Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Second Solution - Med vokaler!


ErlendB

Anbefalte innlegg

Fin gitartone i intro. Trommemaskinen låter litt standard, og det låter litt for mye Dream Theater av både riffinga og tromminga. Vokallinjene er også litt av samme ulla, men fin stemme. Skulle ønske at det var spilt inn med en bedre mikrofon. Dynamisk? Akkurat nå låter det litt tynt og en god stormembran vil gi fylde og topp på en måte en dynamisk ikke kan. Til tross for at vokalisten har en sakte vibrasjon jeg sjelden liker så kler denne stemmen hans og låten godt.

Gitarsoloen har god tone, og jeg digger når du slår inn med doble bends, doblinga av gitar sammen med klang og vibbing gir en veldig god effekt.

Bassgitaren har litt for mye subbass i forhold til resten av miksen. At du digger Images & Words er ikke vanskelig å høre. Til å være en som erklærer seg selv såpass grønn på feltet som du gjør, så er dette utrolig godt gjort og veldig lovende for fremtiden.

Lærermodus

Vokaler=a,e,i,o,u,æ og å. For å benevne flertall av vokal som i synging bruker man spor eller dobling. En vokalstemme, flere vokalstemmer osv.

/Lærermodus

Takk for god kommentar! Bassgitar er også bare en synth, så ultimat er det nok ikke. Kunne sikkert EQa litt mer!

Vokaler: du glemte "ø".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, som man retter på andre må man rettes på selv. Hadde egentlig planlagt å brase inn med bare vokal/vokaler-rettinga, men følte jeg måtte gi låta en sjanse og.

Legg en -3dB low shelf på den ved ca 100hz, så vil du oppleve at bassen sitter bedre i miksen sammen med trommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.