Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

The Russian Sleep Experiment


ErlendB

Anbefalte innlegg

En ny låt av meg. Denne begynte jeg på i går, og har lagt masse arbeid i den de to siste ettermiddagene. Jeg vet det er et langt stykke, men sjekk ut, jeg tror det vil være interessant hvis dere liker prog!

Hvis dere lurer på noe angående tittelen, så kan dere søke det opp. Ganske interessant fiksjonell tekst, som jeg har tenkt å ta utgangspunkt i under låtskriving!

Utstyr som er brukt:

EBMMJP6 BFR

EZdrummer - Metalheads

Reaper

Reaktor (gratissynth)

Guitar Rig 5

Jazz-III

Enjoy!

http://soundcloud.com/buflod/russian-sleep-experiement

Video hvis du er keen:

Kom med så mange kommentarer dere orker!

Endret av ErlendB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første må du slutte å være så jævlig eksepsjonell, du får oss andre til å se meget dårlig ut (føler meg tvunget til å lære meg å spelle inn ordentlig).

For det andre leste jeg den fiksjonelle teksten samtidig som jeg hørte på låta, og fy faen det var creepy, jeg følte du virkelig hadde fanget stemningen. Får du til en bra tekst kan dette bli skikkelig atmosfærisk og fint ala DT's "A nightmare to remember".

For det tredje så forbanner jeg din grandtantes bever for at du brukte denne teksten til en låt før jeg fant den xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første må du slutte å være så jævlig eksepsjonell, du får oss andre til å se meget dårlig ut (føler meg tvunget til å lære meg å spelle inn ordentlig).

For det andre leste jeg den fiksjonelle teksten samtidig som jeg hørte på låta, og fy faen det var creepy, jeg følte du virkelig hadde fanget stemningen. Får du til en bra tekst kan dette bli skikkelig atmosfærisk og fint ala DT's "A nightmare to remember".

For det tredje så forbanner jeg din grandtantes bever for at du brukte denne teksten til en låt før jeg fant den xD

Haha, den teksten er faktisk jævlig kul! Jeg har begynt å skrive litt nå, det blir bra!

Takk for altfor hyggelig kommentar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt bra! Har vært dårlig til å kommentere de andre innspillingene dine dessverre, men for å oppsummere: Jeg kjøper CD'en! (Eller CD er vel gammeldags, laster ned via itunes! ;) )

Hvis jeg noen gang for tak i en vokalist så skal du få laste den ned på iTunes! Takker for kommentar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere, hadde det vært dig med bare halvparten av den kreativiteten du har, hvor får du alt inspirasjonen fra? :)

Og det som er så bra er at samme hvor mange melodier du spyr ut så blir det heller ikke kjedelig eller reprise fra tidligere materiell.

Stå på Erlend :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så forferdelig glad i slik musikk, men her satt jeg jammen fengsla og hørte hele greia. Er ikke ofte det når det er instrumentalt. Vedlig god flyt og fin sammenveving av elementene. Flott miks. Konseptet med RSE er genialt, skummelt tema som illustrerer følelsen i musikken.

Endret av Ichi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynner å bli flink! Du må lære meg de der powerchordsa dine!

Hehe, NEI DE ER HEMMELIGE!

Skulle likt et bittelitt lengre instrumentalparti. For det var det fet god gammal progfeel over, samtidig litt modern sounding. Drit fett. Keep it up mister.

Noen ganger går man tom for ideer, men jeg er enig instrumentalpartiet kunne vært lenger. Til resten du sier; tusen takk!

Er ikke så forferdelig glad i slik musikk, men her satt jeg jammen fengsla og hørte hele greia. Er ikke ofte det når det er instrumentalt. Vedlig god flyt og fin sammenveving av elementene. Flott miks. Konseptet med RSE er genialt, skummelt tema som illustrerer følelsen i musikken.

Jau! Synes jeg fikk bra refleksjon til teksten. Genialt å lese RSE mens man hører på dette stykket. Blir nok enda bedre med vokaler etterhvert! Takk for kommentar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke stort å tilføye her. Tror du må ha glemt bassen i utstyrslista? Dette er ekte elbass? Det er nesten litt surt å si det, men i denne sjangeren funker faktisk bassingen din helt flott. Det er det ikke ofte jeg sier til en gitarist, for å si det mildt. Vi får håpe dette er en ekte bass, da. Hvis ikke er det godt laget.

Her synes jeg du gjør noe som i det minste jeg liker, som gjør ting litt mindre "masete". Eksempelvis gjenbruker du temaer, eller deler av dem, og legger til en annen avslutning, eller du har laget et annet arrangement på det.Du gjentar ting etter en tid, noe jeg har hørt før..

Man kan fnyse av slikt og kalle det gammeldags, men det er faktisk knep som har virket i noen hundre år år det gjelder å lage sanger som folk liker å høre på. Analyser populære sanger, eller Mozart for den del, og legg merke til hvor få temaer/riff som faktisk blir brukt i en sang/musikkstykke.

Som et tips, ikke det at jeg er sikker på at du liker resultatet, men forsøk å fordoble antall takter du holder samme akkorden på på akkordrekker som skifter ganske ofte. Spill inn kompet, og se hva som skjer, og om du får ideer av det...

Sender en link til en kar jeg kjenner som var med i et lite hobbyband på gærne sia for en del år tilbake. Tror de het Conseption, eller noe slikt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.