Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PRS anyone?


Pikachu

Anbefalte innlegg

Blir aldri å kjøpe en PRS igjen, mulig jeg kjøper en koreansk for å ha på stabburet.

Min var 10top til 20000 kjøpt brukt, var omtrent ubrukelig spesielt i forhold til pris..

Spillemessig/geometrisk virket kropp og hals for kort og bånd for tett tilsynelatende veldig tett for rock, blues, metal, det var umulig å få til noe som helst, selv etter gitaren var justert (av den største guru)

Sustian fantes ikke.., og mange PRS gitarer har en ekstremt stygg/kvalmende finsish i forhold til pris. Du risikrer også å måtte bytte mikrofoner hvis du ikke unngår mandag mikrofonene dem leverer.

Pene gitarer men jeg betaler ikke mye for en slik gitar igen, hver sin smak og spillestil. Fungerer sikkert for noen få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

attachicon.gifprscus22blkgbst2-lgf.jpgattachicon.gifprscus22blkgbst2-lgc.jpg

Å si at PRS er sjel-løse gitarer blir vel litt feil, det blir veldig individuelt og opp til hver enkelt eier.

Men jeg snakket med Henki hos Eugen Guitars i Bergen og han mente at PRS USA-gitarer er det mest perfekte han har vært borti

når det gjelder byggekvalitet, lyd og spillbarhet.

Dette kan jeg bekrefte.. Bodde i Bergen frem til 2009 og hadde gitaren inne hos Eugen en gang. Han skrøt veldig av min PRS da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir aldri å kjøpe en PRS igjen, mulig jeg kjøper en koreansk for å ha på stabburet.

Min var 10top til 20000 kjøpt brukt, var omtrent ubrukelig spesielt i forhold til pris..

Spillemessig/geometrisk virket kropp og hals for kort og bånd for tett tilsynelatende veldig tett for rock, blues, metal, det var umulig å få til noe som helst, selv etter gitaren var justert (av den største guru)

Sustian fantes ikke.., og mange PRS gitarer har en ekstremt stygg/kvalmende finsish i forhold til pris. Du risikrer også å måtte bytte mikrofoner hvis du ikke unngår mandag mikrofonene dem leverer.

Pene gitarer men jeg betaler ikke mye for en slik gitar igen, hver sin smak og spillestil. Fungerer sikkert for noen få.

Blir jo en smakssak det du nevner her(som du også sier), bortsett fra at du må ha vært veldig uheldig om det ikke fantes sustain i din, for har på ingen måte noen problem med det på mine .

Nå har jeg ikke prøvd andre mikker enn de jeg har på mine, men jeg er veldig fornøyd med de, og de er veldig forskjellige fra ce24 og Mira, noe som gitarene og i seg selv er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Blir aldri å kjøpe en PRS igjen, mulig jeg kjøper en koreansk for å ha på stabburet.

Min var 10top til 20000 kjøpt brukt, var omtrent ubrukelig spesielt i forhold til pris..

Spillemessig/geometrisk virket kropp og hals for kort og bånd for tett tilsynelatende veldig tett for rock, blues, metal, det var umulig å få til noe som helst, selv etter gitaren var justert (av den største guru)

Sustian fantes ikke.., og mange PRS gitarer har en ekstremt stygg/kvalmende finsish i forhold til pris. Du risikrer også å måtte bytte mikrofoner hvis du ikke unngår mandag mikrofonene dem leverer.

Pene gitarer men jeg betaler ikke mye for en slik gitar igen, hver sin smak og spillestil. Fungerer sikkert for noen få.

Du har sikkert kjøpt fake og blitt lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, ble det noe PRS på deg?

Halla!

Nei, etter mye frem og tilbake droppet jeg planen om en lefty PRS Custom 22.

Jeg måtte ut med ca 22 flak inkludert frakt og moms til Norge fra USA, og det er litt i dyreste laget ifht hva jeg vil betale for EN gitar, uansett merke.

Jeg har heller bestilt meg en Jackson USA King V og skal senere kjøpe meg en Heritage H-157 (fra den gamle originale Gibson-fabrikken).

Begge to i lefty og fra USA...selvsagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.