Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge jam #3 [Backingtrack]


Anbefalte innlegg

Ble inspirert av Condemed (?) sitt intiativrike tiltak, så jeg bestemte meg for å lage en ny jam selv, og innså hvor mye jobb det faktisk lå i arbeidet.

Tittelen var litt sleip, men Sarge på forumet var rask og la ut sin track, før jeg rakk. Veldig kult, men den ble vrien for en del av oss. Inkludert meg.

Det er kanskje alt for tidlig å legge ut denne, men hvis folk vil bli med på en funky jam, så send meg soloen deres som Mp3 (!). Det er lettest for meg. Send det til min email adresse (lund97(krøllalfa)hotmail.no). En behøver ikke å være rask med å sende inn sitt bidrag, men gjør det en gang det passer, så skal jeg passe på å få lagt det ut.

Bli med på jamen hvis du har lyst. Jeg har god tid.

Her er jamen med soloer. Det er ugjevn lengde fra solo til solo, så jeg har lagt ut en versjon med soloer. Den viser hvor soloene skal plasseres. Hvis dere skal spile inn solo og sender den til meg; kall den;*forumnavn*- jazz solo, for eks.

1. Fint om dere "palmmuter" fire slag (en takt) før soloen deres begynner, så blir det lettere for meg å plassere soloen deres riktig.

2. Sangene kan også lastes ned om ønskelig

Her er backingtracket alene (Mp3). Greit å laste ned denne.

Introen er ikke klar enda og du finner litt smårusk, men det begynner å bli bra etterhvert.

Toneart: Hm

Hastighet: 135 BPM

4/4

Utstyr:

Line 6 Ux2

Garageband

Tokai Stratocaster

Yamaha bass

Keyboard

Saksofon og trombone er spilt inn fra min side, trompet (keyboard) og rytmeinstrumenter har Steve Jobs sørget for (RIP).

Gitaren trenger en tur på service, skal ønske meg en skikkelig god gitar til konfen.

Hva tenker dere? Gi en tilbakemelding!

Endret av OsloGutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra initiativ og jeg skjønner at odde rytmer ikke er for alle, men jeg synes jo det er litt synd at man begynner å legge ut konkurrerende backingtracks. Det er også andre som har backingtracks klare, men som etter litt tilbakemeldinger har valgt å holde igjen, nettopp fordi hvert backingtrack skal få en sjanse.

Jeg synes det er greit og bra at det kommer mer mainstream-backingtracks, men det gjør kanskje at jeg aldri får inn nok bidrag til mitt, noe som er demotiverende i forhold til å lage noe som er litt uvanlig.

Det som er gjort er gjort. Vi får se hvordan det går.

Ellers er tracket kult nok, det. Mulig jeg forsøker et bidrag, jeg også, når jeg er ferdig med "Odd".

Siden du har valgt 6 ulike solo-varianter har du også i prinsippet lagt ut 6 ulike backingtracks. Du bør tenke grundig gjennom hvordan du vil gjøre tingene med:

1. Timing. Det er ikke gitt at alle sender inn noe som er takt-synkronisert med din DAW eller begynner identisk likt med dine soloer.

2. Hvordan du vil håndtere miksene dersom du får inn mange bidrag for ett solobackingtrack og få eller ingen for andre?

3. Tilgjengeliggjør trackene på soundcloud som nedlastbare. Det gjør det veldig mye enklere å sette opp ting til å loope i DAW for øving og lettere å time og spille inn.

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra initiativ og jeg skjønner at odde rytmer ikke er for alle, men jeg synes jo det er litt synd at man begynner å legge ut konkurrerende backingtracks. Det er også andre som har backingtracks klare, men som etter litt tilbakemeldinger har valgt å holde igjen, nettopp fordi hvert backingtrack skal få en sjanse.

Jeg synes det er greit og bra at det kommer mer mainstream-backingtracks, men det gjør kanskje at jeg aldri får inn nok bidrag til mitt, noe som er demotiverende i forhold til å lage noe som er litt uvanlig.

Det som er gjort er gjort. Vi får se hvordan det går.

Ellers er tracket kult nok, det. Mulig jeg forsøker et bidrag, jeg også, når jeg er ferdig med "Odd".

Siden du har valgt mange ulike solo-varianter har du også i prinsippet lagt ut 6 ulike backingtracks. Du bør tenke grundig gjennom hvordan du vil gjøre tingene med:

1. Timing. Det er ikke gitt at alle sender inn noe som er takt-synkronisert med din DAW eller begynner identisk likt med dine soloer.

2. Hvordan du vil håndtere miksene dersom du får inn mange bidrag for ett solobackingtrack og få eller ingen for andre?

3. Tilgjengeliggjør trackene på soundcloud som nedlastbare. Det gjør det veldig mye enklere å sette opp ting til å loope i DAW for øving og lettere å time og spille inn.

Tusen takk for hjelpen! Ang. flere backingtracks har jeg ikke hørt noe om dette på forhånd dessverre, så jeg la ut denne kanskje litt for fort i svingene.

Skal prøve å få sendt et bidrag fra min side til deg. Tandbergern fra forumet besøker meg i morgen, så da får han sendt et bidrag han også ;) Får se om vi får det til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å få sendt et bidrag fra min side til deg. Tandbergern fra forumet besøker meg i morgen, så da får han sendt et bidrag han også ;) Får se om vi får det til :P

Joa... Det skal jeg vel fikse :P Angående flere backingtracks synes jeg både Odd og denne er veldig kule, men man kunne kanskje ventet til "JAM2" er ferdig, før man begynner med nummer 3.

Uansett så skal jeg prøve å få sendt inn et bidrag til begge to. ;)

Endret av Tandbergern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan vel ha det som en gyllen regel at man venter til det pågående prosjektet er ferdig før nestemann legger ut et nytt prosjekt.

Jeg skal gjøre mitt beste for å få vært med på begge to :)

Skjønner :) Var vel litt rask i svingene :P

Ser at det fins interesse :) Kult det!

Jeg trenger hjelp med å konvertere til mp3. Har lite erfaring med soundcloud :) Skal prøve å finne ut av det med en gang.

For å gjøre det enklere for meg, så deler jeg dere inn som default.

Gruppe 1 (Oppdatert 2. mai):

sarge: "solo 1"

ErlendB: "solo 2"

Tandbergern: "funk solo"

condemned: "solo 4"

Amund Blix Aaeng: "Jazz solo" + "Outro solo"

Det blir sikkert litt flytting, men la oss holde dette som en standard. Det er ingen grunn til å stresse, ta dere god tid.

Høres det greit ut? :)

Endret av OsloGutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg før ErlendB? Jippi. Da slipper Eddie the Eagle ihvertfall å hoppe ETTER Wirkola. ;):ninja:

Sånn som du har lagt opp dette med ulike soloer, så tror jeg dette med å tildele en bestemt solo til en bestemt bidragsyter er fornuftig. Da kommer man raskere i mål med en hel miks enn dersom alle skulle velge fritt.

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.