Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cubase 5


kim lennart

Anbefalte innlegg

Da driver jeg og leser både in Cubase og zoom h2 manualen,men jeg lurte om noe har erfaring med denne Zoomen som blir brukt som lydkort,jeg vurderer og kjøpe ett Usb lydkort,tror jeg kommer til og merke noe forskjell tro? for lisom ikke slåt meg helt til ro med denne H2

her er korte jeg tenkte på

http://www.hellandmusikk.no/?3&productId=20628&categoryId=1893&p1=1892&p2=1893&p3=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, indisiene var på min side.

Men slapp av. Jeg er ganske hyggelig i real life. Bare veldig direkte på internett. Det er tross alt en lekeplass.

"In real life" er bare så forrige årtusen. De færreste kaller det som skjer på Internett for "uvirkelig" eller bare en lek. Det er bare en avansert kommunikasjonskanal, og den som sitter i andre enden er like virkelig som om du snakket ansikt til ansikt eller gjennom telefonen. Kan du ikke si det ansikt til ansikt, så bør du ikke si det på Internett heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-Audio-kortet er jo laget for nettopp slikt, mens Zoom H2 vel først og fremst er en håndholdt opptaker. Jeg tipper det lydkortet sannsynligvis vil forenkle en del for deg.

tror nesten jeg skal gå for M-audio korte da jeg tror selv det blir enklere og mindre funksjoner på dette,blir litt mye på hva man kan velge på H2 da jeg ikke helt blir enig med meg selv på hva som er best,er mange funksjoner ved innspilling,enten blir stemme for langt borte,eller så hører man bare slipper en knapnål på gulve og tar opp veldig mye støy ellers så må man lisom synge helt oppi micen og da blir alt så nært i forhold til Gitar osv høres litt sån data laga om du skjønner,så jeg må nok innvistere i ett nytt lydkort og mic? tror dette skal forenkle alt ved innspiling,vartfall hos en amatør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du gjerne tro, men som jeg har nevnt før, du kan ikke kjøpe deg ut av de problemene du forteller om. Hvorvidt du opplever M- audiokortet enklere å bruke enn H2- en, kan du bare svare på selv etter at du har prøvd, men slik jeg har lest, oppfører H2- en som et enkelt og greit lydkort når det er koblet til maskinen, uten for mye mikk og makk.

Det du forteller om i den siste posten får meg til å tro at den som skriver det, ikke har skjønt hvordan man skal stille inn nivået på opptaksvolumet, og/eller sliter med å plassere mikrofonen riktig. Det har ikke noe med utstyret å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt og kjøpe meg ut av problemer,er vel bare som sakt amatør og tenker att det er mest logisk att man begynner med noe enkelt og etterhvert som man fårstår ting så kan på noe mer avansert,rec level skal være greit justert,men er disse innstilingene på Agc/comp som forvirer meg på en måte.Men som jeg ble fortalt så skal man bruke H2 som en håndholdt opptaker,altså live osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at det er en hånholdt opptager, men samtidig er den et enkelt og greit lydkort.

Hvis innstillingene på Ac/ Comp forvirrer deg, så skru de av. Det ville jeg gjort uansett, slike ting er mest aktuelt hvis du skal liveopptak og ikke har god kontroll på omgivelsene. Du vil få bedre opptak hjemme uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei nei. Å skylde på dysleksi her er bare banalt, det er ingen unskyldning for å ikke greie å lese enkle setninger. Spesielt om man er 26 år og har hatt 20 år på å trene opp akseptable lese og skriveferdigheter.

Jeg forstår hvorfor du er forbanna, men ta og les litt om lese-og skrivevansker før du sier noe så banalt. Det er en grunn til at folk har det, det er som regel ikke fordi de ikke prøver.

