Web Analytics
Jump to content

Tyler black classic

mark
 Share

Recommended Posts

Tenker nå på å kjøpe meg en skikkelig (og dyr) gitar. Har blitt hekta på Tyler sin black classic, http://www.godlyd.no/gitarer/tyler-black-classic.html. Dette virker til å være en svært god allround gitar. Noen motforestillinger mot dette? Burde jeg sjekket Fender gitar mer? Noe tanker? Vil ha strat-lignende greier, liker HSS. Håper på mange innspill før jeg svir av 30 000,- Takker

De amerikanske PRS-gitarene er flotte gitarer. Ikke noe å si på. Du får alt fra tele-twang til massive toner fra Les Paul.

Ellers har jeg ikke så mye å si på Tyler gitarene. De skiller seg ut, noe som er et pluss- med unntak av den forferdelige headstocken..

Til 30k kan du få mye fint fra Fender Custom Shop! ...

Om du er på utkikk etter SSS, såklart. Humbuckere lar iallefall jeg Les Paulen ta seg av. Humbuckere i strat låter aldri slik det skal, i mine ører iallefall.

Den nest beste gitaren jeg har spilt på noen gang var en Tyler Black Classic. Den beste min egen Tyler SE HD. Jeg ville kanskje sjekket ut Tyler SE HD serien før jeg bestemte meg. Men skal du ha "klassisk" superstrat går du overhodet ikke feil med en Tyler BC.

Noen motforestillinger mot dette? Burde jeg sjekket Fender gitar mer? Noe tanker?

Halsen er STOR, men OOOOOOOooooooooooooooo veldig veldig komfortabel. Hvis du ikke har prøvd en ville jeg egla meg inn på noen som har en eller stikke innom Godlyd. Ellers har kvaliteten på de siste Tyler'ne jeg har prøvd vært helt enorm. Jim har fått skikkelig styr på sjappa de siste 4-5 årene. Ellers får du ta alt jeg skriver om Tyler med en klype salt for vi er jo delvis sponsa av fyren.

Jeg er heller ikke sponset, de er rett og slett veldig gode gitarer :)

Fender gidder jeg ikke lenger ofre en tanke når Tyler, Suhr osv lager konsistent knallbra gitarer til rimeligere priser enn Fender CS Masterbuilt som er det man må sammenligne med.

Tyler er flott! Test den ut før du kjøper hvis du har mulighet. Og hvis du synes, som Gluke nevner, at halsen er stor, slapp av - det er som regel en tilvenningssak.

Yes. Og den ødelegger andre halser for deg :)

Tykke halser er ikke mer tungspilt, de gir mer støtte for hånda og gjør at man blir mindre sliten i lanken når man spiller 3-4timer i slengen.

I tillegg låter de fetere,mer treverk=mer sustain IMO.

En tykk hals er som regel også mer stabil, ingen av mine Tylere har trengt justering hverken etter annkomst fra California eller etter en lang tørr Norsk vinter.

Halser er veldig vanesak for min del også, ihvertfall på vanlige 6-strengsgitarer. Men skulle jeg brukt 30k på en gitar, så hadde jeg prøvd den og forsikret meg at det der er noe jeg kan nyte å spille på, istedenfor å gå rundt og irritere seg over at halsen er for tykk lenge etter at pengene er forsvunnet.

Edited by Troll

Hvis du ikke blir komfortabel med en Tyler, kan jeg garantere at du får solgt den, uten særlig tap, ganske fort.

Kjøper du fra norsk forhandler (godlyd) er de sikkert ikke vrang med å bytte tilbake igjen mot penger innenfor 30 dager.

Tykke halser er ikke mer tungspilt, de gir mer støtte for hånda og gjør at man blir mindre sliten i lanken når man spiller 3-4timer i slengen.

Enig. Eneste gitaren jeg kan spille en helt øving på og ikke blir sliten i vernste handa. Men helt avhenging av hva man kommer fra kan den føles "veldig" stor første gang man tar i den. 99% av alle jeg har kjenner som har prøvd syntes det er helt greit og venner seg fort til det men det er alltid noen som ikke gjør det også. Nå har Classicen også litt større hals enn SE modellene. Ihvertfall de jar har prøvd.

Beklager at jeg kaprer tråden litt nå, men jeg ble litt gira.

Til dere de gutta som har Tylere:

Jeg har vært veldig gira på en Tyler de siste 4 årene, og har prøvd veldig mange av dem på godlyd. Alle av dem har vært fantastiske instrumenter. Men lages ikke vanlige Classic-modeller lenger? Kunne godt tenkt meg en slik (er ikke så veldig glad i plekterbrettene på studio elite-modellene). Ville også vært digg å velge finish, siden jeg kjenner alt for mange som har black (Landau) classic. Kunne faktisk tenkt meg noe som minnet om John Mayer-straten: http://www.mveducation.com/assets/products/41166_l.jpg

Er det lettest å bestille via godlyd, eller bør jeg kontakte Tyler? Og kommer det til å koste meg mye over 30.000,-? :-)