Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Second Solution - Med vokaler!


ErlendB

Anbefalte innlegg

Hey!

Da vil jeg bare presentere Second Solution, med vokaler. Låter awesome. Dere har selvfølgelig lov til å synes noe annet. Kjør på med kommentarer!

EDIT: Hvis det skulle være noe tvil, så er det ikke jeg som synger. Det er David Crocker!

Utstyr:

Ibanez RG 450

Guitar Rig 5

Reaper

Masse gratis-synths

EZdrummer Metalheads

http://soundcloud.com/buflod/second-solution-with-vocals


Enjoy!

Endret av ErlendB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var utrolig bra, og godt innenfor ting jeg liker å høre på også. Dyktig vokalist, også!

Takk for det, Castor! Ja, jeg digger vokalisten. Passer perfekt til denne musikken!

Sykt bra, når kommer vokal på resten:)

Takk for det! Det tar nok litt tid. Vi begynte å planlegge, ta opp vokaler og skrive tekster for nøyaktig en måned siden. Så det kommer til å ta en måned til å få noe mer. Vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis talent er smittsomt kan du komme å nyse på meg når som helst!

Jeg har tidligere kommentert på mye av det du har lagt ut, og jeg står fast ved mine utsagn: Du eier!

Vokalstilen passet jo som hånd i handske, og jeg liker det!

BTW, du må kjøre vokal på The Russian Sleep Experiment ASAP! Bare instrumentalen ligger i spillelista mi på YT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis talent er smittsomt kan du komme å nyse på meg når som helst!

Jeg har tidligere kommentert på mye av det du har lagt ut, og jeg står fast ved mine utsagn: Du eier!

Vokalstilen passet jo som hånd i handske, og jeg liker det!

BTW, du må kjøre vokal på The Russian Sleep Experiment ASAP! Bare instrumentalen ligger i spillelista mi på YT!

Jeg sendte David teksta til TRSE i dag. Så det blir nok ikke altfor lenge til ;);););)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt fett.

Teknikk - 10 Ville hatt litt mere vibrato på solo gitaren der den spiller lange noter. Syntes det stod litt stille der.

gitarlyder - 10 Veldig bra. Hadde vært enda bedre med noen andre klanger. Kommer dit.

Synther - 7 hører ikke synthene så mye syntes jeg. Blandes veldig fint inn i sangen. Hadde likt noe nyere synther som sto i henhold til sjangeren du lager musikk i, men som høres ny ut og orginal ut.

Det er jo ikke så lett xD men det ville hjulpet. Reverbet er jo også noe som farger den synthen i feil rettning også.

reverb - 8 Syntes du skal ta steget videre med reverb og lage en helt annen atmosfære på en annen sang.

Reverbet er jo fra før veldig bra, men du kan hvis du vil. Det er det ingen tvil om.

Vokal - 8 Jeg er ingen fan av den typen vokal egentlig. Jeg er sinnsykt kresen på vokal. Hvis vokalisten søker nye inspirasjoner så kan jeg like det om 10 år når vokalen hans er på sitt beste.

Høres ikke kjempe gammel ut?

Han er veldig flink, men jeg har hørt den stemmen 1000 ganger før.

Trommer - 8 Flott programmert. Trommer er trommer når det er samples vi bruker.

Komposisjon - 10 Konge sang. Jeg våger deg å utvidde horisonten mot nye akkorder. Der har DU Erlend som gitarist utrolig mye og hente siden du er så flink fra før.

Produksjon - 7.5 xD Det høres jo helt topp ut, men reverb og synther trekker ned. Jeg missliker sterkt en del gamle\retro synther.

Jeg prøver selv hardt og styre unna dem. Det er ganske spesifikt hva jeg ikke liker og ikke, men mange gamle synther gjør sanger kipere en bedre.

Spesielt i den sjangern du spiller i så hører jeg samme synther om og om igjen. Syntes heller sangene kunne spart seg for dem.

Enkleste er og tweeke de gamle synthene til dem ikke minner om noe annet, en å lage noen nye fra skrætsh!

Samme med reverbet. Det gjør at veldig mange sanger fra denne sjangeren høres ''like'' ut. Når man f.eks ikke skal kritisere musikk, men bare høre på det.

Da hopper jeg veldig fort over til noe annet.

Jeg tror utifra hva jeg har hørt av deg at du kan klare og lage noe veldig nytt. En ny sjanger om du vil, men da må du droppe synthene, chorus hvis du bruker det ( bruk chorusen bare til og mixe ned ting. Ikke så man hører det. syntes jeg) og reverb.

