet.

Hvis du synes CLR er oppskrytt så skjønner jeg ikke hva du tenker.

Den gir jo ut eksakt det du mater den med.

Du må jo opp i en helt annen prisklasse for å finne noe som gjør det tilnærmet like bra som CLR'en.

Og overpriset er de definitivt ikke, jeg har testet de mot EAW, Turbosound, Nexxo o,l som den klarer seg utmerket mot.

Alle disse er myyyye dyrere enn CLR...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fordi de er skralle greier i forhold til CLR (som er designet av en guru som heter Jay Mitchell.)

Er bare logoen de har til felles.

Cab versjonen ser ikke så veldig anderledes ut men den er mer praktisk som wedge, som også kan settes opp som cab'et.

Synes fortsatt de SÅ mye bedre ut før. Hvor kjøper man foresten Atomic? Har noen hørt om/testet XiTone? http://xitonecabs.com/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er tanken med dette opsettet å ha en liten og lett rigg som mulig. og jeg slipper å bære den tunge ampen min. Blir vel så jeg kjøper en Yamaha monitor, 8-10" da kan jeg bytte ut Bheringerene til kompisen min som øvingshøytalere..8" er interessant fordi den er liten i størrelse har bra lyd og ganske lett.

Lit overaska at selv jeg som er ganske grønn på data, fikk til å oppdatere Kemperen helt selv! hehe hadde verson 2.2, fordi den hadde vært på lager en stund, så nå fikk jeg oppdatert til siste versjon 2.4 Det er sikkert like enkelt å importere rigger.. Den er så enkel å bruke at man slipper å lese instruksjonsboka!. eneste jeg må finne ut hvordan man får aktivert effektsløyfa.. har lyst til å bruke TC- dely`en.

en fin greie jeg opdaget for å få enda mere amp følelse er å skru på sence og definisjon.. man får mer spillefølelse.

Så langt fornøyd. Får prøve å bestille chip til brettet i dag, sånn at jeg får til å teste den ut på neste spilling!! i kveld på 16. Mai fest blir det nok safe med tung røramp! hehe

Endret av morten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp mente jeg leste noe sånt i i nstruksjonsboka et sted.. må se nermere på dette senere.. i går kveld satt jeg på stua med hodetelefoner..hadde resten av utstyret på musikkrommet i garasjen. I kveld skal jeg på spillejobb uten Kemper, Så det blir lite tid til utforsking i dag! Presetene jeg har laga er alle lit foreløpig ennå før jeg får satt meg sikkelig inn i alle mulighetene! men en god clean begynner å nerme seg nå ihvertfal ut fra AC-Clean... men skal laste ned den Morgan AC-20 som jeg har testa ut på 3-45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny amp. Har Axe selv men er fullstendig klar over at Kemper låter like bra. Du kommer garantert til å bli fornøyd.

Skjønner at en monitor koster penger MEN å kjøpe en billig og "dårlig" monitor er galskap når man først har anskaffet en så bra amp.

Da vil det du hører farges så mye i negativ forstand at poenget med å kjøpe en Kemper er borte.

Jeg har prøvd ut flere forskjellige monitorer og Atomic CLR låt desidert best så for meg er det uforståelig at noen mener den er oppskrytt. Jaja hver sin smak da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.sound1.com/portal/asp/produktdetalj1.asp?Produkt_ID=6225 her er den Yamahamonitoren jeg har testa Kemperen med på Tre-45. Jeg trodde dette var bra greier.. Hvor får du kjøpt Atomic da? Hva er prisen på dem ? Kikka på hjemmesiden men var ikke så mye info.. så den veide 20kg. Virker tungt! Ønsker jo selfølgelig å ha best mulig lyd, både på senen og ut! jeg er ikke gnien når det kommer til utstyr, men det er viktig for meg å prøve ting før jeg kjøper det! Her i Trondheim er det liten mulighet til å prøve ting! Sikkert ingen i Trondheim som har Atomic!

Som tidligere nevnt så var hele poenget med denne riggen at jeg skulle ha en lett enkel rigg, fordi jeg får vondt i ryggen av å bære rørampen min.. Utlyden påvirkes jo ikke av lyden fra monitoren uansett. og jeg spiller 95% live gjennom PA i tillegg har jeg tråløst innear der jeg har utlyden i uansett, men etter å ha hatt amp på senen i alle år så ønsker jeg å ha en monitor.

Endret av morten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes fortsatt de SÅ mye bedre ut før. Hvor kjøper man foresten Atomic? Har noen hørt om/testet XiTone? http://xitonecabs.com/

Direkte fra lageret deres i England.

Å spare inn på monitor/ lytting er bortkasta, kan nesten like godt bruke en Pod da...

F,eks hadde jeg KRK Rokit monitorer med subben deres i flere år og var happy med de.

Så kjøpte jeg meg Dynaudio BM6A MK2 og tenkte F... hvorfor gjorde jeg ikke det før!

Det samme var det med scenemonitorer, testet ut eller hatt alle løsningene som var "flavour of the month" på Axeforumet.

