Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cubase 5


kim lennart

Anbefalte innlegg

Kikk på innstillingene i Asiodriveren til zoomen, i cubase. Der er det trolig en knapp som kanskje heter "direct monitor" eller noe lignende. Skru av den. Det er kanskje det du leter etter.

Ellers så er det jo slik at H2- mikkene er skrudd av når du kobler til noe i line in. Side 18 i h2- manualen..

ligger disse innstilingene på programme cubase? litt kjedelig att jeg ikke får brukt monitoren via cubase og att den står konstant på :P

micen skrur seg på når jeg kobler til gitar på Line inn ja.

når det kommer til manual så lasta jeg ned en men den ser ikke ut til og stemme helt med den h2 jeg har? har du en h2 selv?

Takker for att du gidder og hjelpe en svært uerfaren en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo tilgang til kontrollpanelet for lyddriveren flere steder fra. Du kan få tak i den fra Cubase, eller fra kontrollpanel fra startmenyen. Begge steder ender du opp på det samme stedet. Det er ikke riktig å si at detligger i "programmet cubase", da kontrollpanelet til Zoomen er et eget lite program, men det er gilgjengelig fra en av menyene i Cubase, også.

Zoom h2 finnes i to versjoner, h2 og H2n. Manual til begge finnes på hjemmesidene til Zoom. Jeg har en H2 selv, men har aldri brukt den som lydkort, bare til å ta opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles "latency"

http://en.wikipedia.org/wiki/Latency_%28audio%29

Denne forsinkelsen er helt naturlig. Årsakene er mange, og det vil føre for langt å skrive noe om det her.

For å få forsinkelsen så lav som mulig, så finnes det mange knep. En er å bruke riktig ASIO- driver, et annet er å holde maskinen så tom for unødvendig fjas som mulig, som for eksempel spill, masse programmer og apps som kobler til telefoner, kameraer, mus, tastatur, og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles "latency"

http://en.wikipedia.org/wiki/Latency_%28audio%29

Denne forsinkelsen er helt naturlig. Årsakene er mange, og det vil føre for langt å skrive noe om det her.

For å få forsinkelsen så lav som mulig, så finnes det mange knep. En er å bruke riktig ASIO- driver, et annet er å holde maskinen så tom for unødvendig fjas som mulig, som for eksempel spill, masse programmer og apps som kobler til telefoner, kameraer, mus, tastatur, og så videre.

Er riktige drivere så må vel kjøpe ny pc å da,kan det være pga dårlig lydkort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig og gjore om mono til stero signal i cubase?

altså,når jeg skal lage ett nytt lyd spor som jeg skal spille gitar,da er det jo mono fra gitaren og inn til korte videre til cubasemog når jeg tar opp så kommer det bare mono inn ser jeg og hører,jeg har ikke noe Mono y kabel som splitter signalene,så er det noe man kan gjøre på selve opptake slik att det blir stero inn og og stero ut når jeg er ferdig med proskjekte og exporterte til wav fil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo to like monospor.

Hva er det du ønsker å oppnå med dette stereosporet? Det bør du forklare. Gitar er jo i utgangspunktet mono, selv om det finnes stereogitarer. Videre finnes det lassevis med stereoeffekter man kan legge på.

Jeg er sikker på at zoomen din er stereo. Lag deg et stereospor, ev. to monospor i Cubase, og assign hver av de to kanalene på zoomen til hver a v kanalene.

Gitar er jo i utgangspunktet mono, selv om det finnes stereogitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil att når jeg er ferdig på proskjekte så vil jeg høre gitaren i begge høytalerene,jeg vil ikke ha vokal på begge høytalere siden den tar opp stereo ved vokal innspiling og bare mono ved gitar innspiling,jeg har prøvd og kopiert sporet men kommer bare lyd fra en høytaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At gitaren høres i begge høyttallere, er ikke det samme som at det er stereo, men det er en annen diskusjon. Jeg skjønner ikke helt hvordan du har gjort det, men på stripa / sporet skal du ha mono inn og stereo ut. Sjekk det i mikseren ved å trykke F3 som Castor sier, eller til venstre på skjermen på gitarsporet. Såvidt jeg vet, står panorering alltid automatisk i senter, og man må gå inn og panorere selv hvis man skal ha et spor ut til siden, så jeg vil tro du hadde visst om det hvis det var det som var problemet.

Det kan jo være ett eller annet i lydkort-oppsettet ditt, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil att når jeg er ferdig på proskjekte så vil jeg høre gitaren i begge høytalerene,jeg vil ikke ha vokal på begge høytalere siden den tar opp stereo ved vokal innspiling og bare mono ved gitar innspiling,jeg har prøvd og kopiert sporet men kommer bare lyd fra en høytaler

Du har noe seriøs lesing å gjøre om du har tenkt å fortsette med innspilling, det er åpenbart at du ikke har NOE peiling på hva du driver med. Du kommer ikke langt med å stille spørsmål om alle mulige små tulledetaljer på et gitarforum, du MÅ legge litt innsats i å faktisk lese og lære. Eller se instruksjonsvideoer om du ikke har lært å lese enda. Google er din venn. Manualen til cubase er forøvrig det første du finner om du søker på google etter "cubase 5 manual".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.