Syntes reverbet ødelegger for gitarene og hele lydbildet. Selv om selve bruken av det er veldig bra. Jeg er ikke i øyeblikket helt sikker hva jeg skal foreslå av reverb, men jeg sikter faktisk til moderne pop produksjoner.

Der alt føles nært ut, men fortsatt ''episk'' til de grader. Det er bare et eksempel på reverb og sikter ikke til pop musikk på noen annen måte.

Reverbet kan gjøre at produksjonen høres orginal og ny ut. Så man får følelsen av at man ikke har hørt det før. Syntes dessverre ikke det her.

Snu skipet rundt og mot fremtiden, ikke 1990!!! Vokalisten kan sikkert klare og gjøre seg mer orginal selv. Selv om det strengt tatt bare er åra som kan hjelpe.

Her kommer nye akkorder inn i bildet også. Egentlig er det bra nok som det er, men ville helst hørt noen andre toner.

det høres kansje ut som om det jeg sier går stikk imot sjangeren din, men du kan lett bevare den selv om du forandrer på ting.

Håper du ikke slenger det jeg sier ned i dass. Du har lagt ut så mye her nå, så da var det på tide med litt mere kritikk.

Jeg ville betalt for neste sangen din hvis du hadde forandret på ting, gjort det mere moderne og bevart det som gjør sjangeren unik.

Sangene dine kan høres mere orginale ut. Bare ved hjelp av noen små trinn.

Det tror jeg du ville satt pris på også. For dette minner meg for øyeblikket om mange andre band.

Konklusjon - Jævla bra jobba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for knallkommentar. Jeg har tenkt å sove litt nå, så kommer med kontrakommentar litt senere, men skriver litt nå.

Teknikk: har tidligere fått kommentarer på at jeg har hatt for heftig vibratoer på rolige partier, så jeg tror det går opp mot smak og behag. Når det er sagt er det en stund siden jeg lagde denne låta, så har på mange måter blitt bedre teknisk siden jeg spilte inn denne.

Synth: Synthen er bare en samling av forskjellige gratis-synther. Får jeg en keyboardist noen gang, så kommer det til å låte mye bedre etterhvert, men det får duge nå.

Reverb: Jeg skjønner ikke helt om du mener at jeg skal ha mer eller mindre...

Vokal: Denne mannen er 44 år. Jeg synes han er awesome og passer musikken min perfekt. Jeg skjønner at du har "hørt det før", men sånn er det jo ofte i denne type prog.

Trommer: takk for det! Har lært litt av hvert på trommefronten med åra.

Komposisjon: Takk! Akkorder vet jeg at jeg er dårlig på. Denne låta følger jo konseptet fra andre låter, og det blir mange ting som er basert på det samme. Kan bli ensformig i lengden, men jeg forestiller meg at det funker.

Produksjon: vet jeg selv at jeg er dårlig på. Jeg vet ikke hvordan man bruker kompressorer og multi-band dynamics, så jeg får ikke skikkelig pump i miksen.

Angående lydbildet var målet å ligge mot 90-tallet. Ideal-lyd for meg er Images And Words, så det er ikke rart du har hørt det før.

Takk for herlig kommentar uansett. I frykt for at jeg virker ignorant og motvillig så tar jeg til meg det du sier, og er enig i mye av det. Det kommer ting i fremtiden med bedre miksing og mer original komposisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin gitartone i intro. Trommemaskinen låter litt standard, og det låter litt for mye Dream Theater av både riffinga og tromminga. Vokallinjene er også litt av samme ulla, men fin stemme. Skulle ønske at det var spilt inn med en bedre mikrofon. Dynamisk? Akkurat nå låter det litt tynt og en god stormembran vil gi fylde og topp på en måte en dynamisk ikke kan. Til tross for at vokalisten har en sakte vibrasjon jeg sjelden liker så kler denne stemmen hans og låten godt.

Gitarsoloen har god tone, og jeg digger når du slår inn med doble bends, doblinga av gitar sammen med klang og vibbing gir en veldig god effekt.


Bassgitaren har litt for mye subbass i forhold til resten av miksen. At du digger Images & Words er ikke vanskelig å høre. Til å være en som erklærer seg selv såpass grønn på feltet som du gjør, så er dette utrolig godt gjort og veldig lovende for fremtiden.

Lærermodus

Vokaler=a,e,i,o,u,æ og å. For å benevne flertall av vokal som i synging bruker man spor eller dobling. En vokalstemme, flere vokalstemmer osv.

/Lærermodus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.