Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mer Telemaster...


Anbefalte innlegg

Det neste skrittet blir nok polering med gamle jeans e.l. før montering av deler.

Den andre kroppen har fått noen strøk med sakene fra Wudtone, men den tar nok en del tid å få ferdig. Det trengs veldig mange strøk med denne tre/fargekombinasjonen, og det må tørke helst 24 timer mellom hvert strøk. Den begynner så smått å bli litt bleikere nå :)

Må få disse to ferdige snart så jeg kan begynne på en Tele jeg også, jeg har nettopp fått Thinline-maler fra Ron Kirn :)

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger sånn finish :) Skumma kjapt gjennom tråden, men kunne ikke finne svar på det jeg lurer på. Hva slags lakk har du brukt?

Det er 3 strøk med spritbasert beis først, og så flere tynne strøk med Tru-Oil. Den er egentlig for bruk på våpenskjefter og kan kjøpes hos enkelte våpen-/sportsbutikker. Det er en såkalt "polymerized oil" som betyr at den tørker og herder fullstendig, og man kan bygge opp flere lag til en glatt glossy finish nesten som vanlig lakk. Med mange nok strøk kan det også våtslipes akkurat som lakk. Veldig enkelt å få en fin finish og det krever ikke noe utstyr bortsett fra filler til å stryke det på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er enkelt og greit bare imponerende. Jeg så sånn ut :o på første bildet i posten og sånn :wub: på siste! Fantastisk bra tråd som passet meg veldig bra nå som jeg skal i gang med å lakkbeise en telekropp. Har opprettet tråd også om noen vil inn og se hvor lang tid det tar før "%#&"/$! inntreffer hos meg også. Takket være el_roffo har jeg nå lært ca hvor mange lag jeg trenger med beis og det er jeg meget takknemlig for. Keep up the good work! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jau jau, her går det sakte framover. Finishen har fått herde i et par uker, og nå starter puslespillet. Bare dårlige iphone-bilder denne gangen siden jeg glemte kameraet.

Borret opp og satt på stemmeskruene, trådene forklares i neste bilde :)

hj8k.jpg

Jeg har fikset radiusen i enden på halsen slik at den passer skikkelig i halslomma, og her har jeg klemt den fast i kroppen. Brukte tynn snor til å simulere E-strenger.

71k3.jpg

Da det så greit ut merket jeg halsen med syl gjennom hullene i kroppen. Halsen er borret opp med 6.5mm bor og hullene er litt forsenket.

cucr.jpg

Og så skrudde jeg inn inserts i rustfritt stål så jeg kan bruke M4-bolter på halsen.

rhpg.jpg

Forhåpentligvis blir det gjort mer i løpet av kvelden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huller til plekterbrett, kontrollplate og reimknotter ble drillet på kvelden og ting ble skrudd på. Nå er det aller meste av byggingen gjort, så nå er det "bare" lodding, strenging og justering igjen.

9hwm.jpg

m9r2.jpg

Er ikke sikker på de knottene, godt mulig det blir helt standard barrelknobs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.