Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vi som ikke liker absolutt alt på GN- gitaren


Hank Annicke Noe

Anbefalte innlegg

Er vel laget på samme fabrikk! Har man et annet navn, og et annet utseende på headstocken er man safe!

Det gir en bedre følelse dersom det står GN i 12, bånd framfor Fender eller Gibson på headstocken?

Ellers skal vi være detektiver på "finn.no" og overalt ellers! Snakk om å skite i eget reir!

Nå skjønner jeg ikke helt hvor du står hen. Syns du det er greit at folk lager Gibsonkopier i kina for så å selge de som det var en gibson med 10x fortjeneste? Dette kalles svindling/bedrageri på godt norsk.

Jeg syns vi skal være takknemlige for de som faktisk gidder å rapportere inn mistenkelige Fender og Gibsonkopier vi finner på finn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå skjønner jeg ikke helt hvor du står hen. Syns du det er greit at folk lager Gibsonkopier i kina for så å selge de som det var en gibson med 10x fortjeneste? Dette kalles svindling/bedrageri på godt norsk.

Jeg syns vi skal være takknemlige for de som faktisk gidder å rapportere inn mistenkelige Fender og Gibsonkopier vi finner på finn.no

Nei, men av rein nyskjerrighet måtte jeg kjøpe en "chinese copy" av en Fender strat, som jeg trodde jeg kunne bruke til mods og lek, Men denne viste seg å være så bra at jeg ikke vil endre annet enn pu-deksler og knapper. (Dvs. utseende). Dette vil falle mange tungt for brystet, inkl. megselv, men de lager veldig gode gitarer der. Bra orginaler på samme fabrikk!!!!

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er jo det det er, flott tiltak, hvor noen må ta en avgjørelse!

Derfor startet jeg denne tråden etter CastorFibers melding om å ikke bruke for mye negativ tid i tråden om GN-gitaren.

Jada, jeg skal syte: jeg har vel sagt det meste: Hele prosjektet suger, da ingen på forumt her tåler en Chineese-fake!

Så er det altså greit å bestille samme vare bare det står GN på den? Jeg ler meg ihjel!!!!!

Bare følg med på trådenen om å avsløre alt som er laget i Kina er helt jævlig dårlig. Alle kommenterer treverket som ubrukelig!

Tenk på det når dere vurderer å kjøpe en GN-gitar!!!!

Hihihi, er ikke treverket til GN gitaren kjøpt fra Canada?=)

EDIT: Fant ut at det er treverket i halsen som er fra Canda.

Endret av RalphDarwin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men av rein nyskjerrighet måtte jeg kjøpe en "chinese copy" av en Fender strat, som jeg trodde jeg kunne bruke til mods og lek, Men denne viste seg å være så bra at jeg ikke vil endre annet enn pu-deksler og knapper. (Dvs. utseende). Dette vil falle mange tungt for brystet, inkl. megselv, men de lager veldig gode gitarer der. Bra orginaler på samme fabrikk!!!!

En liten avsporing dette, men da skjønner jeg ikke hvorfor kinesarane må dekke gitarene under falskt navn. Har de såpass gode gitarer til lavkost, skulle det være null problem å bygge opp en merkevare uten at man er nødt til å sko seg på andre for å selge. Som du sier, er jeg ikke i tvil om at kineseren er i stand til å lage gode gitarer, og det håper jeg på å få bevis for med G N-gitaren. Jeg er i mot "fake-industrien" da det ikke nødvendigvis er det beste kineserne får til som blir laget der, og dessuten får kjøper et produkt som utgir seg for å være noe det ikke er. Jeg har ingenting i mot at kinesere lager gitarer, og G N-gitaren er på ingen måte en kopi, eller replika i så måte, og det skal heller ikke stå Fender eller MusicMan på headstocken på den. Dette er jo to vidt forskjellige ting, men det regner jeg egentlig med at du er enig med meg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Marsa som fikk den....... Og den er helt sjukt fet. Maaaaaan!

He got a free #1 of a kind custom Tyler and I got gangraped by a gaggle of silverbacked monkeys......

:lol: Her bestemmer du dog selv om du får en, eller ikke.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel evig blåøyd jeg da. Trudde innledningsvis at dette var en "morrotråd", liksom for å sprite opp en vanlig onsdagskveld en smule.

En normal betraktning vil jo naturligvis være at en "piratkopi", altså et produkt som utgir seg for å være noe den ikke er, det kommer i kategorien "lureri".

GN-gitaren er derimot noe helt annet, og utgir seg ikke for å være noe annet enn hva den er.

Jeg syntes som nevnt at dette er et artig prosjekt, som handler om å se hvor mye bruksgitar det er mulig å få for en fornuftig sum penger. I tillegg får man en unik gitar.

Selv om jeg ikke ønsker meg en strat-type gitar, ser jeg ikke grunnlaget for å fordømme dette, basert på at den er produsert i Kina. Tvert i mot.

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel evig blåøyd jeg da. Trudde innledningsvis at dette var en "morrotråd", liksom for å sprite opp en vanlig onsdagskveld en smule.

En normal betraktning vil jo naturligvis være at en "piratkopi", altså et produkt som utgir seg for å være noe den ikke er, det kommer i kategorien "lureri".

GN-gitaren er derimot noe helt annet, og utgir seg ikke for å være noe annet enn hva den er.

Jeg syntes som nevnt at dette er et artig prosjekt, som handler om å se hvor mye bruksgitar det er mulig å få for en fornuftig sum penger. I tillegg får man en unik gitar.

Selv om jeg ikke ønsker meg en strat-type gitar, ser jeg ikke grunnlaget for å fordømme dette, basert på at den er produsert i Kina. Tvert i mot.

B)

Var vel det jeg også trodde. Derav mitt første innlegg.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult prosjekt med gode intensjonar, men gitaren var i mine auge dessverre ikkje spesielt fin. Trekk for H-S-H, headstock, glorete inlays, stygg farge samt at det totalt sett såg ut som om det ikkje var nokon heilheit over designet (JEM + strat + music man = GNG ?). Men vi som spelar på BC Rich har vel egentlig ikkje lov til å kommentere estetikk og slikt på gitarar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult prosjekt med gode intensjonar, men gitaren var i mine auge dessverre ikkje spesielt fin. Trekk for H-S-H, headstock, glorete inlays, stygg farge samt at det totalt sett såg ut som om det ikkje var nokon heilheit over designet (JEM + strat + music man = GNG ?). Men vi som spelar på BC Rich har vel egentlig ikkje lov til å kommentere estetikk og slikt på gitarar.

Nei, det har dere absolutt IKKE! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av bildene ser det ut som om tummy-cut'n ikke passer helt til magen min.

Desuten har jeg dårlig erfaring med lyden i hvite humbuckere.

Og så tror jeg at usymetrien med å ha en G under de dype strengene og en N under de lyse strengene vil gjøre at overkanten og nedkanten av halsen vil svinge med litt forskjellig frekvens og føre til mye tap av sustain.

Kommer sikkert på mere negativt etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.