Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez tubescreamer, den ultimate effekt pedal? :-D


Andersvinden

Anbefalte innlegg

Det er jo bare å prøve ut :) Jeg har ikke blitt helt best buddies med TS men den har absolutt sine bruksområder. Det er noe med den mellomtonebumpen den gir, men det er jo det som er TS-"greia". Generelt sett liker jeg bedre mer transparente drivepedaler.

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...den ultimate effektpedal?! Finnes det?

Jeg liker TS som boost av både rørforsterkere og andre pedaler som trenger litt ekstra. Jeg bruker den når jeg trenger litt mellomtonefokus. Jeg liker å bruke den på bluescrunch.

Jeg synes det er en god og anvendelig pedal, men det er da mange andre pedaler man kan si det samme om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg bruker en TS til er å få fram mellomtone og den vrengen som er i ampen fra før av.

Et poeng med bruken av Boost og OD pedaler er å sparke til det første pramprøret i en lowgain forsterkere.

Da fungerer pedalen på samme måte som en cascade preamp, der den erstatter det første gaintrinnet.

Etter hvor volumet er på ampen, vil du da kunne balansere økning i gain og volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanskelig å forutsi hvordan den fungerer i et gitt oppsett uten å prøve. Men jeg vil strekke meg så langt som å si at en TS er en viktig del av effektverktøykassen. Noen ganger fungerer den dårlig, selv kun som boost på rørforsterkere, andre ganger fungerer den konge som vreng inn i solid state amp. Jeg har ikke originalen, men to kloner som har litt ekstra krydder. Favoritten på gitar er Musikding-varianten der jeg kan switche mellom symmetrisk og asymmetrisk klipping og mellom TS-808 og TS-9 emulering. Til vanlig står den på TS-808 og asymmetrisk klipping. Det er kanskje ikke helt standard, men det gir en dirty, growl av en overdrive som passer på det meste som har med blues å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.