Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge jam #3 [Backingtrack]


Anbefalte innlegg

Enten må jeg finne en smartere måte å track'e på ellers er det bare å krype til korset å kjøpe en Axe ass. AAAAAAAAAAAAAAaaahhhhhhhhhh. Gidder ikke å brukte tid på ting som låter skit.....

Line 6 UX1 som jeg har brukt, kommer med POD Farm 2.5 som er rasende simpel å bruke, og låter slett ikke verst. Var kun en liten tusenlapp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du har blitt frisk igjen! :)

Ha ha ha, ja føkk Axe fx!

Jeg watt'a backingen opp over PA'n på øvingen i går å stappa en SM57 rett foran 4x12 kassa og rett i Edirol-09 opptakeren. Det var andre boller. Vet jo ikke helt hvordan det blir for OG å stappe det inn i låta men da gikk det ihvertfall an å spille som normalt uten å få øra og sjelen gruppevoldtatt av DA konvertere. Fikk seff dritdårlig tid så det var bare å dra på og få inn 3-4 opptak før vi pakka sammen og måtte komme oss ut.

Opptaket ble helt kurant også. Det eneste som mangler nå er en Neve 1073 så jeg kan bruke line in på Edirol'en. Ebay here I comezzzzzzzzzzzz......

Men men men, jeg jo glemte av alle ting å ta med gitaren jeg hadde laga soloen med og hadde trenkt å bruke :rolleyes: Så det ble til at jeg brukte Tyler'n. Ikke krise men den har omtrent dobbelt så stor hals som EVH gitarene, men vi har jo blitt enige om at halsprofil og strengehøyde og slikt er det bare kjerringer som bryr seg om. Og well så det ble min blå Tyler Classic med Landau secret HB inn i en gammal EH small Stone og inn CCA FUBAR100 på kanal 2 med Marshall 4x12 og seff Evidence Audio Forte kabler og HRI plekter.

post-1540-0-62275300-1337154978_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg solo Gluke. Ble fett det der as. Får se om jeg får til å bli ferdig med miksen i løpet av helgen. Har hvertfall fått nok bidrag til den første innspillingen, men folk må for all del fortsette å sende inn bidrag. Har to som er klare for neste jam også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Begynner å lure på om jeg burde lagt mer arbeid i dette... Finner en middels lydinnstilling og fyrer avgårde noe med middels kvalitet... Men jeg tar meg rett og slett ikke tid til mer! :)

9 min på slutten av en bandøving æ vel ikke overdrevent mye. Eneste grunn til at jeg bruker så inn i helvetes lang tid er at jeg er helt ubrukelig på alt sånt studio ting.

Oh middels my ass......

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja tjo, jeg lærer masse om hva som funker og hva som ikke funker når det gjelder å spille inn. Trodde FourTrack skulle funke men det var bare stress og kuk. Prøvde DI innspilling men det var helt på jordet. Dette funka mye bedre men føler ikke at det satt helt. Blei litt sånn 82% men så lenge jeg blir litt bedre på å spille inn hver gang er jeg det mission accomplished for min del.

Har aldri giddi å sette meg inn i innspillingsteknikk men jeg ser jo at det er en like viktig del av det å være gitarist som det å kunne spille og er mektig imponert over lydkvaliteten på det dere andre får til ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.