Gå til innhold
  • Bli medlem
Jetrotuhl

Hjelp til nye pickups på Epiphone DOT

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte jeg skulle bytte pickups på Epi`en min da denne låter noe platt.

Noen som kan hjelpe en relativt nykommer med valg av nye pickups?

Musikksjangeren jeg liker å spille heller mye mot rock, og da spesielt Kings of leon. Så vil vel tilbake i tid når det gjelder lyd, litt crunch eller hva dere som har peil kaller det? :)

Burde jeg bytte elektronikk samtidig? Hvor får man tak i slikt mens jeg allerede er i gang med en tråd her?

På forhånd takk :)

lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en kikk på sidene til guitarfetish.com

De har bra utvalg i saker som prismessig er en god oppgradering på en DOT, uten at det blir så skrekkelig dyrt.

Produktene har jevnt over et godt rykte, særlig i forhold til kvalitet/pris.

Så lenge det ikke er ulyder eller feil med potmetre og slikt, er det veldig lite å hente på å bytte elektronikken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Potter og elektronikk er IKKE noe moro å bytte på halvakustiske gitarer, bare la det være hvis det fungerer.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en del som mener at Gibson Classic 57 og 57+ er den beste forbedringen som finnes for en Epi Dot.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seymour Duncan SH-1 er heller ikke bak mål, imo. Når det gjelder pris kontra kvalitet, så er det vel lite som slår GFS.

Er det en spesiell sum du har satt som tak, eller gjelder prinsippet best mulig til lavest mulig pris? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for god respons!

Har ikke noe økonomisk tak, liker bare å spille på gitaren, syns den føles god, men får ikke noe god lyd ut av den, derfor jeg ønsker å prøve å bytte pickups da jeg har hørt dette kan hjelpe på denne gitaren.

Er et helt hav av pickups på GFS siden, sliter litt med å navigere meg frem der, fint om noen kan legge ved en link!

Seymour duncan har jeg også kikket litt på, hadde mer eller mindre bestemt meg for den nevnte SH-1, helt til GFS dukket opp :)

Gibson classic 57, orignale gibson produkter dette eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne, for eksempel.

http://www.guitarfetish.com/Dream-90-Humbucker-SIzed-P90--Chrome-Case-Bridge-Pickup_p_235.html

Det er en p90, altså en singlecoilpickup i "humbuckerstørrelse". Det gir den en annerledes lyd enn en vanlig singlecoil, og er en pickup som egner seg bra i en dot.. Har sånne i en tilsvarende Ibanez, og de låter aldeles fint.

Blar du et hakk "tilbake" vil du finne flere farger, og andre varianter. Vil du ha humbucker, er det jo ikke forbudt å sette inn det, heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at et pickupskifte gjør underverker på en DOT er i høyeste grad korrekt. Ift pris er det en kanonbra gitar ift spillbarhet og byggekvalitet (hvertfall de jeg har prøvd), men pickupsa er helt katastrofe. Uten å ha noen førstehåndserfaring med det jeg foreslår så tror jeg at et sett med Mean90 vil gjøre seg godt. Halvakkustiske med P90 låter grisetøft!

http://www.guitarfetish.com/Mean-90-True-Alnico-P90-Pickup-in-Humbucker-Case-Our-FATTEST-Bridge-Pickup_p_480.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann,

Dersom målet er å låte mest mulig likt en god gammel 335, bør vel Gibsons egne BurstBucker 1 og 2 være beste alternativ :)

'Slightly mismatched' for å sitere originalen :huh:

____

GAu

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.