Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP EDWARDS LP CUSTOM E-LP-98LTC Noen erfaringer?


Viddi

Anbefalte innlegg

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="EspenP" data-cid="610719" data-time="1356283976" data-date="I dag, 18:32"><p>

Jeg kjøpte meg en Gibson Les Paul.<br />

Hadde jeg blitt lykkeligere med denne ESPen?<br />

<br />

Espen</p></blockquote>

Helt klart;) Så det er bare å sende les paulen til meg! Er jo tross alt jul;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blir jo rett og slett svimmel av å lese alt det der, hehe.

Men spiller det sånn EGENTLIG noe rolle om Edwards-gitarer blir skåret ut og skrudd sammen av en kineser eller en japaner?

Så lenge kvaliteten er så bra som den er og folk over hele verden er storfornøyd med sine Eddy's...who gives a shit? :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller en rolle for de som syns en japansk gitar har mer mojo enn en kinesisk en ;)

Mojo er prikken over i-en i min verden, og kan bestå av mye rart. Noen ganger ligger det i navnet på headstocken, andre ganger i hvordan halsen ligger i hånda, hvordan treverket vibrerer....

Historisk sett har japanerne lagd mye bra i gitarverden, det samme ryktet gjelder vel ikke hos kineserne, selv om de kommer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller en rolle for de som syns en japansk gitar har mer mojo enn en kinesisk en ;)

Mojo er prikken over i-en i min verden, og kan bestå av mye rart. Noen ganger ligger det i navnet på headstocken, andre ganger i hvordan halsen ligger i hånda, hvordan treverket vibrerer....

Historisk sett har japanerne lagd mye bra i gitarverden, det samme ryktet gjelder vel ikke hos kineserne, selv om de kommer seg.

...og der var det mojo-ordet igjen, hehe :D

For de som lurer, her er Wikipedia sin forklaring: Mojo (African American culture), a magical charm bag used in hoodoo.

Vi konkluderer med at mojo er veldig individuelt :)

At Japanerne kan bygge gitarer er vel ingen nyhet.

Med mine 4 ESP-gitarer kan jeg skrive under på at de lager noe av det bedre innenfor lefty-gitarer verden har å by på i dag.

Og jeg har prøvd mye rart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke helt uten grunn at brorparten av Gretsch blir produsert i Japan :) Tre av de fire øksene jeg bruker er MIJ, knallgitarer alle tre. Til og med den billige Charvelen fra 80-tallet.

Kult, det visste jeg ikke :)

Hadde en Boss Heavy Metal fra 80-tallet som var MIJ.

En kompis ble helt gal da han fikk se den og kjøpte den på flekken for en pen slant, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker i hvert fall som det er big deal hvis gitarene er laget i Japan (eller USA, selvsagt). Så fort gitarer er laget i lavkostland, er det liksom ikke verdt å nevne. :D Eller det spiller liksom ikke noen rolle hvor de er laget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.