Trådstarter: Sliter du med å lese deg frem i manualen, ta og print den ut i papirformat og begynn å les. I bransjen jeg holder på med, leser vi hundrevis av sider med beskrivelse om nye komponenter hver uke, og da skal du se at det å få ting på papirformat er meeeeget effektivt pedagogisk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: Sliter du med å lese deg frem i manualen, ta og print den ut i papirformat og begynn å les. I bransjen jeg holder på med, leser vi hundrevis av sider med beskrivelse om nye komponenter hver uke, og da skal du se at det å få ting på papirformat er meeeeget effektivt pedagogisk sett.

Amen. Min samboer er sterkt rammet. Jeg har i alle år måttet hjelpe henne med tekst. For noen år siden fikk hun jobb som hjelpearbeider på fiberutbygging. Hun ble så god på det praktiske at de forfremmet henne til tekniker uten fagbrev, med prosjektansvar. Nå jobber hun også med dokumentasjon av prosjekter. Øvelse gjør mester, uansett utgangspunkt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at det er en hånholdt opptager, men samtidig er den et enkelt og greit lydkort.

Hvis innstillingene på Ac/ Comp forvirrer deg, så skru de av. Det ville jeg gjort uansett, slike ting er mest aktuelt hvis du skal liveopptak og ikke har god kontroll på omgivelsene. Du vil få bedre opptak hjemme uten.

Har slåt av agc/camp så da har jeg bare rec level og gain og forholde meg til,litt enklere og vite att det ikke er så mye.

Men skjekka litt om den M-audio korte,ser den har noe med fantom-mating,skal vel forsterke singnalene,går utifra att H2 ikke har det da jeg ikke har sett det noe steder i manualen.

Ser også att man burte ha egen forsterker til mic så videre til lydkort,hva blir da bedre,kvalitene eller att jeg får ett høyrer opptaks singnal,altså høyere volum inn til korte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phantommating er til kondensatormikker som krever strøm. Lydkortet leverer da strøm til mikken via kabelen. Zoomen har nok ikke phantom nei.

Man trenger ikke noen ekstra forsterker mellom mik og lydkort på de aller fleste eksterne lydkort. Det lydkortet du linker til, og de aller fleste andre, har innebygd pre- amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe "sterkere" signal fra en mikrofon som krever fantommating. Det er preamp i den H2-en du allerede har. Du trenger ikke høyere volum inn til lydkortet ditt. Det er masse å gå på, det er bare snakk om å lære seg hvor man skal justere. Du trenger ikke utstyr av bedre kvalitet på det nivået du driver på for øyeblikket. Du vil ikke få vesentlig bedre opptak med dyrere og bedre utstyr når du ikke kan å bruke det.

Det du kan gjøre, hvis du ikke har, er å kjøpe deg et mikrofonstativ. Det er et must for å få god plassering av mikrofonen.

Nå er det vel tredje, og siste, gangen jeg skriver dette:

(Skjønner du hvorfor det oppfattes som om du glatt overser de rådene du får?)

- Du kan ikke kjøpe deg ut av de problemene du har med å få dette til å fungere.

- Et nytt lydkort vil IKKE gjøre livet lettere for deg, hvis jeg skal tro noe.

Til sist velger du jo selv,men legg merke til at du ikke har fått som råd av en eneste person at du bør handle mere stæsj. Andre lydkort er ikke lettere å bruke, eller løser noen problemer automatisk for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,da har jeg lest posten til alle her nå :) hjelper veldig og få svar:)

På det korte jeg har nå,er det innput stereo med 3.5 jack tror jeg,er det mulig og sette inn en jack med phono sån atte jeg kan spille inn 2 spor sammen feks el gitar og akustisk gitar? og vis dette er mulig så blir jo det da mono opptak,er det da mulig og kjøre disse sporene til stero ut?

Jeg tror ikke nytt lydkort vil hjelpe meg så veldig mye som sakt,men en ting blir bedre,men det er noe som jeg ikke liker med lyd korte jeg bruker nå Feks.

På det lyd korte jeg har nå er litt slit da jeg må gå til Lydkorte for og stille inn gain/rec level etter hva jeg ønsker,men ett A-audio kort så har man korte på borde og blir litt bedre og navigere derfra

Bare spør vis det er noe dere ikke forstår eller lurer på :)

Endret av kim lennart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.