Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PRS anyone?


Pikachu

Anbefalte innlegg

God dag godtfolk!

Har vel egentlig bestemt meg for å kjøpe en PRS Custom 22 fra USA i løpet av de neste månedene,

og lurer bare på om noen her har erfaringer med PRS generelt som de vil dele.

Hva har jeg å glede meg til?

Har noen kjøpt katta i sekken når det gjelder PRS før?

Takker for feedback!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prs er jamnt over veldig bra instrumenter. Diskuterte det med gitardoktor/gitarmaker Erik Welo hos Gulden guitars, og han sa det var de instrumentene med høyest kvalitet som han hadde vært borti. Da tenkte han på valg av treverk, hvordan og hvor lenge treet var tørket, og alle sånne ting som han som gitarmaker la merke til. Veldig lite endring i gitaren over tid blant annet. Ellers er håndverket upåklagelig også sa han. Jeg har en av de rimeligere SE modellene, og den er helt klart bedre enn mye annet jeg har prøvd i samme prisklasse. Ene gitaristen jeg spiller med har 2 av de dyrere USA modellene, og de er noe helt for seg selv :) Eneste er smaken, om en liker utseende, halsprofil osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en prs 513 og er grisefornøyd.låter konge,ser helt glimrende ut og er helt kanon å spille på.har testet en del custom 24 og 22 og har hatt samme opplevelse med de.tror du kan bare glede deg til du har den i hendene dine.har også en prs se santana med seymore duncan jb pickups som låter helt topp men kan ikke måle seg med us modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som liker PRS er blodfans og de som ikke er det er ganske kjølige til de.

Etter å ha eid noen tilhører jeg den siste gruppen.

Mange har innsigelser mot PRS sine egne pickups men de var det første jeg skifta ut så det kan ikke være bare det for min del.

Synnes de blir en litt intetsigende mellomting mellom LP og strat..

Smakssak antageligvis som det meste annet i gitarverden.

McCarty er noe av det bedre jeg har prøvd av PRS, bedre halser enn Customene jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt meg en PRS ce 24, og for meg er det foreløpig det nærmeste jeg har kommet den perfekte gitaren. Jeg synes blandingen av strat og lp/sg er helt konge! Har alltid likt feelingen og tykkelsen på SG kroppen, og skalalengden/halsen på strat/superstratgitarer og PRS synes hvertfall jeg skaper en veldig bra mellomting mellom disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en PRS Standard24 og en CE24. Kjøpte brukt, men nydelige begge to. Hadde aldri hatt noe forhold til PRS før, men etter at jeg prøvde disse så har jeg ikke sett meg tilbake. Ikke alle er enige, og kaller dem for aksjemegler-gitarerer...dyre og flotte og se på, men bare 'rikfolk' som egentlig ikke kan spille og bare skal briefe, som har råd til dem. Noen sier også de er sjel-løse i lyden og for lettspilte. Jeg er selvsagt helt uenig, og at en gitar er lettspilt er for meg en posistiv ting.

Alt dreier seg uansett om smak og behag, men for min del er det ingen over, ingen ved siden!! Har lagt ut noen videoer der jeg spiller på dem jeg har: youtube.com/emotionlessmusic

Men 'try before you buy' kan være lurt uansett før man kjøper et såpass dyrt instrument..med mindre du vet hva du går til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-9108-0-49106000-1361215185_thumb.jppost-9108-0-48515800-1361215201_thumb.jp

Takker alle for utrolig gode tilbakemeldinger!

Jeg har skjønt at PRS er et litt elsk/hat gitarmerke, men det er det vel med de fleste produsentene rundt om?

Å si at PRS er sjel-løse gitarer blir vel litt feil, det blir veldig individuelt og opp til hver enkelt eier.

Men jeg snakket med Henki hos Eugen Guitars i Bergen og han mente at PRS USA-gitarer er det mest perfekte han har vært borti

når det gjelder byggekvalitet, lyd og spillbarhet.

Jeg kommer til å kjøpe gitaren uprøvd fra USA, men det er ikke noe problem for meg.

Her er gitaren jeg holder på å kjøpe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.