Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg plages med klamme hender og fingre stort sett alltid når jeg spiller gitar. Dette går hardt utover

strengene (jeg er flink og tørker av etter hver gang så klart, med stringcleaner).
Likevel slites strengene raskere enn man kan si svette...

Noen tips? Finnes det f. eks kremer etc. som kan hjelpe mot klamme hender?
Har sett det finnes krem for gamere mot klamme hender....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du det jevnlig på hendene selv, proffloff? Hadde ikke gjort noe å få litt tørrere hender i klatreveggen..

Endret av Torh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du det jevnlig på hendene selv, proffloff? Hadde ikke gjort noe å få litt tørrere hender i klatreveggen..

Nei, har ikke brukt det selv, men den andre gitaristen i forrige bandet brukte det. Han brukte det 1-2 gang i uken, alt ettersom. Er bare en sterk anti-perspirant (sånn det skrives?), så svetten kommer jo bare ut en annen plass. Sikkert under armene, da det er i nærheten :P

Endret av proffloff

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det er verdt å prøve!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve talkum som fåes kjøpt for såre baby-rumper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller litt potetmel, funker fjell.

Bruker potetmel på rumpa til veslejenta ved behov. Gjorde det forrige gang jeg hadde bleie-unge også. Funker meget bra til det, i hvert fall... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Maizena i mange år....funker bra det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Maizena i mange år....funker bra det.

Det blir jo omtrent det samme som potetmel, så ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Martin Brevik
      Heisann!
      Sitter her nå om skal strenge om gitaren  min, men når jeg satt på og strammet til G strengen så kommer det en rar "skurrelyd" når jeg spiller strengen. Spilte helt fint på de gamle strengene for 10 minutter siden, men nå sitter jeg litt fast. Har ikke mye peiling på gitar uten å kunne spille og å bytte strenger. Dette er heller ikke første bytt jeg har på gitaren, så dette er nytt for meg.
      Alle innspill og tips blir tatt godt imot.
      Takk!
    • Av geir-retro
      Har et par gamle gitarer (ref bildet) fra 50-60 tallet som trenger nye strenger.
      Er det noen som har forslag til strenger som passer på disse gitarene?
      De gamle strengene som står på har har ikke spunnet tråd på tredje strengen. Dvs bare kjerne-streng.
      Det er vel litt uvanlig. Får man tak i slike strenger i dag?

Gitaren til venste er av type Leif Hansen (norsk-bygd)
      Den til høyre har ingen navn eller påskrift hverken utenpå eller inni, men dette er den som lyder best av de to gitarene.
      Noen som har ide om hva slags fabrikat denne kan være?

• Av Senex
      Heisann, jeg skal kjøpe nye strenger til min kjære Martin XC1T Ellipse, og lurer på om noen har noen strenger de vil anbefale meg. Jeg kjøper som regel de samme strengene (Daddario ej26 Phosphor Bronze), som jeg er ganske fornøyd med. Men, jeg tenkte at jeg kanskje skal prøve noe nytt, så hvis noen har strenger de vil anbefale meg blir jeg kjempeglad
      PS: Jeg er ikke så glad i Elixir-strengene, og jeg spiller ikke profesjonelt (men jeg klimprer ca. hver dag).

(: Anders
    • Av N-Jay
      Hei,
      har havnet i den situasjonen at jeg plutselig har en del gitarer (3 stk stålstrenger, 2 stk nylon, 1 stk 12-strenger og 1 stk elgitar).
      Jeg spiller jevnlig på alle gitarene, men begynner nå å se at utgiftene til strenger begynner å bli høye. Har som regel kjøpt Elixir og dyre nylonstrenger. Ikke vært så nøye med strenger til elgitar.
      Det jeg lurer på er om det er stor forskjell fra de billige strengene til Elixir til nesten 200 kr? Kan jo ikke kjøpe 5-6 strengesett til 200 kr stk i måneden
      Jeg er selv ikke på nivå der jeg kan høre stor forskjell, men kanskje det er noe med levetiden å hente på dyrere strenger?
    • Av gotthard
      Handla en Fender T-Bucket 300 CE i dag, men blei sittende å lure litt på hvordan strenger jeg skal handle til den ( liker å ha i reserve), det er ikke el-gitar og ikke akustisk gitar, så
      hva skan kjøpe?

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.