Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av deler


tallicafan96

Anbefalte innlegg

Huh, EMS har tydeligvis prøvd å levere en pakke til meg i dag, rundt klokken 14:00. Men, da var det jo folk hjemme. Ikke la de igjen noe info eller noe sånt heller.

Ser an til i morgen, er det sånn så sender jeg en mail til guitarfetish.

Jeg fikk saget ut gitar kroppen i dag da!


post-10572-0-36159500-1367949723_thumb.j


Får ta litt bedre bilde neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om EMS fucker opp pakkeleveringa så er det de du må ta kontakt med. Guitarfetish kan nok ikke hjelpe deg med det.

Opplevde det samme med UPS for en stund tilbake. Gikk hjemme hele dagen og ventet, og på ettermiddagen så jeg en anonym, svart kassebil som stoppa på utsiden. Sjåføren gikk bak i lasterommet, kom ut igjen og kjørte videre. Senere ble trackinga på internett oppdatert til at "kunden ønsket levering neste dag". Ringte dem morgenen etter, ga dem huden full, og utpå dagen dukket pakka mi opp.

Man kan si hva man vil om posten, men de får nå hvertfall pakka frem, i motsetning til disse ubrukelige fraktselskapene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sjekka de eskene jeg har spart på, "forenklet tollbehandling" står det og på 3 pakker er det fortollingsavgifter for 900,- kr!?! Norge er galskap!

En god del av skylden ligger hos spedisjons-selskapene. De tar gjerne 500-1000kr for jobben med å utveksle noen papirer med tollerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering , har noen spørsmål angående hva slags finish jeg skal ha på kroppen. Har litt lyst til å beholde trefargen, men har også vært inne på tanken og male den hvit, for meste av delene jeg har kjøpt som Bridge osv, er svart. Og da blir det sprekt med hvit tenkte jeg, noen som har noen gode forslag? Eventuelt hvordan type maling osv?

post-10572-0-86041100-1368625748_thumb.j


Trenger også litt input når det gjelder halsen, har lurt litt på å ha den ubehandlet (evnt noe form for olje eller noe?) Eller lakke den som den opprinnelig var.

post-10572-0-73250400-1368625798_thumb.j

post-10572-0-60803300-1368625816_thumb.j

Endret av tallicafan96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsen bør nok få litt finish, noen få strøk med olje gir beskyttelse men føles ubehandlet. Bruk en oljetype som herder, linolje (kokt), tru-oil, danish oil, tung oil er fine alternativer. Det fins nok mange flere som er helt kurante å bruke, bare ikke bruk vegetabilsk olje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på biltema så selger de det de kaller for kinesisk treolje: http://www.biltema.no/no/Bygg/Maling-og-Fuging/Olje/Kinesisk-treolje-363663/

Detter er vel helt kurant? Kan dette også brukes på kroppen eventuelt?

Den bør fungere både til kropp og hals. Jeg ville testet den på noe avkapp først, for å sjekke tørketid og om den har mye egen farge.

Du kan også bruke linoljen fra Biltema som er ganske nøytral i fargen og kommer i mindre flaske :) Det trengs ikke så veldig mye for å behandle en gitar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig tuneomatic må skråstilles for å få justert intonasjon skikkelig, vanligvis er bass-siden 3-4 mm lengre bak enn diskantsiden.

Jeg er temmelig sikker på at det fins TOM-lignende stoler som har lange nok justeringsspor/skruer til at de kan settes vinkelrett, men har ingen eksempler akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har bygd 2 elgitarer og begge plasserte jeg broa feil på... Så dersom du har plassert broa for mye feil vil ikke sadlene kunne justeres nok til å få det fint.

Jeg målte til midten av 12. bånd (på selve treet) sist gang, og da ble tona ved 12. bånd ca en halv halvtone høyere selv om jeg hadde justert sadlene max.

Sjekk at lengden mellom enden av nut og 12. bånd og 12 bånd til enden av sadlene er like lang.

Er jo ikke noe gøy å ha en gitar man ikke kan spille på :)

Husk at dersom tona er høyere ved 12. bånd skal sadlene skrus bort fra halsen.

Dersom tona er lavere ved 12. bånd skal sadlene skrus mot halsen.

Kul fjøl forresten!

Endret av ollis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.