Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cubase 5


kim lennart

Anbefalte innlegg

Ja, nesten håpløst å hjelpe med bare den infoen. Har jobbet profft med cubase i mange år, og dette skal virke på en meget enkel måte.

Det første du gjør er å lage et nytt prosjekt (tomt), importere en låt (.wav eller .mp3), og høre om du får lyd ut!

Hvis ikke, må du gå på menylinja og velge Devices --> Device Setup --> VST Audio System og se hvilken driver som står i vinduet øverst til høyre.

Får du lyd ut og bruker internt lydkort må du gå i dataens setup å se på innstillingene der.

Videre, er det PC eller Mac du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg instalerte cubase på pc,mer har jeg ikke gjort,starter nytt proskjekt men får ikke lyd ut av cubase,110 % sikkert at jeg gjør noe galt,grunn til att jeg kommer med lite info er pga jeg skjønner ikke data.

Jeg bruker windows,får ikke inn eller ut lyd via Cubase..Noen andre enklere programm?

Det står No driver btw

Endret av kim lennart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil sannsynligvis få lignende problemer uansett program for innspilling av lyd hvis du ikke har det helt klart hvordan du skal få lydkortet og programmet til å samarbeide. Har du et eksternt lydkort, eller bruker du det interne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil sannsynligvis få lignende problemer uansett program for innspilling av lyd hvis du ikke har det helt klart hvordan du skal få lydkortet og programmet til å samarbeide. Har du et eksternt lydkort, eller bruker du det interne?

bruker bare det som er på pc,har en pocket recorder som jeg kan bruke som ekstern lydkort om jeg vil,men hvordan vet jeg ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Cubase må få beskjed om hvor lyden kommer fra, og hvor den skal hen i forhold til lydkort og drivere. Det gjelder alle programmer på en PC.

Hvis du ikke vil lære deg det, kommer du ikke til å få spilt inn noe. På PC. Da må du lese de rådene du har fått, og forsøke å finne ut av det. Godt råd har for eksempel Hank kommet med.

Videre bør du komme med så mye info som mulig, ikke så lite som mulig. "Pocket recorder".. OK. Hva heter den, da? Det finnes mange forskjellige, og de virker ikke likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en driver som svelger det meste, bare for å finne ut, og komme igang: Asio4All

Denne er gratis og kan lastes ned og installeres. Har du gjort det, skal du se den i det vinduet jeg ba deg sjekke.

Hvis du velger denne, så burde du ha lyd ut i alle fall.

jeg lasta ned den som du sa.det skjedde noe men kom ikke lyd,men nå så ser man att sangen funker inne på programma.den handy pocketen jeg har er en Zoom H2,ble fortalt att denne kunne brukes som lydkort også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asiodriver til den finner du her litt ned på siden: http://www.zoom.co.jp/downloads/h2/software/#software83

Last ned og installer den, og gjør så som Hank sier. Den spesifike driveren kommer til å virke bedre enn Asio4alldriveren.

Etter at du har lastet ned driveren, må du fortelle Cubase at det skal "snakke" med Zoomen. Det gjør di der Hank har fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,har skaffa meg Cubase 5,kanskje litt for avansert for meg,jeg får ikke lyd inn til programme?porgramme får ikke recorda noe som helst. kanskje noen andre enklere programmer? jeg er ganske så nybegynner

Hva med å lese manualen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei,litt gammel tråd men endelig fikk jeg noe lyd ut av Cubase 5 via Zoom H2 "lydkorte" men har noe mer problemer.

på Zoom H2 er det 2 linjer inn,en for mic og en for innstrumenter og til sist en utgang for headphone/høytalere,når jeg åpner programme cubase og starter nytt prosjekt og lager ett nytt spor altså ett lyd spor,på dette spore selv om monitor er av på dette spore så hører jeg stemme/gitar og vis jeg setter på monitor så blir det 2 stemt,er det mulig jeg har for mye rec level på Zoom H2 pocket recorderen?

Og når jeg skal legge til ett instrumet spor så klarer jeg ikke få inn lyd på dette spore,noe tips til hva jeg gjør galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.