Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EBMM "The Majesty" (Ny Petrucci-modell)


aurorablind

Anbefalte innlegg

Det er en del detaljer jeg ikke er helt enig med forummedlem Gluke i, men en gang i tiden skrev han "Gitarister mer mer konservative enn paven".

Det har han rett i. Snakk om å være fastgrodd i gamle dager. Ikke dumt, men skikkelig ruglete carbon hadde vært enda finere.

Hvordan hadde det vært hvis resten av musikere hadde reagert på samme vis?

"Næh- synther uten pachekabler, fysj og æsj"

"Usj, trommesett med to tammer, nei, det vil vi ikke ha"

"Nei, ståbass er det eneste som gjelder, disse elektriske greiene har da ikke noe for seg"

"Nei, kraftig PA foran oss, det er noe drit, forsterkere skal stå bak"..

Og så videre.

Det er merkelig at dere i det hele tatt har tatt i bruk PC- er, og ikke heller benytter den gode gamle semaforkoden, eller fresnel- linser for å kommunisere. Makan. :P

PS- pent brukt telefax til salgs. Regner med den forsvinner fort!

Hammer godt plantet midt på spikerhodet og banket godt og hardt ned! Godt skrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del detaljer jeg ikke er helt enig med forummedlem Gluke i, men en gang i tiden skrev han "Gitarister mer mer konservative enn paven".

Det har han rett i. Snakk om å være fastgrodd i gamle dager. Ikke dumt, men skikkelig ruglete carbon hadde vært enda finere.

Hvordan hadde det vært hvis resten av musikere hadde reagert på samme vis?

"Næh- synther uten pachekabler, fysj og æsj"

"Usj, trommesett med to tammer, nei, det vil vi ikke ha"

"Nei, ståbass er det eneste som gjelder, disse elektriske greiene har da ikke noe for seg"

"Nei, kraftig PA foran oss, det er noe drit, forsterkere skal stå bak"..

Og så videre.

Det er merkelig at dere i det hele tatt har tatt i bruk PC- er, og ikke heller benytter den gode gamle semaforkoden, eller fresnel- linser for å kommunisere. Makan. :P

PS- pent brukt telefax til salgs. Regner med den forsvinner fort!

Det handler jo ikke om å være konservativ, gitaren er beint fram stygg. :P Det finnes jo en drøss awesome moderne gitarutstyr (Axe-Fx er jo pop her inne) som gitarister har kastet seg over som gribber. Istedet for å diskutere oksygenfrie gullkabler er det nå at FW1.04 gjør lyden helt awesome og FW1.03 høres ut som en Pocket POD.

Mojo lives on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva som er så heslig med denne jeg. Jeg liker horna og synes formene er tøffe. Bryterene er jo plassert i henhold til radiusen på armbevegelsene til Petrucci noe som er litt mer funksjon over form basert.

Men det gøyeste blir jo å prøve en, eller i det minste høre hva andre som har prøvd en sier.

Uansett, smaken er som baken, men det vriker som om det er en stor konservativ rumpeball på akkurat denne baken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt mer varm for denne over det siste døgnet.

Synes det krever litt mot å kjøre på med noe så moderne, selv om den ikke er estetisk helt min greie.

Helt enig med CarvinDC135 om DT-inlayet. Det ødelegger mest for meg!

Jeg hadde en Les Paul Voodoo en gang i tiden. Digget gitaren, men taklet ikke den fæle hodeskallen på femte bånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte umiddelbart på Parker Fly da jeg så denne.

Det jeg liker med Flyen og Majestyen(uten å ha prøvd noen av dem :-) ) er at de utstråler litt futurisme og en "form basert på funksjon", men ikke "funksjon _over_ form" tanke. Jeg tror enhver kurve, uthuling og plassering av hardware er veldig nøye gjennomtenkt på Majestyen - og sånt liker jeg.

Nå finnes det jo nok av eksempler på at sånt kan tas for langt(mange el-biler er et godt eksempel) - men denne holder seg godt innafor synes jeg.

Men hva synes dere som ikke likte Majestyen om Parker Fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte umiddelbart på Parker Fly da jeg så denne.

Det jeg liker med Flyen og Majestyen(uten å ha prøvd noen av dem :-) ) er at de utstråler litt futurisme og en "form basert på funksjon", men ikke "funksjon _over_ form" tanke. Jeg tror enhver kurve, uthuling og plassering av hardware er veldig nøye gjennomtenkt på Majestyen - og sånt liker jeg.

Nå finnes det jo nok av eksempler på at sånt kan tas for langt(mange el-biler er et godt eksempel) - men denne holder seg godt innafor synes jeg.

Men hva synes dere som ikke likte Majestyen om Parker Fly?

Synes Parker Fly er fete gitarer. Majestyen hadde vært x antall fetere uten den karbongreia, men da hadde den vel kanskje blitt for lik denne (som om den ikke er det fra før):

47224_l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte umiddelbart på Parker Fly da jeg så denne.

Det jeg liker med Flyen og Majestyen(uten å ha prøvd noen av dem :-) ) er at de utstråler litt futurisme og en "form basert på funksjon", men ikke "funksjon _over_ form" tanke. Jeg tror enhver kurve, uthuling og plassering av hardware er veldig nøye gjennomtenkt på Majestyen - og sånt liker jeg.

Nå finnes det jo nok av eksempler på at sånt kan tas for langt(mange el-biler er et godt eksempel) - men denne holder seg godt innafor synes jeg.

Men hva synes dere som ikke likte Majestyen om Parker Fly?

Jeg digger Parker Fly og hadde til og med en deal med dem så jeg har hatt noen.

Hadde fortsatt hatt de hadde det ikke vært for tannpirkerhalsene.

Skal man få de til å lage noe fetere på en Fly må man nok være en bigshot.

Parker er kule og futuristiske, Travesty'n er bare fæl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Parker inne på verkstedet mitt en gang. Tja, hadde jo litt forhåpninger at den skulle leve opp til alle lovord, men funket ikke for meg. Syns tonen var døll, lite dynamikk og lite sustain. Har ikke erfaring med noen av JP modellene. Syns switchene (to stk, mikkvalg og split??) på denne er litt malplassert, og gjør den mindre "strømlinjeformet". Selve kroppen og hals syns jeg er helt greit, men nå dømmer jeg alltid gitarer for hvordan de er å spille på og hvordan de låter… Ser rundt stol og pickups så er overflaten ruglete, som gjør fjøla litt "futuristisk". Knottene er senket ned i kropp, noe jeg aldri har vært fan av. Håper jeg får tur på gitarmesse snart, så man får vurdert og sammenlignet disse customfjølene fra store aktører opp mot egen gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.