Altid vært noe som har irritert eller ikke låt riktig, selv om RCF NX'ene var nære.

CLR kan man fint bruke som studiomonitorer! Og de er optimale å skru presets med, du får ingen overaskelser gjennom en stor PA.

Har man en Axe eller Kemper trenger man god lytting for å få ut potensiale i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du samenlikna de Yamahaene med Atomic? kikka på hjemmesiden til Atomic, men virker som man må skrive seg på liste og greier for å få kjøpt? har du erfaring med hvor lenge det tar å bestille en Atomic? fant en pris på rund 6000 om man rekner om fra 999 dollar. Så det var jo ikke noe å si på. Må kansje beregne noe frakt. Skal sende dem en forespørsel å høre lit. Men som sakt 20 kg var ikke helt det jeg hadde tenkt. Yamahaene veier 13,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.sound1.com/portal/asp/produktdetalj1.asp?Produkt_ID=6225 her er den Yamahamonitoren jeg har testa Kemperen med på Tre-45. Jeg trodde dette var bra greier.. Hvor får du kjøpt Atomic da? Hva er prisen på dem ? Kikka på hjemmesiden men var ikke så mye info.. så den veide 20kg. Virker tungt! Ønsker jo selfølgelig å ha best mulig lyd, både på senen og ut! jeg er ikke gnien når det kommer til utstyr, men det er viktig for meg å prøve ting før jeg kjøper det! Her i Trondheim er det liten mulighet til å prøve ting! Sikkert ingen i Trondheim som har Atomic!

Som tidligere nevnt så var hele poenget med denne riggen at jeg skulle ha en lett enkel rigg, fordi jeg får vondt i ryggen av å bære rørampen min.. Utlyden påvirkes jo ikke av lyden fra monitoren uansett. og jeg spiller 95% live gjennom PA i tillegg har jeg tråløst innear der jeg har utlyden i uansett, men etter å ha hatt amp på senen i alle år så ønsker jeg å ha en monitor.

Den nye NEO CLR er 14.9 kg ...

Synd du bor i Trondheim og ikke Oslo så kunne du få prøvd min.

Jeg kjøpte den uten å teste men skjønner deg veldig godt at du gjerne vil ha prøvd den før du kjøper.

Jeg bestilte de (2 stk) direkte fra ham og sendt via england så pris ble ikke så halvgærnt.

Skal man ha aktiv monitor så kommer man ikke unna noen kilo - så jeg skjønner din skepsis. In-Ear er helt klart det beste og mest praktiske - men jeg fortetrekker å kunne ha flere alternativer.

Å kjøre Axe gjennom de monitorene som finner rundt på spillesteder liker jeg IKKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har ikke hørt om merket og ikke om noen her i Trondheim som har det! de aller fleste bruker jo passive kabinetter til toppene sine :-)

Jeg kom foresten over en samenlikningstest av DXR10 og CLR! det var 70 svar! virker som om begge er bra og man blir nok fornøyd uansett.. jeg bruker in-ear, Sennheizer ew300G3 Det er kongebra! men liker i tilegg å ha lyd fra forsterkeren for lit mere følelse. Det bruker jeg både i bandsammenheng og på andre jobber som f.eks revyband kor eller andre sammenhenger.. får en ledning fra lydmannen og vips får jeg akkurat den lyden jeg ønsker. Om det ikke er proffe lydfolk så slipper man å høre gitarlyden sin gjennom middelmådige monitorer som låter som en veps!

Etter som man må skrive seg på venteliste på Atomic og styr og stell er det fristende å kjøpe DXR 8 eller 10 , 8 har jeg jo prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så.. Atomic Reactor er rørdrevet? Og Axe FX skal få slutt på å drasse rundt på rørforsterkere og sånt? Er det jeg som har misforstått dette? Syns bare det er litt ironisk i så fall.

Er ikke Atomic reactor vi prater om her, er CLR som er et helt annet produkt!

Ikkeno rør i CLR.

Reactor ble laget for tidligere generasjoner med modelleringsutstyr, nå som Axe-FX og Kemper er så bra som det er vil man bare ha noe som kan gjenngi lyden fra de korrekt uten noe "farging" som rør vil gi.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du samenlikna de Yamahaene med Atomic? kikka på hjemmesiden til Atomic, men virker som man må skrive seg på liste og greier for å få kjøpt? har du erfaring med hvor lenge det tar å bestille en Atomic? fant en pris på rund 6000 om man rekner om fra 999 dollar. Så det var jo ikke noe å si på. Må kansje beregne noe frakt. Skal sende dem en forespørsel å høre lit. Men som sakt 20 kg var ikke helt det jeg hadde tenkt. Yamahaene veier 13,5

Ved kjøp fra utlandet må du først passe på å få varen priset uten mva. Så legger du til frakt. Norsk mva på 25% beregnes ut fra varekost+frakt. Dessuten må du regne med et gebyr ifm fortolling. Størrelsen på gebyret avhenger av hvilken speditør som benyttes i Norge og varierer fra et par hundrelapper til 6-700.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.