Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NBD: Squier Telecaster bass


fuzz-mullah

Anbefalte innlegg

Det er jo sånn bass skal være. Rund, i bakgrunnen og ikke i veien for instrumentene de vi kule gutta spiller :D

:huh:

Jeg antar at jeg tråkker mellom i en eller annen intern vits her, men ærlig talt. Jeg lar Dave Grohl prate for meg i det han sa at man ikke vet hvor mye bassgitaren har å si før man hører den 'rett'. "Dear Rosemary" og "Arlandria" sier sitt.

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og thor har bare en sånn "Du spiller et kjipt instrument / Bandet ditt er en novelty act" ting gående, nevermind us :P

Yea, Thor retter det kun mot deg, du drar resten av medlemmene i bandet vårt her også ned. Not cool dude!

Hvem som helst kan starte sitt egne band og spelle egne låter på øvingslokalet, vi har faktisk jobbet veldig hardt for å spelle 30+ giger i året med fulltidsjobber på siden og få anerkjennelse og betaling for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa. Vil påstå at det er forskjell på å komme med en morsomhet om hvordan basslyd skal være, og å lire av seg noe som grenser til personangrep. :P

Men nok om det, back to topic! Bassen er kul den, milevis feitere enn alle disse heslige møbelbassene med transparent lakk og både lyst og mørkt treverk på en gang som de fleste bassister ser ut til å legge elsk på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yea, Thor retter det kun mot deg, du drar resten av medlemmene i bandet vårt her også ned. Not cool dude!

Hvem som helst kan starte sitt egne band og spelle egne låter på øvingslokalet, vi har faktisk jobbet veldig hardt for å spelle 30+ giger i året med fulltidsjobber på siden og få anerkjennelse og betaling for det.

..Og der dro jo du ned nesten samtlige som er her på forumet?

Siden du dro det inn, Hvemsom helst kan stille seg å spille cover-låter uten å ta stilling til om de klarer å få egne sanger til å låte bra, dere får mye bedre tid til og ressurser til å å skaffe gigger og slikt om dere slipper det, og har man da covre av ett band som folk vil høre, så er det bare å legge inn innsatsen for å få det til å funke. Jeg antar at folk opp i 30årene som har spilt litt gigger har flere kontakter rundt om enn ett helt ferskt band med originaler. Er et faen så stort paradoks at du mener det er vanskligere å drive ett coverband enn ett original-band.

(Det var du som ville ha denne tonen, så da kan jeg likegodt ta meg retten til å kalle dere "leeches" som lever på noen annens kreativitet. )

...Grinegutt. Men, jeg har vært på det av gigger med dere som jeg har hatt muligheten til, så ikke prøv å gjør meg til en fiende og deg selv til ett offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telecasterformen er for meg litt som Les Paul, SG og 335. I mine øyne funker det egentlig bare som gitar. Som bassgitar blir det bare rart.

Med det sagt så er det mye som er verre enn dette, og hey, det er jo tross alt ikke min bass heller, så gratulerer med ny bassgitar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg visste - på den ene eller andre måten ville en Telecaster-bass få følelsene til å koke :rolleyes:

Plekterbrettet skal jeg ta av, siden det ikke dekker noe som helst av ledninger eller andre rare ting. Bassen ser mye bedre ut uten plastbiten, og kjennes bedre ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg absolutt ingen ekspert på basser, men jeg vil si at lyden er litt rå og kontant, samtidig som det er god definisjon. Ypperlig rockebass, men kan også brukes til fløtejazz hvis man vipper pickup-bryteren til posisjon 1. Det er tre posisjoner på pickup-bryteren, og lyden er veldig forskjellig i de tre posisjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.