Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plassering av p90 bridge i Telecaster


space

Anbefalte innlegg

Er det mulig å route om en telecasterkropp til å ta p90 i bridge, eller er (den ideelle) plasseringen til p90'en lenger frem i forhold til den originale telepickupen.

Tenker da å bruke bridge uten plate, slik som på denne under, og vil ikke at originalhullet til bridgepickupen synes melolom bridge og plekterbrett.

282603_10151458463890295_1861577605_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg er usikker på plasseringen av p90 pickupen. Kanskje høre på tdpri om noen har blueprints, eller tegninger.

Tenker da på avstanden fra hullene (string through) til bridgepickup. Ettersom originalen er skråstilt vil kanskje hullet også være nærmere bridge enn det som er ideelt med en p90, og da kanskje også synes bak plekterbrett. (mellom plekterbrett og ny liten bridge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Squier Tele Standard med vanlige telepickuper og en Tele Custom med to P-90-er. Hvis du freser ut med utgangspunkt i midten på bridge er pickupplasseringa omtrent der. Måler 73 mm fra enden på bakplata til midt på bridgepickup på begge hos meg.

Endret av Ichi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken min var å kjøpe en billig telekropp, og konvertere den til en deluxe med 2 p90 pickuper, så fresen må nok frem uansett ja. Men om ikke ny liten bridge og plekterbrett dekker det eksisterende hullet i kroppen må jeg tenke nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.