Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cubase 5


kim lennart

Anbefalte innlegg

Hvor bor du? Hvis det er i Oslo-området kan vi møtes og jeg kan antageligvis fikse det for deg, men det kan bokstavlig talt være 100 grunner til problemene dine. ;-)

Steinberg har forøvrig et eget forum, samt at du kan ta kontakt med en Emil Hansson hos Steinberg på support@stsupport.eu så hjelper han deg (forutsatt at du har kjøpt Cubase lovlig selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cubase kommer forøvrig med en meget grundig og "enkel" manual. Det er ofte greit å lese bruksanvisningen, da skjønner man hvordan programmet er ment å fungere. Cubase er såpass komplisert at det ikke er veldig intuitivt bestandig, og særlig ikke hvis man ikke har drevet på noen år.

Det er ikke ment som noen kritikk, programmer som kan gjøre "alt" krever rett og slett at man bruker noe tid på å lære seg å bruke programmet, samt at man skjønner hvordan det er ment å fungere. Det er mye lettere å lage en tegning i paint enn i photoshop. :)

Hele grunn- ideen til programmet ligger jo i "tapemetaforen", eller en tidslinje der hendelser har et bestemt tidspunkt, og det er ikke bestandig det passer like bra i våre dager.

Som første trådstarter er inne på, så er kanskje ikke CB5 et typisk "nybegynnerprogram". Mange, sikkert inkludert meg selv, hadde gjort livet lettere for seg selv med et enklere program. For meg er det for sent, siden jeg har vært bruker siden versjon 1, men det blir en annen historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du har fått med deg, Garageband er et mac- produkt. Du nevner i en bisetning at du har PC. Du kan ikke forvente at alle sitter og finleser alle postene dine for å få med seg hva du bruker av utstyr. Grunnen til at du ikke får enda bedre svar enn det du har fått, er at du ikke har fortalt med en gang hva slags utstyr du har.

Du kan jo kikke på audacity, og se om det oppfyller behovene dine. Det er gratis.

Reaper koster ikke stort.

EnergyXT er norsk, og koster heller ikke stort. Eier du et Behringerprodukt, får du det gratis.

Her er det en "hvordan starte opp"- video.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan du kobler denne til maskinen, finner du ut ved å lese fra side 72 og utover i manualen til H2-en. Så må du i tillegg legge inn drivern jeg har linket til, og til sist må du fortelle Cubase at du ønsker å bruke h2-en som lydkort slik Hank har sagt noe om. Så velger du h2 input og output på det sporet du vil spille inn på i Cubase. Da vil du kunne spille inn, og høre på det du spiller i hodetelefonene dine.

Akkurat dette er omtrent like lett, eller komplisert alt etter hvordan man anser det, uansett hva slags opptaksprogram man velger å bruke. Etter det jeg vet, trenger alle audioprogrammer et slikt oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er helt riktig. Det får du ikke.

Det du kan gjøre, er å koble pc- høyttalerene dine til headphoneutgangen på zoomen. Husk å skru volumet helt ned først. Det vil trolig fungere aldeles brillefint.

oki,da begynner jeg og forstå litt ang dette med drivere osv.vet du hvordan jeg får av active mic på zoomen? den står på konstant selv om jeg oppretter ett nytt spor på cubase og monitor på det spore er av så får jeg lyd fra micen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.