Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PRS anyone?


Pikachu

Anbefalte innlegg

Har en PRS Standard24 og en CE24. Kjøpte brukt, men nydelige begge to. Hadde aldri hatt noe forhold til PRS før, men etter at jeg prøvde disse så har jeg ikke sett meg tilbake. Ikke alle er enige, og kaller dem for aksjemegler-gitarerer...dyre og flotte og se på, men bare 'rikfolk' som egentlig ikke kan spille og bare skal briefe, som har råd til dem. Noen sier også de er sjel-løse i lyden og for lettspilte. Jeg er selvsagt helt uenig, og at en gitar er lettspilt er for meg en posistiv ting.

Alt dreier seg uansett om smak og behag, men for min del er det ingen over, ingen ved siden!! Har lagt ut noen videoer der jeg spiller på dem jeg har: youtube.com/emotionlessmusic

Men 'try before you buy' kan være lurt uansett før man kjøper et såpass dyrt instrument..med mindre du vet hva du går til?

HELT enig med deg!

Kule videoer og nydelige gitarer du har!

Merker jeg gleder meg mer og mer til hentelappen ligger i postkassen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

attachicon.gifprscus22blkgbst2-lgf.jpgattachicon.gifprscus22blkgbst2-lgc.jpg

Takker alle for utrolig gode tilbakemeldinger!

Jeg har skjønt at PRS er et litt elsk/hat gitarmerke, men det er det vel med de fleste produsentene rundt om?

Å si at PRS er sjel-løse gitarer blir vel litt feil, det blir veldig individuelt og opp til hver enkelt eier.

Men jeg snakket med Henki hos Eugen Guitars i Bergen og han mente at PRS USA-gitarer er det mest perfekte han har vært borti

når det gjelder byggekvalitet, lyd og spillbarhet.

Jeg kommer til å kjøpe gitaren uprøvd fra USA, men det er ikke noe problem for meg.

Her er gitaren jeg holder på å kjøpe:

Den gitaren ligner på min bare at jeg har vibarm. Jeg kjøpte selv en uprøvd fra en kar på Birds and Moons (PRS forum). Den var i utmerket stand og jeg er veldig godt fornøyd med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for gode tilbakemeldinger, dette gjør meg enda mer sikker på PRS :)

En annen ting jeg lurer på er den wrap-around bridge'n som PRS bruker, hvordan føles den ifht en vanlig TOM bridge?

Jeg er mest vant til å spille på Les Paul og SG-type gitarer, hvordan vil en PRS-kropp føles opp mot de type gitarene, noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har iallefall tynnere kropp, kanskje litt mindre "klumpete". Wraparound-brua synes jeg faktisk ikke er så ille, men jeg ville byttet den ut med en justerbar en om den du får ikke allerede har det. Det er planen for min. :)

Det vil vel føles greit, er jo stort sett en DC Les Paul :P

Nei. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles ganske likt, i alle fall for min del.

Den største forskjellen mellom Gibson (LP, SG) og PRS er det at halsen ikke er vinklet bakover på PRS. Altså er gitarene nærmere en strat/tele i spilleopplevelsen. Dette er noe få tenker over, men det har faktisk mye å si - spesielt når du står og spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en Singlecut med Artist pakke, og har en Custom 22 med 10'er topp.

SC ser ut som en LP, og gir litt av samme feelingen, men låter ikke som en LP.

Jeg klarte ikke å venne meg til det, og fant ut at jeg ville prøve den klassiske PRS varianten i stedet.

Sliter også med å bli venn med den andre PRS'en. Det handler ikke om kvaliteten på gitarene.

Den har vært topp på begge to.

PRS har også fått mye kritikk for pickuppen opp gjennom åra, og jeg har også bytta på begge mine,

uten at det hjalp noe særlig. Jeg tror at pickuppene passer bedre til mer highgain saker enn det jeg bruker.

Bortsett fra pickuppene tror jeg det er liten tvil om at det er gjennomgående høy kvalitet på PRS gitarer.

Om det passer for deg er mer et spørsmål om smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles ganske likt, i alle fall for min del.

Den største forskjellen mellom Gibson (LP, SG) og PRS er det at halsen ikke er vinklet bakover på PRS. Altså er gitarene nærmere en strat/tele i spilleopplevelsen. Dette er noe få tenker over, men det har faktisk mye å si - spesielt når du står og spiller.

Akkurat DET kan bli et stort problem for meg, jeg har faktisk tenkt på det.

Jeg prøvde en strat og en tele og klarte ikke å spille på de, fikk vondt i skulderen og armen.

Kan det skyldes denne vinkelen på halsen?

Isåfall bør jeg virkelig tenke meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.