Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tyler black classic


mark

Anbefalte innlegg

Tenker nå på å kjøpe meg en skikkelig (og dyr) gitar. Har blitt hekta på Tyler sin black classic, http://www.godlyd.no/gitarer/tyler-black-classic.html. Dette virker til å være en svært god allround gitar. Noen motforestillinger mot dette? Burde jeg sjekket Fender gitar mer? Noe tanker? Vil ha strat-lignende greier, liker HSS. Håper på mange innspill før jeg svir av 30 000,- Takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nest beste gitaren jeg har spilt på noen gang var en Tyler Black Classic. Den beste min egen Tyler SE HD. Jeg ville kanskje sjekket ut Tyler SE HD serien før jeg bestemte meg. Men skal du ha "klassisk" superstrat går du overhodet ikke feil med en Tyler BC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen motforestillinger mot dette? Burde jeg sjekket Fender gitar mer? Noe tanker?

Halsen er STOR, men OOOOOOOooooooooooooooo veldig veldig komfortabel. Hvis du ikke har prøvd en ville jeg egla meg inn på noen som har en eller stikke innom Godlyd. Ellers har kvaliteten på de siste Tyler'ne jeg har prøvd vært helt enorm. Jim har fått skikkelig styr på sjappa de siste 4-5 årene. Ellers får du ta alt jeg skriver om Tyler med en klype salt for vi er jo delvis sponsa av fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke sponset, de er rett og slett veldig gode gitarer :)

Fender gidder jeg ikke lenger ofre en tanke når Tyler, Suhr osv lager konsistent knallbra gitarer til rimeligere priser enn Fender CS Masterbuilt som er det man må sammenligne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyler er flott! Test den ut før du kjøper hvis du har mulighet. Og hvis du synes, som Gluke nevner, at halsen er stor, slapp av - det er som regel en tilvenningssak.

Yes. Og den ødelegger andre halser for deg :)

Tykke halser er ikke mer tungspilt, de gir mer støtte for hånda og gjør at man blir mindre sliten i lanken når man spiller 3-4timer i slengen.

I tillegg låter de fetere,mer treverk=mer sustain IMO.

En tykk hals er som regel også mer stabil, ingen av mine Tylere har trengt justering hverken etter annkomst fra California eller etter en lang tørr Norsk vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halser er veldig vanesak for min del også, ihvertfall på vanlige 6-strengsgitarer. Men skulle jeg brukt 30k på en gitar, så hadde jeg prøvd den og forsikret meg at det der er noe jeg kan nyte å spille på, istedenfor å gå rundt og irritere seg over at halsen er for tykk lenge etter at pengene er forsvunnet.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykke halser er ikke mer tungspilt, de gir mer støtte for hånda og gjør at man blir mindre sliten i lanken når man spiller 3-4timer i slengen.

Enig. Eneste gitaren jeg kan spille en helt øving på og ikke blir sliten i vernste handa. Men helt avhenging av hva man kommer fra kan den føles "veldig" stor første gang man tar i den. 99% av alle jeg har kjenner som har prøvd syntes det er helt greit og venner seg fort til det men det er alltid noen som ikke gjør det også. Nå har Classicen også litt større hals enn SE modellene. Ihvertfall de jar har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg kaprer tråden litt nå, men jeg ble litt gira.

Til dere de gutta som har Tylere:

Jeg har vært veldig gira på en Tyler de siste 4 årene, og har prøvd veldig mange av dem på godlyd. Alle av dem har vært fantastiske instrumenter. Men lages ikke vanlige Classic-modeller lenger? Kunne godt tenkt meg en slik (er ikke så veldig glad i plekterbrettene på studio elite-modellene). Ville også vært digg å velge finish, siden jeg kjenner alt for mange som har black (Landau) classic. Kunne faktisk tenkt meg noe som minnet om John Mayer-straten: http://www.mveducation.com/assets/products/41166_l.jpg

Er det lettest å bestille via godlyd, eller bør jeg kontakte Tyler? Og kommer det til å koste meg mye over 30.000,-? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.